زیردریایی که برای اولین بار انسان ها را به غرق تایتانیک برد، بیش از 5000 غواصی انجام داده است. محققی که 53 بار روی الوین رفته است، می گوید که این کشتی شبیه تایتان نیست.

او گفت: “برای من، فکر نمی‌کنم خطر به‌ویژه سوار شدن در ماشین در بزرگراه باشد.”

یک اقیانوس شناس کهنه کار به اینسایدر گفت، اما همه کشتی های زیر آب به طور یکسان ساخته نمی شوند.

Alvin یک زیرمجموعه سه نفره است که متعلق به نیروی دریایی است و توسط موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole اداره می شود.
  • یکی از نمایندگان Woods Hole به The San Diego Union-Tribune گفت که آلوین جدا می شود، بازرسی می شود و هر پنج سال یکبار سرهم می شود و سپس برای تایید مجدد توسط نیروی دریایی می رود. جدیدترین مجموعه ارتقاء در سال 2021 تکمیل شد و شامل دید بهبود یافته، سیستم‌های روشنایی و تصویربرداری جدید، سنسورهای بهبودیافته و سیستم فرماندهی و کنترل پیشرفته بود.

    به گفته موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole، موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی که متعلق به نیروی دریایی است، این زیر کروی دارای هفت رانشگر برگشت پذیر و دو بازوی رباتیک است و می تواند به چهار مایل زیر سطح برسد و به محققان امکان دسترسی به 99 درصد از کف اقیانوس را می دهد. زیر.

    او نگران نیست.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید


منبع

آلوین اولین بار در سال 1964 راه اندازی شد و یکی از قدیمی ترین زیردریایی های اعماق دریا است.گتی ایماژ

این زیردریایی سه نفره یکی از قدیمی‌ترین زیردریایی‌های اعماق اقیانوس است که در سال 1964 راه‌اندازی شد. این کشتی معروف شاید بیشتر به دلیل بردن اولین انسان‌ها به کشتی غرق شده تایتانیک در سال 1986 شناخته می‌شود، زمانی که اقیانوس‌شناس رابرت بالارد یک اکسپدیشن تحقیقاتی را به سمت لاشه کشتی‌های غرق شده هدایت کرد. یک سال پس از کشف آن در عمق 12500 فوتی سواحل نیوفاندلند.

اقدامات احتیاطی شدید در محل برای لوین، که 53 شیرجه در آلوین انجام داده است، اطمینان بخش است و می گوید که حتی با سرد شدن دما و کاهش نورها در صدها متری زیر سطح در سفرهای چند ساعته اش، هرگز احساس ناامنی نکرده است.

انفجار احتمالی تیتان باعث علاقه ناگهانی جامعه به علم پشت زیردریایی ها شده است زیرا آزمایش ها و مصیبت های عملیات زیر تیتان پس از فاجعه کشف می شود.

به گفته مقامات گارد ساحلی، کشتی اکتشافی به احتمال زیاد ماه گذشته هنگام شیرجه به سمت کشتی غرق شده تایتانیک با پنج سرنشین منفجر شده است.

تیتان از بدنه فیبر کربنی گرفته تا شکل قرص بزرگ‌ترش از استانداردهای صنعتی فاصله گرفت.

به گزارش ان بی سی نیوز، مهندسان در Woods Hole هر قطعه از تجهیزات موجود در Alvin را هر چقدر هم که کوچک باشند، آزمایش می کنند. بروس استریکروت، خلبان آلوین، به The Tribune-Union گفت که تقریباً 60 درصد از این زیربنا دارای گواهینامه نیروی دریایی است، از جمله اجزای ایمنی حیاتی مانند پشتیبانی از زندگی و فوم شناور.

او گفت: «این مانند مقایسه یک شرکت هواپیمایی تجاری با کسی است که هواپیمای خود را ساخته است.

لیزا لوین، اقیانوس شناس، به اینسایدر گفت که ماموریت های آلوین با سفرهای گردشگری زیر آب متفاوت است.

  • آلوین بیش از 5000 غواصی داشته است و کشتی مسئول چندین پیشرفت در تحقیقات و اکتشافات علمی است، از جمله بازیابی یک بمب هیدروژنی در سال 1966 که پس از برخورد یک B-52 نیروی هوایی با آن در عمق 3000 فوتی دریای مدیترانه پرتاب شد. یک هواپیمای تانکر بر فراز اسپانیا؛ عکاسی کلوزآپ در سال 1974 از خط الراس میانی آتلانتیک، که بخشی از طولانی ترین رشته کوه در جهان است. و کشف حیات وحش متنوع در سال 1977 در منافذ آب گرم جزایر گالاپاگوس

    او گفت: «این مانند مقایسه یک شرکت هواپیمایی تجاری با کسی است که هواپیمای خود را ساخته و با آن پرواز کرده و تصادف کرده است.

    عملیات تایتان و سایر اکتشافات توریستی مانند آن آنقدر با غواصی های تحقیقاتی که لوین و سایر محققان انجام می دهند متفاوت است که به گفته او این دو عملاً قابل مقایسه نیستند، علیرغم اینکه هر دو روی شناورهای زیردریایی انجام می شوند.

    OceanGate، شرکتی که زیربنای محکوم به فنا تایتان را ایجاد و راه اندازی کرد، پس از انفجار احتمالی کشتی متهم به اولویت دادن به نوآوری بر ایمنی شده است. چندین کارشناس صنعت به استاکتون راش، مدیرعامل OceanGate در مورد خطرات احتمالی ساخت نامنظم تایتان هشدار دادند و این زیرمجموعه در یک سری خطرات مزاحم اکسپدیشن گذشته شرکت داشت. وب سایت OceanGate و حساب های رسانه های اجتماعی روز جمعه حذف شدند.