سازند گرد به طرز خیره کننده ای با اضلاع شیب دار و صاف در کف دریا در کالیفرنیا یافت می شود

NOAA گزارش می دهد: «معمولاً، آنها مخروطی شکل هستند، اما اغلب دارای ویژگی های برجسته دیگری مانند دهانه ها و برآمدگی های خطی هستند و برخی از آنها که گویوت نامیده می شوند، قله های بزرگ و مسطحی دارند. برای طبقه‌بندی این ویژگی به‌عنوان کوه دریا، این ویژگی باید دارای برجستگی عمودی حداقل 1000 متری (3300 فوت) بالاتر از بستر دریای اطراف باشد.»

دانشمندان تصور می کنند این شکل گیری نتیجه آتشفشان است. به گفته NOAA، اکثر کوه‌های دریایی در «نقاط داغ» آتشفشانی – نزدیک مرزهای صفحه تکتونیکی – شکل می‌گیرند و اعتقاد بر این است که آتشفشان‌های خاموش هستند.

به گفته تیم تحقیقاتی برای یافتن میدان جنگ کلیدی جنگ جهانی دوم که در بستر اقیانوس آرام در نزدیکی گوام پنهان شده است

دانشمندان می گویند که این کوه دریایی به طور شگفت انگیزی دایره ای حدود 3200 فوت از کف دریا بالا می رود و “اضلاع نسبتاً شیب دار و صاف” دارد.

هرج و مرج را در طوفان رده 4 فیونا تماشا کنید زیرا پهپادهای آبی با بادهای 100 مایل در ساعت روبرو می شوند

این شرکت “پیشرو جهان در ارائه راه حل های داده های اقیانوسی با وسایل نقلیه سطحی خودمختار” از جمله ماموریت های بدون خدمه برای بررسی شرایط داخل طوفان ها در نظر گرفته می شود.

به نظر می رسد یک کوه دشوار باشد که از دست بدهید، اما کوه جدیدی در سواحل کالیفرنیای شمالی پیدا شده است.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده گزارش می دهد که “حداقل 63 کوه دریایی” در کالیفرنیا وجود دارد و اکثر آنها در 100 مایلی دور از ساحل و یک مایل عمق دارند. USGS می گوید تخمین زده می شود که آنها 10 تا 25 میلیون سال سن دارند و هیچ کدام آتشفشان فعال نیستند.

اکتشافات بیشتری در انتظار است

برایان کانن، معاون نقشه برداری اقیانوس برای Saildrone، کوه دریا را «نمونه بارز» اکتشافاتی خواند که منتظر یافتن در آب های ایالات متحده هستند. کانن گفت، از جمله موارد افراطی که در طول سفر نقشه برداری با آن مواجه شد، نقطه ای در آلوتی ها بود که تقریباً 4.4 مایل عمق داشت.

تله 11100 ساله ثابت می کند مردم در آلاسکا 1000 سال زودتر از آنچه تصور می شد زندگی می کردند.



منبع

کانن گفت: «در طول جمع‌آوری داده‌ها هیچ کشتی غرق‌شده‌ای مشاهده نشد، اما ما مجموعه‌ای از ویژگی‌های شگفت‌انگیز، از جمله برآمدگی‌های انگشتان بلند، احتمالاً ناشی از گسل‌شدن با بافت‌های زه‌کشی پیچیده، دره‌ها و حوضه‌های زیردریایی، و ترانشه آلوتی را دیدیم.

باچلر گفت: “کشف یک ویژگی جدید بستر دریا همیشه قابل توجه است، اما این ویژگی بین مناطق شکستگی مندوسینو و پایونیر قرار می گیرد و آن را در یک منطقه بسیار پویا قرار می دهد.”

کوه دریا، به نام کوه های زیر آب، توسط یک پهپاد نقشه برداری از کف دریا کشف شد و شکل آن بیشتر شبیه یک برج غول پیکر است تا یک کوه.

با توجه به بسیاری از ویژگی‌های جالب مرتبط با گسل در این منطقه و نزدیکی آن به بسیاری از مؤسسات علمی اقیانوس، شگفت‌آور است که هیچ‌کس آن را کاوش نکرده است.»

سایلدرون با همکاری اداره ملی جوی اقیانوسی و اداره مدیریت انرژی اقیانوس، کوه دریا را هنگام نقشه برداری از بستر دریا کشف کرد.

یافته “غافلگیر کننده”.

Saildrone، شرکت تحقیقاتی که آن را پیدا کرده است، گزارش می دهد که این کوه در 184 مایلی دریایی کیپ Mendocino، که در حدود 300 مایلی شمال غربی ساکرامنتو قرار دارد، قرار دارد.

داده ها نشان می دهد که دهانه در بالای آن حدود 1200 فوت عمق دارد.

دانشمندان می گویند که این کوه دریایی به طور شگفت انگیزی دایره ای حدود 3200 فوت از کف دریا بالا می رود و

یک طرف لبه بالایی بالاتر از طرف دیگر است و یک قله تدریجی را تشکیل می دهد. … قسمت بالایی به دلیل تغییر در شیب کمی پیازدار است.»

Saildrone قصد دارد داده‌های مربوط به کوه دریا را برای نام‌گذاری به نمودار عمومی گرم‌سنجی کمیته فرعی اقیانوس‌ها در مورد نام‌های ویژگی‌های زیر دریا ارسال کند، بنابراین می‌توان آن را به عنوان یک ویژگی نام‌گذاری شده به نقشه‌های بین‌المللی اضافه کرد.

واکنش فوری تیم این بود که شبیه کیک بوندت بود. به گفته Neah Baechler، نقشه بردار ارشد Saildrone، این بسیار گرد و با طرف های شیب دار و بالای منحنی است که به دهانه ای در مرکز شیب دارد.

مقامات می گویند که حدود 3200 فوت بالا می رود، “اضلاع نسبتاً شیب دار و صاف” دارد و گرد است و قطر آن نزدیک به 3000 فوت است.

Saildrone گزارش می‌دهد که داده‌های راداری و ماهواره‌ای قبلاً جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد که ممکن است چیزی از بستر دریا در این منطقه بالا آمده باشد، اما مشخص شد که کوه دریا یکی از ویژگی‌های بسیار بزرگ‌تر است.

مقامات می گویند که Saildrone کوه جدید را در ماه فوریه در طی ماموریتی برای نقشه برداری از “مناطق ناشناخته قبلی در اطراف جزایر آلوتین آلاسکا و سواحل کالیفرنیا” پیدا کرد.