زمانی که دیسانتیس می‌خواهد متحد راست‌گرای خود را در دانشگاه برتر قرار دهد، فریاد دوست‌گرایی می‌زند


<span>عکس: اکتاویو جونز/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/zczZk3TFNpvI6HSeMIRSvA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/56f834817d3d82abb1d160b232bcf3f2″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/zczZk3TFNpvI6HSeMIRSvA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/56f834817d3d82abb1d160b232bcf3f2″/><button class=

عکس: اکتاویو جونز/رویترز

به سختی سه ماه از زمانی که دانشگاه آتلانتیک فلوریدا در طی یک مسابقه غیرمحتمل برای حضور در چهار مرحله نهایی مسابقات قهرمانی بسکتبال کالج مردانه مارس مارس، شهرت ملی کسب کرد، می گذرد.

آنها برای پنجمین دانشگاه دولتی بزرگ فلوریدا، یک پردیس 30000 دانشجویی در بوکا راتون که به ادعای خود مباهات می کند که متنوع ترین مرکز آموزش عالی در این ایالت است، دوران سختی بود.

مربوط: ران دیسانتیس می گوید اتهامات ترامپ در 6 ژانویه برای کشور خوب نخواهد بود

اما اکنون ابرهای تاریک افراط گرایی دانشگاه را تحت الشعاع قرار داده است، به طوری که جستجوی آن برای رئیس جدید توسط مقامات دولتی که ادعا می کنند “ناهنجاری” در این روند متوقف شده است. هدف احتمالی، نصب یک قایق دست راستی ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا است.

اعضای هیئت علمی و دیگران بلافاصله پس از اینکه متولیان FAU سه نامزد نهایی را فهرست کردند، که هیچ یک از آنها رندی فاین، نماینده جمهوری خواه کنگره ایالتی پشت بسیاری از قوانین “نفوذ نفرت” دیسانتیس که جامعه LGBTQ+ و سایر اقلیت ها را هدف قرار می دهد، مداخله دولت را ناراضی می دانند.

فاین علیرغم فقدان تجربه تحصیلات عالی خود را «متملق» اعلام کرد که توسط دیسانتیس برای ایفای نقش انتخاب شده است، و غافلگیر نشدن او باعث شد تا منتقدان به این نتیجه برسند که تعلیق جستجو یک ترفند تلافی جویانه برای مهندسی کاری است که در آن «آتش‌کار محافظه‌کار» خود را استخدام می‌کند.

ویلیام تراپانی، استاد کالج هنر و ادبیات دوروتی اف اشمیت، گفت: «به طور کلی، ما وضعیتی داریم که در آن دوستی و پرداخت پول برای بازی، به شدت در کار است.

«و همانطور که می‌دانستیم رندی فاین کاندیدای مورد نظر فرماندار است، بسیاری از ما احساس می‌کنیم که دور دوم رأی‌گیری، فرآیند جستجوی دوم، منجر به انتخاب جدیدی می‌شود. فشار سیاسی برای انتخاب رندی فاین، حداقل برای بازدید از دانشگاه و احتمالاً نامزد منتخب، آنقدر شدید خواهد بود که اعضای کمیته مجبور به موافقت خواهند شد.

سابقه چنین حرکتی از قبل تعیین شده است. “جنگ در بیداری” دیسانتیس به طور خاص سیستم آموزش عالی فلوریدا را هدف قرار داده است، و نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری اصرار دارد که باید با موجی از تلقینات لیبرال که به دانشگاه ها و کلاس های درس نفوذ می کند مقابله کند.

او لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن برنامه‌های تنوع، برابری و فراگیری در کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی ممنوع می‌شود. و همین هفته، هیئت آموزش ایالتی استانداردهای آکادمیک بازنگری شده برای تاریخ سیاه پوستان را تصویب کرد و به بردگان آموزش داد که از مهارت‌های جدید «بهره می‌برند».

در میان این آشفتگی، چندین نفر در مدار فرمانداری مشاغل جدید پردرآمدی دارند. اعتراضاتی به انتصاب جنجالی سناتور سابق جمهوری خواه بن ساس به رهبری دانشگاه فلوریدا صورت گرفت. و در “تسخیر خصمانه” محافظه کارانه نیو کالج لیبرال در ساراسوتا توسط وفاداران DeSantis.

منصوبان هیئت فرمانداری بلافاصله به رئیس موقت جدید کالج جدید، کمیسر سابق آموزش دیسانتیس، ریچارد کورکوران، حقوقی بیش از دو برابر حقوق سلف برکنار شده او اعطا کردند. در حالی که دانشجویان ارشد بازگشته این هفته یاد گرفتند که قرار است در خوابگاه هایی با مشکلات قالب اسکان داده شوند.

در همین حال، وضعیت در FAU با انتصاب ماه گذشته یکی دیگر از سرسپردگان DeSantis، نماینده ایالت جمهوری خواه، فرد هاوکینز، به عنوان رئیس کالج ایالتی فلوریدا جنوبی با 19000 دانشجو در آون پارک، مشابهت دارد.

هاوکینز از لایحه ای حمایت کرد که به دیسانتیس اجازه می داد تا قدرت را از دیزنی به عنوان بخشی از دشمنی خود با غول پارک موضوعی به دلیل مخالفت آن با قانون نگو ​​همجنس گرا مبنی بر ممنوعیت بحث در کلاس درس در مورد تمایلات جنسی و هویت جنسی، سلب کند.

او مانند فاین هیچ تجربه تحصیلات عالی ندارد و یک بار به دلیل جعل هویت یک افسر پلیس از سمت خود تعلیق شد. با این حال، هاوکینز تنها نامزد شد زمانی که کالج جستجوی خود را پس از انصراف مرموز سه فینالیست واجد شرایط، آغاز کرد و معتمدین نوار استخدام را پایین آوردند.

یکی دیگر از سیاستمداران جمهوری خواه بدون هیچ صلاحیت واقعی برای شغلی مانند این، به عنوان رهبری یک کالج منصوب شد. مؤسسات آموزش عالی نباید به عنوان طرح های شغلی برای دوستان سیاسی عمل کنند. توماس کندی، یکی از اعضای کمیته ملی دموکرات فلوریدا در توییتی نوشت: این درد واقعی است.

منتقدان تحولات FAU بر روی منصوب DeSantis، Ray Rodrigues، رئیس سیستم دانشگاه ایالتی تمرکز می کنند، که خواستار توقف جستجو در حالی که ایالت تحقیقات “ناهنجاری” را در این فرآیند انجام می دهد، شده است.

آنها شامل یک نظرسنجی کاهی بود که توسط کمیته FAU برگزار شد تا تقریباً 60 نامزد را کاهش دهد، و یک نظرسنجی جمعیتی ارسال شده توسط یک شرکت جستجو که رودریگز ادعا می کرد نامناسب است، اما در دیگر جستجوهای ریاست جمهوری، از جمله جستجویی که منجر به انتصاب ساسه شد، استفاده شده بود.

براد لوین، رئیس هیئت مدیره FAU، در پاسخ خود به رودریگز از این روند دفاع کرد و از آن خواست اجازه داده شود که جستجو بدون مانع از سر گرفته شود.

اندرو گوتارد، رئیس دانشکده یونایتد فلوریدا در بیانیه‌ای گفت: «رودریگز به هر کاه ناچیز و حزبی که می‌تواند بیابد، برای تضعیف یک فرآیند جستجو که تاکنون هم منصفانه و هم مشارکتی بوده است، دلیل دروغین بیابد.»

واضح است که صدراعظم تنها زمانی می پرد که فرماندار زنجیر خود را ببندد. سیستم دانشگاهی فلوریدا سزاوار بهتر از این جعل رهبری حزبی است.»

نه FAU و نه رودریگز به درخواست‌های گاردین برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تراپانی، پروفسور FAU، گفت که اگر فاین، همانطور که او انتظار دارد، به عنوان رئیس جمهور تمام شود، از آینده می ترسد.

این دانشگاه هرگز بهبود نخواهد یافت. و جامعه متضرر خواهد شد زیرا، همانطور که از سوابق عمومی او مشاهده کردید، آقای فاین نقطه مقابل یک دانشگاه و تعهدات اصلی آن است.

«خلق و خوی در میان همکارانم بد است. به معنای واقعی کلمه هر همکار دانشکده ای که من با آنها صحبت می کنم یک متقاضی کار فعال هستند، یا مطمئناً به دنبال آن هستند، و نامه های درخواستی را آماده دارند تا در صورت یافتن چیزی که به آن علاقه مند هستند، ارسال کنند. این مکان به مکانی بسیار نامناسب برای کار تبدیل شده است، و واقعاً غم انگیز است.



منبع