زن ایندیانا به جرم نفرت فدرال در حمله به اتوبوس متهم شد

داگر گفت که دیویس “بسیار بی نظم” بود و “آگاهی نداشت که چرا زندانی شده است” در طی مصاحبه با پلیس که ادعا می شود به انگیزه نژادپرستانه خود اعتراف کرده است.

دیویس، که سفیدپوست است، متهم است که در 11 ژانویه به زن 18 ساله مکرراً با چاقوی تاشو چاقو زد، زمانی که قربانی، اهل کارمل، ایندیانا، منتظر بود تا از اتوبوسی در مرکز شهر بلومینگتون پیاده شود.

او گفت: «دیویس تا چند روز پس از دستگیری همچنان در زندان توهم داشت. «افراد نزدیک به خانم دیویس – همسایگان، خانواده، دوستان – او را توصیف نمی کنند که نگرش یا سابقه نژادپرستانه شناخته شده ای دارد. آنها به خاطر نمی آورند که او عقاید نژادپرستانه را بیان کرده باشد یا سخنان نفرت انگیزی داشته باشد.»



منبع

او در ژانویه نسبت به این اتهامات بیگناه شد.

داگر روز جمعه در ایمیلی به آسوشیتدپرس گفت که با کیفرخواست فدرال او پیش بینی می کند که اتهامات در سطح ایالت رد شده و دیویس به بازداشت فدرال منتقل شود.

بلومینگتون، هند (AP) – یک زن در جنوب ایندیانا اکنون با اتهام جنایت نفرت فدرال علاوه بر تلاش برای قتل در چاقو زدن به یک دانشجوی چینی تبار دانشگاه ایندیانا در یک اتوبوس عمومی، با اتهام جنایت نفرت فدرال مواجه است.

آسیایی‌آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای در سال‌های اخیر، به‌ویژه از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، هدف آزار و اذیت و حمله با انگیزه‌های نژادی قرار گرفته‌اند، و بسیاری نگران هستند که لفاظی‌های ضدآسیایی مرتبط با روابط پرتنش بین ایالات متحده و چین منجر به خشونت بیشتر شود.

به گزارش ایندیاناپولیس استار، سوگندنامه یک کارآگاهی که فیلم‌های نظارت اتوبوس را بررسی کرده بود، می‌گوید که مقتول حدود هفت ضربه چاقو در بالای سرش اصابت کرده است.

کایل داگر، وکیل مدافع دیویس، در یک درخواست دادگاه در ژانویه گفت که او به دنبال دفاع از جنون دیویس است و او “به دلیل بیماری روانی قادر به کمک در آماده سازی دفاع از خود نیست.”

WRTV-TV با استناد به سوابق دادگاه گزارش داده است که دیویس به پلیس گفته است که چندین بار با چاقوی تاشو به سر زن ضربه زده است، زیرا “یک نفر کمتر کشور ما را منفجر می کند.”

شاهدی که سوار اتوبوس بود، مهاجم زن را تعقیب کرد و با پلیس تماس گرفت. بر اساس سوابق دادگاه، دیویس بعداً دستگیر شد و متهم به اقدام به قتل و ضرب و شتم شدید شد.

در این سوگندنامه آمده است: «سپس دیویس چاقو را تا می‌کند، آن را در جیبش می‌گذارد و به موقعیت نشسته‌اش در اتوبوس بازمی‌گردد.

وزارت دادگستری گفت که بیلی آر دیویس، 56 ساله، اهل بلومینگتون، روز پنجشنبه توسط یک هیئت منصفه فدرال در ایوانسویل به اتهام وارد کردن عمدی به قربانی به دلیل نژاد و منشاء ملی متهم شد. وکیل او گفت که او بیمار روانی است.

فیلم‌های نظارتی هیچ تعاملی بین دو زن قبل از حمله نشان نداد.

“ام‌اس. دیویس دارای سابقه طولانی و مستند از بیماری روانی شدید است. او برای مدیریت وضعیت خود تا روز حمله ادعایی و از جمله آن به دنبال کمک بود.»