زنی که بمب را به ولادلن تاتارسکی، وبلاگ نویس مقتول روسی تحویل داد، دستگیر شد

داریا ترپووا، 26 ساله، گفته می شود که از مخالفان تهاجم کرملین به اوکراین و از حامیان الکساندر ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه است.

حامیان کرملین نیز ابتدا دولت اوکراین را مسئول ترور تاتارسکی می دانستند، اما اکنون تمرکز بر حمله ای است که به اختلافات داخلی روسیه مرتبط است.

سن پترزبورگ - سرویس مطبوعاتی ICRF/دستورالعمل/EPA-EFE/Shutterstock

بازا گزارش داد: «مواد منفجره به احتمال زیاد با کمک یک سیگنال رادیویی فعال شد. مجسمه نیم تنه تاتارسکی راهی ایده آل برای پنهان کردن آن به عنوان یک بمب دست ساز بود که به راحتی در داخل گود قرار می گرفت.

من کاملا مطمئن هستم که او هرگز نمی توانست به تنهایی چنین کاری را انجام دهد. بله، من و داریا از جنگ در اوکراین حمایت نمی کنیم، اما معتقدیم که چنین اقداماتی غیرقابل قبول است.

داریا ترپووا – اخبار east2west

آقای پریگوژین در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار همچنین گفت که بعید است اوکراین پشت این قتل باشد.

خانم ترپووا متهم است که ولادلن تاتارسکی، یک مبلغ کرملین را با بمبی که در مجسمه ای پنهان شده بود، به قتل رساند که بعد از ظهر یکشنبه هنگام سخنرانی در کافه ای در سن پترزبورگ منفجر شد.

شوهر او دیمیتری رایلوف، یک فعال مخالف ضد کرملین است که اکنون در تبعید زندگی می کند. او گفت که فکر می کند همسرش توسط سرویس های امنیتی راه اندازی شده است.

داریا ترپووا - اخبار east2west

او برای مدت کوتاهی در یک راهپیمایی ضد جنگ در فوریه 2022، اولین روز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، بازداشت شد.

در همین حال، کانال تلگرامی Baza که ارتباط نزدیکی با سرویس های امنیتی روسیه دارد، به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که خانم ترپووا عضو گروه های مختلف فمینیستی بوده است.

شاهدان عینی گفتند که خانم ترپووا را دیدند که قبل از منفجر شدن، نیم تنه ای حاوی بمب را به آقای تاتارسکی داد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد: «بازرسان در حال کشف انگیزه های داریا ترپووا هستند که به ظن دست داشتن در قتل ولادلن تاتارسکی بازداشت شده است.

من رژیم کیف را برای این اقدامات مقصر نمی دانم. من فکر می کنم که گروهی از رادیکال ها هستند که با دولت ارتباطی ندارند. من آن را اینگونه توصیف می کنم.»



منبع

کانال‌های تلگرامی طرفدار کرملین چندین عکس از خانم ترپووا و همچنین ویدئویی از تحویل بسته‌ای از او به کافه‌ای که آقای تاتارسکی در آن کشته شد منتشر کردند.

همچنین گفته شد که فیدهای رسانه‌های اجتماعی خانم ترپووا نشان می‌دهد که او از زمان حمله روسیه به اوکراین در مورد خودکشی خیال‌پردازی می‌کرد و او نیز مانند صدها هزار روس دیگر قصد داشت کشور را ترک کند.

داریا ترپووا – اخبار east2west

یک خودروی بمب گذاری شده، داریا دوگینا، روزنامه نگار طرفدار جنگ را در خارج از مسکو در ماه اوت کشت. سرویس های اطلاعاتی آمریکا نیروهای ویژه اوکراینی را مسئول قتل خانم دوگینا دانستند.

رسانه های روسی گزارش دادند که سرویس امنیتی FSB روسیه یک مخالف ضد کرملین را به دلیل قتل یک مبلغ برجسته ملی گرا دستگیر کرده است.