سارا متیوز، دستیار ترامپ در کاخ سفید که در هیئت 6 ژانویه شهادت می دهد، کیست؟

او در 6 ژانویه استعفا داد

متیوز در این کلیپ ویدیویی گفت: «وضعیت از قبل بد بود، و به همین دلیل احساس می‌کردم که او با توییت کردن آن، روی آتش بنزین می‌ریزد».

متیوز که قبلا از کار دولت ترامپ در دوره ریاست جمهوری سابق حمایت کرده بود، در ژانویه در توییتر درباره یک سالگی شورش اظهار نظر کرد و آن را «یکی از تاریک ترین روزهای تاریخ آمریکا» خواند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

متیوز همچنین حمایت خود را از شهادت هاچینسون در برابر کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش ماه گذشته تحقیق می کرد، ابراز کرد و از همکار سابق خود در میان انتقادها نسبت به شهادت پرفروش او دفاع کرد.

من افتخار خدمت در دولت ترامپ را داشتم و به سیاست هایی که اعمال کردیم افتخار می کردم. به‌عنوان فردی که در سالن‌های کنگره کار می‌کردم، عمیقاً از آنچه امروز دیدم ناراحت بودم.» او در آن زمان در بیانیه‌ای گفت.

او افزود: «در حالی که ممکن است نادیده گرفتن یا سفید کردن وقایع آن روز برای مصلحت سیاسی آسان‌تر باشد – اگر می‌خواهیم از نظر اخلاقی سازگار باشیم – باید این حقایق سخت را بپذیریم.

من از سمت خود کناره گیری خواهم کرد و فوراً مؤثر خواهد بود. ملت ما به انتقال مسالمت آمیز قدرت نیاز دارد.»

یک منبع آشنا به هیل تایید کرد که کمیته در مورد فعالیت های کاخ سفید در روز حمله از متیوز سوال پرسیده است.

متیوز در پیامی در توییتر نوشت: «اشتباه نکنید، رویدادهای ششم یک کودتا بود، اصطلاحی که اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد از آن استفاده می‌کردیم و رئیس‌جمهور سابق ترامپ نتوانست آن لحظه را برآورده کند.

کمیته در 16 ژوئن همچنین کلیپی از شهادت متیوز پخش کرد که در آن او درباره توییت ساعت 2:24 بعدازظهر ترامپ که مستقیماً معاون رئیس جمهور او را هدف قرار می داد، اظهار نظر کرد.

او توییت کرد که هر کسی که نقش کسیدی هاچینسون یا دسترسی او به بال غربی را کم اهمیت جلوه دهد، نمی‌داند که ترامپ چگونه [White House] کار کرده یا در حال تلاش برای بی اعتبار کردن او هستند، زیرا آنها از این که چقدر این شهادت نفرت انگیز است می ترسند.

متیوز حمایت خود را از کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید ابراز کرده است

متیوز قبل از حضور در کاخ سفید در سال 2020 به عنوان سخنگوی کمپین انتخاب مجدد ترامپ کار می کرد.

ترامپ در توئیتی نوشت: «مایک پنس جرات انجام کاری را که باید انجام می‌داد را نداشت» که به گفته متیوز، مانند «ریختن بنزین روی آتش» بود.

آسوشیتدپرس و سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش دادند که او و متیو پاتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی، روز پنجشنبه در آخرین جلسه استماع برنامه‌ریزی‌شده در تاریخ 6 ژانویه شهادت خواهند داد، که قرار است بر اقدامات ترامپ – یا عدم آن – در جریان شورش‌های کنگره تمرکز کند.

ماتیوس کیست؟

بر اساس گزارش‌های عصر دوشنبه، سارا متیوز قرار است در جلسه استماع روز پنج‌شنبه کمیته مجلس نمایندگان در مورد حمله 6 ژانویه 2021 در کنگره شهادت دهد.

متیوز در ماه فوریه داوطلبانه در برابر کمیته منتخب مجلس نمایندگان حاضر شد.

متیوز از جمله کارکنان کاخ سفید ترامپ بود که بلافاصله پس از حمله به کنگره استعفا داد.

این زن 27 ساله در حال حاضر مدیر ارتباطات جمهوری خواهان در کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد بحران آب و هوا است، سمتی که از فوریه 2021 در این سمت بوده است.

متیوز که معاون سابق سخنگوی مطبوعاتی دولت ترامپ بود، ساعاتی پس از شورش در ساختمان کنگره، جایی که یک گروه اوباش طرفدار ترامپ به دنبال جلوگیری از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 توسط کنگره بودند، استعفا داد.

این فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی کنت در مصاحبه ای در سال 2020 گفت که از طریق همین شغل با دبیر مطبوعاتی ملی آن زمان کمپین ترامپ، کایلی مک انانی، آشنا شده است.

او اضافه کرد که مک انانی زمانی که او کمپین را ترک کرد تا به عنوان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید انتخاب شود، متیوس را با خود برد.

او قبلاً در هیئت 6 ژانویه شهادت داده است

در اینجا چیزی است که ما در مورد متیوس می دانیم.