روسیه از فیلیپین می خواهد به قرارداد خرید بالگرد احترام بگذارد

مارات پاولوف، سفیر مسکو در مانیل، چهارشنبه شب به خبرنگاران گفت که دولت فیلیپین رسماً روسیه را از تصمیم خود برای لغو این قرارداد مطلع نکرده است و یک شرکت روسی پس از پرداخت اولیه فیلیپین به ساخت هلیکوپترهای Mi-17 ادامه داده است.

او گفت که خلبانان فیلیپینی که این هلیکوپترها را هدایت می کنند، آموزش های روسیه را گذرانده اند.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی دولت فیلیپین به رهبری فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین وجود نداشت، اما وزارت دفاع ملی گفته است که پس از تصمیم گیری برای فسخ قرارداد هلیکوپتر روسیه، یک کمیته دولتی تشکیل خواهد شد تا این کشور را سرکوب کند. جزئیات و تلاش برای بازیابی مبلغ نامشخصی که دولت فیلیپین به شرکت روسی پرداخت کرده است. یک مقام دفاعی گفت روس‌ها می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند، اما جای کمی برای تجدید نظر دولت فیلیپین وجود دارد.

فیلیپین یکی از متحدان پیمان واشنگتن است که تحریم های سنگینی را علیه مسکو با هدف فشار بر این کشور برای خروج از اوکراین اعمال کرده است.



منبع

پاولوف گفت: “می دانم که در هر قراردادی باید ذکر شود که در صورت تمایل یکی از طرفین به فسخ چگونه می توان آن را حل کرد.” و ابراز امیدواری کرد که این موضوع تحت مدیریت جدید مارکوس جونیور حل شود. سیاست خارجی مستقل خود را اعلام کرد.

رومولدز گفت که پیشنهاد ایالات متحده برای فروش بوئینگ CH-47 شینوکس که سال گذشته توسط لورنزانا و همتای آمریکایی او، لوید آستین مورد بحث قرار گرفت، می تواند جایگزین قرارداد هلیکوپتر روسیه شود.

تصمیم برای لغو قرارداد، که توسط دوترته تایید شد، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تحریم‌های احتمالی غرب گرفته شد، که می‌تواند شامل محدودیت‌هایی باشد که انتقال بانکی درآمد هنگفتی را که کارگران فیلیپینی از ایالات متحده و سایر کشورهای غربی به خانه می‌فرستند، کند کند. به گفته رومالدز، در میان سایر مشکلات احتمالی.

دوترته نسبت به تأثیر جهانی تهاجم روسیه ابراز نگرانی کرده است، اما زمانی که هنوز رئیس جمهور بود، شخصاً آن را محکوم نکرد. زمانی که او بر سر کار بود، روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که زمانی او را «بت» خود می‌نامید، و شی جین پینگ، رهبر چین در حالی که مکررا از سیاست‌های امنیتی ایالات متحده انتقاد می‌کرد، برقرار کرد.

پاولوف گفت: ما به عنوان یک شریک قابل اعتماد طرف فیلیپینی در زمینه همکاری فنی نظامی آماده انجام تمام تعهدات خود هستیم و معتقدیم که این کار توسط فیلیپین نیز انجام خواهد شد.

رومولدز در ماه اوت به خبرنگاران خارجی مستقر در مانیل گفت: «من فکر می‌کنم واقعاً محتاطانه بود که رئیس‌جمهور دوترته لغو آن قرارداد را تأیید کرد زیرا می‌تواند ما را از مشکلات زیادی نجات دهد.»

مقامات فیلیپین گفتند که هلیکوپترهای ساخت روسیه می توانستند برای عملیات های جنگی، جستجو و نجات و تخلیه پزشکی در مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا که اغلب توسط طوفان ها و سایر بلایای طبیعی مورد حمله قرار می گیرد، استفاده شوند.

در ماه مارس، فیلیپین به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار توقف فوری حمله مسکو به اوکراین و خروج تمام نیروهای روسی بود، رای مثبت داد.

سفیر گفت، سازنده هواپیمای روسی آماده تحویل یکی از هلیکوپترها در ماه ژوئن بود «اما متأسفانه، توسط دولت شما پذیرفته نشد».

بر اساس قرارداد لغو هلیکوپتر، که در نوامبر امضا شد، اولین دسته از هلیکوپترهای چند منظوره برای تحویل توسط Sovtechnoexport روسیه در حدود دو سال برنامه ریزی شده بود. مقامات دفاعی گفتند که جدا از 16 هلیکوپتر، یک واحد باید به صورت رایگان در اختیار فیلیپین قرار می گرفت.

دو مقام فیلیپینی به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که یکی از اعضای کابینه دوترته، وزیر دارایی، سانی دومینگز، در آن زمان به دوترته هشدار داده بود که کشورهای غربی ممکن است از کمک‌هایی که می‌تواند به فیلیپین کمک کند تا با شیوع ویروس کرونا مقابله کند و پس از آن بهبود یابد، خودداری کنند. موضوع را به صورت عمومی مطرح کنید

او گفت اما پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه، کشورهایی که تجهیزات دفاعی روسیه را خریداری می کنند ممکن است با تحریم های غرب مواجه شوند.

مانیل، فیلیپین (AP) – روسیه از دولت فیلیپین می‌خواهد به قرارداد امضا شده برای خرید 16 بالگرد سنگین نظامی، که دولت رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور سابق، به دلیل ترس از تحریم‌های احتمالی ایالات متحده لغو کرده بود، احترام بگذارد.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع سابق فیلیپین و خوزه مانوئل روموالدز، سفیر واشنگتن در واشنگتن، ابتدا تصمیم دولت برای فسخ قرارداد خرید هلیکوپترهای روسی را در مصاحبه با آسوشیتدپرس در ماه ژوئیه تایید کردند.

رومولدز گفته است که واشنگتن فیلیپین را برای کنار گذاشتن قرارداد 12.7 میلیارد پزو (215 میلیون دلاری) با روس ها تحت فشار قرار نداده است.