ساکنان نیویورک متهم به انتقال پول سرمایه گذاران چینی به کمپین ترامپ شدند

دادستان‌ها گفتند که لی و وانگ به نام خود به کمیته‌ای که در 28 ژوئن 2017 میزبان جمع‌آوری کمک مالی برای ترامپ بود، کمک کردند، اما این کمک‌ها از سوی 12 اهداکننده خارجی تامین شد که این زوج برای شرکت در این مراسم هر کدام 93000 دلار دریافت کردند.

لی و وانگ، هر دو شهروند آمریکایی که اصالتاً چینی هستند، در لانگ آیلند به اتهام توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و همچنین کلاهبرداری با سیم و توطئه پولشویی دستگیر شدند. وکلای آنها بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بر اساس شکایتی که در دادگاه فدرال در بروکلین ارائه شده است، لی پارک را «دیزنی لند چینی» نامیده است.

سخنگوی و وکیل ترامپ که متهم به تخلف نبود، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی ندادند.

دادستان ها گفتند که لی و وانگ از عکسی که در رویداد ژوئن 2017 از لی با ترامپ و بانوی اول آن زمان ملانیا ترامپ گرفته شده بود استفاده کردند تا برای پروژه پارک موضوعی سرمایه گذاری کنند.

(گزارش توسط لوک کوهن در نیویورک؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس)



منبع

لی همچنین از بودجه یک تبعه چینی برای اهدای کمک به کمیته‌های دیگر استفاده کرد که او را قادر ساخت در رویدادهای مبارزات انتخاباتی اکتبر 2017، از جمله یک شام با ترامپ، شرکت کند.

نوشته لوک کوهن

دادستان ها گفتند که این طرح بخشی از تلاش شری لی و لیانبو وانگ برای نشان دادن ارتباطات سیاسی بود که آنها به دنبال بودجه برای ساختن پارکی با موضوع چین در شمال نیویورک بودند و افزودند که آنها 27 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند، اما هرگز پروژه را تکمیل نکردند. .

قوانین مالی مبارزات انتخاباتی ایالات متحده، خارجی ها را از مشارکت در نامزدهای سیاسی منع می کند.

نیویورک (رویترز) – دادستان ها روز دوشنبه گفتند، دو شهروند نیویورک متهم شدند که به طور غیرقانونی از سرمایه سرمایه گذاران چینی و سنگاپوری برای کمک مالی 600 هزار دلاری به کمپین انتخاب مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2017 استفاده کرده اند.