زنان مورد آزار جنسی پرستار ICU از بیمارستان کلرادو شکایت کردند

دنور (AP) – دو زن که می گویند یک پرستار در حالی که آنها در مراقبت های ویژه بیهوش بودند به آنها تجاوز جنسی کرده است، روز سه شنبه علیه بیمارستان کلرادو که در آن تحت درمان بودند شکایت کردند و مدعی شدند که مدیریت بیمارستان به اندازه کافی برای جلوگیری از آزار و اذیت انجام نداده است.

سنت مری در بیانیه ای اعلام کرد که در تحقیقات درباره لامبروس به طور کامل همکاری می کند اما از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کرد.

او گفت: «این مربوط به امنیت عمومی است و بیمارستان‌هایی که اطمینان می‌دهند که بیمارانشان نه تنها ایمن هستند، بلکه با عزت و احترام رفتار می‌کنند.

یکی از زنان شرکت کننده در دادخواست گفت که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته و پس از قربانی شدن دوباره عصبانی، مضطرب و افسرده است. او گفت که حتی یک عذرخواهی از بیمارستان دریافت نکرده است، اما همچنان طبق یک برنامه پرداخت برای پرداخت صورتحساب اقامت در بیمارستان، ماهانه 905 دلار از حساب بانکی خود دریافت می کند. او همچنین ایمیل معمولی و یادآوری متن بدهی دریافت می کند.

در این بیانیه آمده است: “ما نمی توانیم جزئیات بیشتری در مورد این موضوع به دلیل احترام به حریم خصوصی بیمار ارائه دهیم.”

شکایت ادعا می کند که او به برنامه تلویزیونی “دکستر” اشاره می کند که در آن شخصیت اصلی یک قاتل زنجیره ای است و می گوید این اظهار نظر نشان می دهد که او مجموعه ای از عکس ها یا فیلم های قربانیان خود را نگه داشته است.

سیذارتا راتود، یکی از وکلای زنانی که شکایت کرده اند، گفت که آنها همان زنانی هستند که لامبروس متهم به تجاوز است. وی گفت که سومین قربانی که شناسایی شده است، درگذشته است.

او گفت: «این یک سیلی به صورت است.

دن روبنشتاین، دادستان منطقه در بیانیه ای از اظهار نظر در مورد شواهد و آنچه ممکن است فاش کند خودداری کرد. او خاطرنشان کرد که هم وکلای زنان و هم نمایندگان بیمارستان با دادستان‌ها در ارتباط بوده‌اند، زیرا آنها تلاش می‌کنند تا از “وضعیت پیچیده” حفاظت از قوانین حریم خصوصی بیماران و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری پرونده جنایی عبور کنند.

او گفت: «ما نمی‌توانیم درباره شواهدی که داریم اظهار نظر کنیم، و همچنین نمی‌توانیم درباره آنچه ممکن است پیدا کنیم، حدس بزنیم.»

این دعوی – که به عنوان دعوای دسته جمعی پیشنهاد می شود – مدعی است که بیمارستان سنت مری در گرند جانکشن و SCL Health و Intermountain Healthcare، شرکت هایی که بیمارستان را اداره می کردند، از اقدامات پرستار، کریستوفر لامبروس، می دانستند یا باید می دانستند. دستگیر شده و به اتهام تجاوز جنسی متهم شده است. پلیس می‌گوید لامبروس از خود در حال سوء استفاده جنسی از بیماران زن در حالی که آنها بیهوش یا ناتوان بودند، ضبط می‌کرد.

بر اساس سوگندنامه دستگیری او، در روزی در ماه ژوئن که لامبروس پنج ویدئو از خود در حال آزار و اذیت یک بیمار تهیه کرد، در مقابل دوربین زمزمه کرد که “هرگز از شر این فیلم ها خلاص نشو” و “شما باید آنها را برای همیشه نگه دارید… این مجموعه دکستر شماست.»

وکیل لامبروس، اسکات بوریل، به تماس یا ایمیلی که خواستار اظهار نظر بود پاسخ نداد.

راتود گفت که به عنوان بخشی از پرونده جنایی، دادستان به موکلان وی گفته است که بازرسان چهار ترابایت داده را به عنوان مدرک بازیابی کرده اند و هنوز در حال بررسی تعداد افرادی هستند که مورد حمله قرار گرفته اند. او گفت که بخشی از دلیل تشکیل این شکایت تشویق سایر قربانیان احتمالی برای ارائه این شکایت است.

بر اساس اسناد دادگاه، دادستان ها سه نفر را شناسایی کرده اند که معتقدند توسط لامبروس مورد حمله قرار گرفته اند و فکر می کنند نفر چهارم که هنوز شناسایی نشده است در سال 2016 مورد حمله قرار گرفته است. بر اساس این دادخواست، لامبروس در سال 2012 در سنت مری مشغول به کار شد.

آسوشیتدپرس عموماً افرادی را که می گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند را شناسایی نمی کند.



منبع