سانتوس هرگونه تخلف در طرح کلاهبرداری ATM را رد می کند

هنگامی که برای اظهار نظر تماس گرفتیم، سخنگوی FBI گفت: “بر اساس رویه معمول ما، FBI اطلاعاتی را که ما ممکن است از مردم دریافت کنیم یا ممکن است دریافت نکنیم، تایید یا تکذیب نمی کند، یا اظهار نظر می کند.”

وکیلی که به ترلها در بیانیه سوگند خود کمک کرد به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

سانتوس از زمان انتخاب شدنش در نوامبر، اعتراف کرده است که در مورد سوابق خود دروغ گفته است، مسائل مالی او موضوع تحقیقات متعدد مجری قانون است و کمیته اخلاق مجلس او را مورد بررسی قرار می دهد.

ترلها در سال 2017 در دادگاه فدرال در سیاتل به اتهام “کلاهبرداری از دستگاه دسترسی” به دلیل کلاهبرداری مربوط به یک اسکیمر کارت که شماره کارت و رمز عبور را از دستگاه های خودپرداز برداشته بود، اعتراف کرد. سوابق دادگاه نشان می دهد که او قبل از بازگرداندن به برزیل حدود شش ماه را در زندان گذراند.

جورج سانتوس، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اتهامات یک مرد برزیلی محکوم به کلاهبرداری را رد کرد که می گفت جمهوری خواه نیویورک مغز پشت یک طرح اسکیم کارت اعتباری در سال 2017 بود.

در سوگندنامه 7 مارس که دریافت کنندگان آن شامل FBI و سرویس مخفی بودند، ترله ادعا کرد که سانتوس شریک زندگی او و شخصی است که به او نحوه شبیه سازی خودپردازها و کارت های اعتباری و نحوه استفاده از دستگاه های اسکیمینگ را به او آموزش داده است.

طبق پرونده های دادگاه، ترله در زمان دستگیری به پلیس گفت که نقش او نصب دستگاه های اسکیمینگ و سپس ارسال اطلاعات ثبت شده برای رهبران عملیات در برزیل بوده است.

ترلها در سوگندنامه خود گفت که “امروز حاضر می شود تا اعلام کند که مسئول جرم کلاهبرداری از کارت اعتباری زمانی که من دستگیر شدم جورج سانتوس بود” و اشاره کرد که او اخیرا سانتوس را در تلویزیون دیده است.

او همچنین گفت که روز پنجشنبه با مجری قانون ناشناس سیاتل صحبت کرده است. او در پاسخ به سوال NBC News که آیا به او اطمینان داده شده که در این پرونده متهم نخواهد شد، گفت: “من این را نگفتم.”

سرویس مخفی به NBC News تایید کرد که بیانیه سوگند Trelha را دریافت کرده است، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

سانتوس در پاسخ به سوالی درباره سوگندنامه گوستاوو ریبیرو ترله که توسط پولیتیکو به دست آمده و روز پنجشنبه منتشر شد، به خبرنگاران گفت: “من بی گناه هستم. من هرگز هیچ فعالیت مجرمانه ای انجام ندادم و مغز متفکر هیچ کاری نیستم.” “داستان دروغ است.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

دفتر میدانی FBI در سیاتل گفت که “در مورد نقش مخبران در تحقیقات آنها اظهار نظر نمی کند.”

نماینده جورج سانتوس در کنگره در واشنگتن دی سی (فرانسیس چانگ / POLITICO از طریق فایل AP)

دخالت سانتوس در پرونده کلاهبرداری ATM اولین بار توسط CBS News گزارش شد.

نماینده جورج سانتوس در کنگره در واشنگتن دی سی (فرانسیس چانگ / POLITICO از طریق فایل AP)

سانتوس در پاسخ به سؤالاتی در مورد اتهامات خودپرداز گفت که او “یک دارایی برای مجریان قانون در سیاتل بوده است. من به آنها در این پرونده کمک کردم. من در سرنگونی طیفی از مجرمان به آنها کمک کردم و به این موضوع بسیار افتخار می کنم.”

او روز جمعه گفت: “من در مورد این پرونده با آنها صحبت کردم. ما دیروز پرونده را بررسی می کردیم. هیچ تضمینی به من داده نشده است اما بسیار مطمئن هستم که می توانم با این پرونده مبارزه کنم. این بسیار آسان است.”