سربازان اوکراینی از خود پرسیده‌اند که آیا روس‌هایی که به سوی «مرگ حتمی» در باخموت پیشروی می‌کنند، از مواد مخدر استفاده می‌کنند. در اینجا 5 مورد شگفت انگیزی که سربازان از داروهای تقویت کننده عملکرد در طول جنگ استفاده کرده اند را مشاهده می کنید

این دارو نقش مهمی در رایش سوم ایفا کرد. این نشریه گزارش داد که از آنجایی که بر برتری جسمی و روحی تمرکز داشت، نیروهای نازی از آن برای هوشیاری و هوشیاری فوق العاده استفاده کردند.

به گفته وزارت دفاع، اعضای خدمات نظامی نباید در حین انجام وظیفه یا ظرف 24 ساعت قبل از شیفت کاری برنامه ریزی شده از پیوت استفاده کنند.

فروشگاه های بریتانیا سرنگ های هروئین را به عنوان هدیه برای فرستادن به سربازان در طول جنگ جهانی اول می فروختند

ویال های هروئین

سربازان اوکراینی از خود پرسیده اند که آیا روس هایی که به سمت باخموت پیشروی می کنند ممکن است مواد مخدر مصرف کنند.

  • به گزارش تایم، سربازان آلمانی که در سپتامبر 1939 به لهستان حمله کردند، از متامفتامین در “اولین آزمایش واقعی نظامی” این ماده مخدر در میدان برای نازی‌ها استفاده کردند.

    کاکتوس پیوت.فدریکا گراسی/گتی ایماژ

  • در همین حال، در طول جنگ جهانی دوم، روس ها برای عبور از جنگ به الکل متکی بودند. با این حال، این که آیا عملکرد آنها را افزایش می دهد یا نه، موضوع دیگری است.

    به گزارش بی بی سی، در طول جنگ جهانی اول، فروشگاه های بزرگ بریتانیا – از جمله هارودز معروف – «کیت هایی» را می فروختند که پر از سرنگ، سوزن، کوکائین و هروئین بود.

    آلمان نازی زمانی که این دارو برای اولین بار در اواخر دهه 1930 وارد بازار تجاری شد، متامفتامین را به عنوان یک “محصول معجزه آسا” معرفی کرد. به گزارش تایم، این هیجان در تضاد شدید با موضع عمومی حزب نازی بود که مواد مخدر را نشانه ضعف تلقی می کردند.

    گزارش وزارت دفاع در سال 1971 نشان داد که 51 درصد از نیروهای مسلح ایالات متحده ماری جوانا مصرف می کردند.

    کریستال مت آمفتامین.رویترز/رالف اورلوفسکی/عکس فایل

    به گزارش آتلانتیک، ارتش ایالات متحده برای سربازانی که به ماموریت‌های شناسایی و کمین‌های دوربرد می‌رفتند، مسکن و «قرص‌های پپ» توزیع کرد.

    هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روسیه به سربازان مواد مخدر می دهد.

  • در گزارشی که توسط دپارتمان مطالعات روسیه در کالج Macalester منتشر شد، ودکا از اواخر دهه 1800 به عنوان یک “بازیکن برجسته” در ارتش روسیه مطرح شده است.

    به گزارش این نشریه، این کیت‌ها به عنوان هدیه برای دوستان و اعضای خانواده که در خط مقدم خدمت می‌کردند، به بازار عرضه شد تا آنها را هنگام مقابله با وحشت‌های جنگ راحت کنند.

    به گفته Volteface، یک گروه حامی مستقر در لندن که سیاست‌هایی را برای کاهش آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر ترویج می‌کند، زنان اغلب این نوع کیت‌ها را می‌خریدند و آن‌ها را به ایستگاه‌های قطار می‌بردند تا به دوست پسر یا شوهرشان که در حال حمل و نقل هستند، بدهند.

    پیوت در میان بسیاری از قبایل بومی آمریکا مقدس تلقی می شود و در مراسم مذهبی استفاده می شود. ارتش فقط به سربازان بومی آمریکا اجازه استفاده از این دارو را برای خدمات مذهبی می داد.

    دفتر مرکزی گروه واگنر
  • مصرف مواد مخدر به طور کلی در میان سربازان آمریکایی در طول جنگ ویتنام به شدت افزایش یافت. به گزارش History.com، سربازان از ماری جوانا، مواد روانگردان مانند LSD و قارچ و حتی مواد مخدر سخت مانند کوکائین و هروئین استفاده می کردند.

    به گفته این گروه مدافع، هارودز همچنین بسته‌های کوچک مورفین و کوکائین «کامل با سرنگ و سوزن‌های یدکی» را عرضه کرد.

    ارتش ایالات متحده در طول جنگ ویتنام به سربازان سرعت و داروهای مسکن داد

    عکس استوک قرص های سفید.

    روسیه در طول جنگ جهانی دوم به سربازان خط مقدم خود جیره ودکا می داد

    ودکا مشروب الکلی بریزید

    هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روسیه یا گروه واگنر به سربازان خود مواد مخدر می دهد، به دست نیامده است. اما جای تعجب نخواهد بود. استفاده از مواد مخدر افزایش دهنده عملکرد در میان سربازان در طول تاریخ امری عادی بوده است.

    گتی ایماژ

    در سال 2020، وزارت دفاع این تصمیم را اصلاح کرد. این قانون همچنان به سربازان بومی اجازه می دهد تا از مواد مخدر به عنوان بخشی از دین خود استفاده کنند، اما “محدودیت های معقولی برای استفاده، داشتن، حمل و نقل یا توزیع پیوت” در میان سربازان ایجاد می کند.

    گزارشی در سال 1971 توسط کمیته منتخب مجلس در مورد جنایات نشان داد که سربازان از سال 1966 تا 1969 از 225 میلیون قرص محرک استفاده کرده اند.

    بر اساس گزارش آتلانتیک، مواد محرکی که توسط سربازان آمریکایی در طول جنگ ویتنام استفاده شد، تقریباً دو برابر قوی‌تر از آمفتامین‌های مورد استفاده در طول جنگ جهانی دوم بود.

    به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش ایالات متحده از سال 1997 به سربازان بومی آمریکا اجازه استفاده از پیوت، یک گیاه روانگردان که می تواند باعث توهم شود، داد.

    پیتر استاینکمپ، مورخ، به این نشریه گفت: حمله رعد اسا، شکل جنگ نازی‌ها که شامل حملات سریع، غیرمجاز و مکانیزه به نیروهای دشمن بود، “با مت آمفتامین هدایت می‌شد.”

    اما حداقل از زمان جنگ جهانی اول، استفاده از مواد مخدر افزایش دهنده عملکرد در میان سربازان کشورهای مختلف رایج بوده است.

    عکس استوک قرص های سفید.Xvision/Getty Images

    طبق گزارشی در مجله تاریخ بین رشته‌ای، در حالی که نازی‌ها مشتاق‌ترین مصرف کنندگان این دارو بودند، نیروهای متفقین نیز در طول جنگ جهانی دوم برای افزایش «اعتماد به نفس و پرخاشگری» و «بالا بردن روحیه» از متاتولیک استفاده کردند.

    بسیاری از مورخان شکست روسیه در جنگ روسیه و ژاپن در سال های 1904-1905 را به استفاده از ودکا در میان سربازان روسی نسبت می دهند که باعث کاهش روحیه و تضعیف توانایی های آنها شد تا جایی که ارتش در پایان جنگ شروع به دادن آبجو و شراب کرد. به گزارش

    سخنگوی پنتاگون در آن زمان به AP گفت: «اگر آنها از پیوت در اعمال مذهبی خود استفاده می کنند، این یک مراسم مقدس است، نه یک دارو، همانطور که شراب مقدس یک ماده مخدر محسوب نمی شود.»

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    اگرچه نمونه ای از مصرف مواد مخدر برای افزایش عملکرد نیست، اما شایان ذکر است که ارتش ایالات متحده مصرف محدود مواد مخدر را به دلایل مذهبی مجاز می داند.