روسیه ناتو را متحد کرده است. اما بایدن و متحدان G-7 با چالش های فزاینده ای روبرو هستند

جان امرسون، سفیر سابق ایالات متحده در آلمان و رئیس کنونی شورای آمریکا در این باره گفت: “همیشه هدف ژئوپلیتیکی ولادیمیر پوتین ایجاد شکاف بین ایالات متحده و اروپا و ایجاد شکاف بین و بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.” آلمان، یک گروه غیرحزبی که روابط ایالات متحده و آلمان را ترویج می کند.

نشست سران ناتو در ابتدا با تمرکز بر مهاجرت و سایر موضوعات مهم برای جنوب اروپا برنامه ریزی شده بود. اما اوکراین این را تغییر داده است. در عوض، جلسات بر روی اتخاذ اولین مفهوم استراتژیک جدید سازمان در 12 سال گذشته متمرکز خواهد بود، مفهومی که واقعیت جدید روسیه تهاجمی و متخاصم را منعکس می کند. مقامات دولت گفتند که این برنامه استراتژیک همچنین برای اولین بار چین را به عنوان یک دشمن بالقوه در بر خواهد گرفت.

پوتین از قبل از حمله به اوکراین، قصد داشت از چیزی که مطمئن بود به شکافی در اتحاد فراآتلانتیک تبدیل می‌شود، بهره‌برداری کند. تحلیلگران می گویند در حالی که او تاکنون شکست خورده است، اما نیات او ثابت مانده و به طور بالقوه قابل دستیابی است.

همچنین بایدن با امید به تثبیت روابط با روسیه، این سفر را با دیدار با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ژنو برای سه ساعت گفتگو تکمیل کرد. تقریباً هشت ماه بعد، پوتین به اوکراین حمله کرد و با اشتباه محاسباتی مبنی بر اینکه نیروهایش به سرعت کیف را پیشی خواهند گرفت و ایالات متحده و اروپا با اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید و مسلح کردن اوکراین تا آخر عمر واکنشی نشان نخواهند داد، حمله کرد.

هدف اولیه بایدن در اروپا در سال گذشته این بود که به متحدان نشان دهد که “آمریکا بازگشته است”، که او شریکی با ثبات تر و قابل اعتمادتر از سلف خود، رئیس جمهور سابق ترامپ است. اما در اجلاس سران G-7 و ناتو که از یکشنبه آغاز می‌شود، بایدن که هنوز رهبر واقعی این ائتلاف‌ها است، تحت فشار قرار می‌گیرد تا ابتکاراتی را که منافع ملموسی برای رأی‌دهندگان ایالات متحده به همراه داشته باشد، تحت فشار قرار دهد. – محدوده اهدافی که می تواند خطر بی ثباتی بیشتر اقتصاد در آستانه رکود را داشته باشد.

دالدر که در زمان پرزیدنت اوباما به عنوان سفیر ایالات متحده در ناتو خدمت می کرد، گفت: “هر کشوری با استرس ها و فشارها روبرو است. نکته مهمی که رهبران باید بر آن تاکید کنند این است که همه ما در کنار هم هستیم.” تنها راه موفقیت ما این است که متحدان کنار هم بمانند و بر مشکلات کوتاه مدت تورم و استقلال انرژی فائق آیند. [from Russia] بنابراین ما می توانیم در نبرد طولانی مدت پیروز شویم.”

اما او همچنین به عنوان یک شخصیت سیاسی اساسا ضعیف تر از یک سال پیش خواهد آمد. رئیس جمهور که در داخل کشور به دلیل ناامیدی از تورم گرفتار شده، خود را برای انتخابات نوامبر آماده می کند که می تواند کنترل کنگره را کنترل کند.

علاوه بر این، کشورهایی مانند آلمان که مدت‌ها در برابر فشار برای افزایش هزینه‌های دفاعی مقاومت کرده‌اند، روسیه را به‌عنوان یک خطر واقعی می‌شناسند و بودجه نظامیان خود را افزایش داده‌اند. یافتن منابع برای انجام این تعهدات، در عین حال ارسال سلاح و مهمات به اوکراین، به دلیل افزایش هزینه‌ها چالش برانگیز بوده است – به ویژه در لحظه‌ای که کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند خود را از نفت و گاز روسیه دور کنند.

لیا شومن، معاون سابق سیاست دفاعی مرتبط با ناتو، گفت: «ناتو از نظر نیاز به تقویت کشورهای خط مقدم هم مرز با روسیه، درست مانند ناتو در دوره شوروی، تا حدودی به وضعیت جنگ سرد بازمی گردد». .

بایدن و رهبران اقتصادهای صنعتی پیشرو در جهان، در کورنوال، انگلستان، جایی که G-7 گرد هم آمدند، ابتکارات مهمی را برای کمک به تأمین مالی برنامه جهانی واکسیناسیون کووید-19 و راه‌اندازی یک بانک زیرساختی برای ارائه به کشورهای در حال توسعه یک جایگزین تأمین مالی به اجرا گذاشتند. طرح 4 تریلیون دلاری کمربند و جاده چین.

رهبران اروپایی در حال مبارزه با آشفتگی سیاسی داخلی هستند و برخی شاهد کاهش محبوبیت و فروپاشی ائتلاف های حکومتی در میان نگرانی های اقتصادی و پیامدهای تهاجم بوده اند. بایدن که با محبوبیت پایین و سر و صداهای حزب خود درمورد اینکه آیا او برای دومین بار در سال 2024 پیر شده است یا نه، درگیر شده است، نتوانسته تورم را کاهش دهد یا با موفقیت به قطب بندی سیاسی آمریکا رسیدگی کند.

تهاجم 24 فوریه پوتین زنگ بیداری فوری برای اروپا بود. فنلاند و سوئد پس از دهه‌ها بی‌طرفی استراتژیک، به سرعت برای پیوستن به ناتو حرکت کردند. عضویت آنها که فعلاً به دلیل اعتراضات ترکیه متوقف شده است، احتمالاً طی دو روز نشست حل نخواهد شد، اما در نهایت قطعیت محسوب می شود.

برمر گفت: “این یک بحران G-7 است. شما نمی توانید مانند آخرین مورد به آن نزدیک شوید.” “یک بحران فعال در جریان است و G-7 پاسخ را رهبری می کند. به ویژه آمریکایی ها رهبری فوق العاده ای برای ایجاد یک ائتلاف قوی و بادوام برای پاسخ به بزرگترین چالش مستقیم نظم جهانی که در دهه های اخیر شاهد بوده ایم نشان داده اند. “

هنگامی که پرزیدنت بایدن این آخر هفته برای شش روز دیدارهای اقتصادی و امنیت ملی به اروپا بازگردد، به عنوان رهبر اتحادهای غربی تقویت شده، مصمم در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین و متعهد به دفاع از دموکراسی، این کار را انجام خواهد داد.

کنستانزه استلزنمولر، کارشناس آلمانی در موسسه بروکینگز، یک اندیشکده واشنگتن، می گوید: «این معماها برای کشورهای غربی واقعی است. «وزارت اقتصاد واقعاً برای جدا کردن آلمان از واردات سوخت فسیلی روسیه رقابت می‌کند، اما خطر واقعی ایجاد یک رکود اقتصادی بزرگ وجود دارد.»

ایان برمر، رئیس گروه اوراسیا، یک شرکت ارزیابی ریسک جهانی مستقر در نیویورک، می‌گوید: «وقتی بایدن به نظر می‌رسد که آن را روی چانه در خانه می‌برد، در خارج از کشور محدود می‌شود». او باید در حال حاضر بیشتر روی “چه چیزی می توانم بیاورم” تمرکز کند؟ از “چه چیزی می توانم به جهان نشان دهم؟” این موقعیت برای یک رئیس جمهور آمریکا سخت تر است.”

از آنجایی که اوکراین درگیر درگیری وحشیانه در منطقه شرقی این کشور شده است که می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد، تقاضاهای نظامی این کشور افزایش یافته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، همچنان به غرب برای رسیدن به توپخانه پیشرفته تر، که گران تر و عرضه محدود است، فشار می آورد.

ماکس برگمان، مدیر برنامه اروپا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، می‌گوید، اما اروپایی‌ها «موجودی بزرگی ندارند، بنابراین اساساً وقتی شروع به بریدن یا دادن سیستم‌ها می‌کنند، نوعی برش در استخوان‌ها هستند».

با این حال، شکست در مقابله با چین نیز خطراتی را به همراه دارد. رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ کشورش را با روسیه در نبرد بر سر اوکراین همسو کرده است و در عین حال حرکت‌های ستیزه‌جویانه‌تری به سمت تایوان انجام می‌دهد، جزیره‌ای که مدعی استقلال است اما چین آن را متعلق به خود می‌داند.

در حالی که استبداد روسیه پوتین را تا حد زیادی در برابر تغییرات در احساسات عمومی غیرقابل نفوذ می‌کند، رهبران غربی با جذب شوک‌های جنگ که بین ناامیدی عمومی از تورم و فشار عمومی برای انجام بیشتر برای کمک به اوکراین گرفتار شده‌اند، به طور فزاینده‌ای آسیب‌پذیر می‌شوند.

G-7 تاکنون در رسیدگی به ناامنی غذایی، که به دلیل همه گیری و جنگ در اوکراین منفجر شده است، به همان اندازه ضعیف عمل کرده است. کشورهای عضو گفته‌اند که این اولویت اصلی است و کمیسیونی برای بررسی وضعیت ایجاد کرده‌اند – اما آنها از اعلام آمادگی برای صرف طرح‌هایی با هدف کمک به کشاورزان و باز نگه داشتن بازارهای مواد غذایی خودداری کرده‌اند.

ایوو دالدر، رئیس شورای امور جهانی شیکاگو، که گفت احتمالاً G-7 احتمالاً انتظارات خود را برای پایبندی پکن به این قانون مجدداً بیان می کند، گفت: «اکنون زمان آن نیست که واقعاً به روشی اساسی علیه چین بچرخیم. هنجارها و قوانین اقتصادی روشن وقتی تورم 7 تا 8 درصد است، هیچکس نمی‌خواهد رویارویی اقتصادی با چین را تسریع بخشد.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



Source link

رهبران G-7 دور نشست‌های خود را از یکشنبه در کوه‌های آلپ باواریا با تمرکز واضح بر سرنوشت هنوز مبهم کشوری در کمتر از 700 مایلی شرق آغاز خواهند کرد.

مقامات ارشد دولت گفتند که تصمیم برای دعوت از چندین کشور هندو-اقیانوس آرام – ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند – به نشست سران ناتو که از روز چهارشنبه در مادرید تشکیل می شود، نشان دهنده توجه مداوم به تهدید چین است. مقامات دولت گفتند که ناتو قصد دارد این تهدید را با گنجاندن پکن به عنوان یک دشمن بالقوه در سند اصلی برنامه ریزی استراتژیک خود برای اولین بار مدون کند.

بایدن یک سال پیش در اولین اجلاس سران G-7 و ناتو به عنوان رئیس جمهور در این ماه شرکت کرد و مصمم بود نقش تاریخی ایالات متحده را به عنوان ستون مرکزی اتحاد فراآتلانتیکی متحد حول ارزش های دموکراتیک مشترک ایفا کند.

اگرچه این رهبران ممکن است برخی از جنبه‌های دستور کار خود را در این هفته در پاسخ به مبارزات فعلی‌شان مجدداً تنظیم کنند، انتظار می‌رود که آنها تعهدات کلی خود را – به اوکراین، نسبت به یکدیگر و اصول اساسی که آنها را ملزم می‌کند – تأیید کنند.

و با توجه به درد اقتصادی که از قبل در سرتاسر جهان در ارتباط با جنگ احساس می‌شود، مشخص نیست که آنها تا چه اندازه به شدت تلاش خواهند کرد تحریم‌ها را علیه مسکو تشدید کنند. تهاجم زنجیره تامین را مختل کرده است، تحریم های غرب بازارهای انرژی را متلاطم کرده است و محاصره صادرات غلات اوکراین توسط پوتین زمینه را برای افزایش قیمت مواد غذایی و یک بحران بالقوه غذایی در سراسر جهان فراهم کرده است.

پرزیدنت بایدن به همراه دیگر رهبران ناتو و G-7 در جریان نشست اضطراری ناتو در بروکسل در ماه مارس. (هنری نیکولز / آسوشیتدپرس)

رهبران G-7 در مقابله با ظهور چین به عنوان قدرت اقتصادی مسلط جهان با معمای دیگری روبرو هستند. هر اقدامی که به دنبال کاهش قدرت تجاری یا هزینه کرد چین باشد، می تواند منجر به تورم بالاتر شود. تحلیلگران می گویند که با توجه به نرخ تورم در ایالات متحده در سطوح بی سابقه و افزایش در سایر کشورهای G-7 و ناتو، رهبران دموکراتیک عاقلانه است که با احتیاط عمل کنند.

اما جنگ احتمالاً اولویت‌های دیگر را به عقب خواهد انداخت. رهبران G-7 قصد دارند بانک زیرساختی را که در ابتدا پس از برنامه مخارج داخلی بایدن از ریل خارج شده نامیده شد، به عنوان «مشارکت برای زیرساخت های جهانی» دوباره راه اندازی کنند. اما با توجه به تورم، بعید است که ایالات متحده یا هر کشور دیگر G-7 متعهد به تامین مالی قابل توجهی از ابتکار عمل شود و در عوض به دنبال مهار کمک های بخش خصوصی باشد.

و او به سختی در میان رهبران دموکراسی های برجسته جهان تنها نیست، همه آنها به شدت در حال عبور از امواج شوک اقتصادی و سیاسی ناشی از درگیری طولانی در اوکراین هستند و در عین حال با فشارهای داخلی روبرو هستند که می تواند جاه طلبی های جمعی گسترده تر آنها را به خطر بیندازد.

از چپ، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و اولاف شولز صدراعظم آلمان، قبل از عکس گروهی رهبران G7 در طول نشست ناتو در بروکسل، پنجشنبه 24 مارس 2022. (هنری نیکولز/پول از طریق AP)