رقابت شهردار شیکاگو تحت سلطه نگرانی در مورد جرم و جنایت بود

Fearnow رای زودهنگام برای پل والاس، که توسط اتحادیه پلیس شیکاگو تایید شده بود به صندوق انداخت. او همچنین چهار سال پیش به لایت فوت رای منفی داد و گفت که معتقد است رقیب او در دور دوم انتخابات 2019 “بسیار هم سطح تر” است. فیارنو امسال گفت که دو عامل مهم در رای او جرم و جنایت و افزایش مالیات بر دارایی بودند.

یکی از نامزدهای پیشرو، که حمایت خود را از اتحادیه پلیس شیکاگو به نمایش می گذارد، می گوید “جرم از کنترل خارج شده است” و شهر به صدها افسر دیگر نیاز دارد که در خیابان هایش گشت زنی کنند. یکی دیگر از افراد امیدوار می گوید که اگر مظنونان از صحنه جرم فرار کنند، افسران باید بتوانند “آنها را مانند خرگوش شکار کنند.”

نه نامزد در انتخابات رسمی شهردار روز سه‌شنبه شرکت می‌کنند. از آنجایی که انتظار نمی رود هیچ نامزدی بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد، دور دوم انتخابات در 4 آوریل بین دو رای دهنده برتر محتمل است.

جانسون در یک تبلیغ جدید می‌گوید: «لوری لایت‌فوت شیکاگو را ایمن‌تر نکرده است، اما من این کار را انجام خواهم داد.» زمان آن رسیده که باهوش شوید، نه فقط سخت‌گیر.

لایت فوت گفت: «او در انجمن‌های مختلف سؤالات مستقیمی پرسیده است، و آن مرد نسبت به محمد علی بافته‌های بیشتری دارد.

کاندیداهای دیگر عبارتند از نماینده عیسی “چوی” گارسیا، اعضای شورای شهر شیکاگو سوفیا کینگ و رودریک سایر، فعال جمال گرین و نماینده ایالت کامبیوم “کام” باکنر.

او گفت: «شهر برای زندگی گران‌تر می‌شود و امنیت کمتری دارد. “پس کسی باید کاری انجام دهد.”

فیارنو گفت: “این در روز روشن اتفاق افتاد. وقتی بیرون می روید، کمی احساس ناراحتی می کنید. … شما هیچ کجا از جرم و جنایت در شهر مصون نیستید.”

رندال فیرنو، وکیل مراقبت های بهداشتی 67 ساله که سفیدپوست است و در نزدیکی میدان Wrigley در شمال شهر زندگی می کند، زمانی که او و همسرش در اکتبر گذشته در یک روز از درب پشتی خانه خود رفتند، مشکل جرم و جنایت شهر را به طور مستقیم تجربه کرد. و سارقان داخل آن را کشف کردند. او گفت که تبهکاران قبل از فرار از درب ورودی خانه را غارت کردند و هزاران دلار جواهرات و پول را به سرقت بردند. پلیس عاملان را دستگیر نکرد.

افزایش توجه به ایمنی عمومی به دنبال افزایش نرخ جرم و جنایت در بسیاری از جوامع است که همزمان با همه‌گیری COVID-19 بود. حوادث پرمخاطب سوء رفتار پلیس مورد بررسی دقیق پلیس قرار گرفت و حتی در میان دموکرات‌ها درباره سیاست‌های به اصطلاح پیشروی امنیت عمومی مانند پایان دادن به وثیقه نقدی یا ایجاد مکان‌های تزریق امن برای مصرف‌کنندگان مواد، اختلاف نظر وجود داشت.

حتی لوری لایت‌فوت، اولین زن سیاه‌پوست و اولین همجنس‌باز که به‌عنوان شهردار شیکاگو مشغول به کار شد، از زبان خارج از کتاب بازی حزب جمهوری‌خواه استفاده کرده و یکی از رقیب‌های اصلی خود را در انتخابات مجدد خود متهم کرده است که می‌خواهد پول پلیس را کاهش دهد.

این تعداد در سال گذشته کاهش یافت، اما همچنان بیشتر از زمانی است که لایت فوت در سال 2019 به قدرت رسید. جرایم دیگر مانند سرقت خودرو و سرقت در سال های اخیر افزایش یافته است.

Jaime Dominguez، استاد علوم سیاسی در دانشگاه نورث وسترن، گفت که این اولین بار در 20 سال گذشته است که می بیند امنیت عمومی در انتخابات شهرداری شیکاگو “در جلو و مرکز” است.

شیکاگو نسبت به نیویورک یا لس آنجلس نرخ قتل سرانه بالاتری دارد، اما نسبت به سایر شهرهای غرب میانه مانند سنت لوئیس و دیترویت کمتر است. با این حال، طبق گفته اداره پلیس شیکاگو، تعداد قتل ها در شیکاگو در سال 2021 با 797 مورد به بالاترین حد خود در 25 سال گذشته رسیده است.

Claire Savage نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

شیکاگو (AP) – برای سال ها، جمهوری خواهان با به تصویر کشیدن شهرهای تحت رهبری دموکرات ها به عنوان مراکز خشونت آمیز غیرقانونی که به سیاست های سختگیرانه در برابر جنایت نیاز دارند، به دنبال جلب نظر رأی دهندگان بوده اند. در شیکاگو، برخی از دموکرات‌هایی که برای شهرداری نامزد می‌شوند، همان استراتژی را به کار می‌گیرند که در مورد چگونگی امن‌تر کردن شهر بحث می‌کنند.

«از لحاظ تاریخی، این در درجه اول یک موضوع جیب بود. این هنوز هم مضر بود و نامزدها با آن صحبت کردند، اما واقعاً بر مناطقی که اکنون شاهد وقوع جرم هستند تأثیری نداشت. “این منفجر شده است. فقط، همه جا هست.»

لایت‌فوت در حالی که می‌جنگد تا در دور دوم ماه آوریل جایگاهی را کسب کند، مخالفانی را که به نظر او یک تهدید می‌داند، از جمله براندون جانسون، کمیسر شهرستان کوک، در پیش گرفته است. در آگهی اخیر، لایت‌فوت جانسون را متهم می‌کند که می‌خواهد پول پلیس را با استفاده از ویدئوی صحبت‌کردن او در یک برنامه رادیویی محلی در سال 2020، از بین ببرد. او گفت که جانسون، که هنگام صحبت در مسیر کمپین در مورد پلیس از کلمه “بازداشتن پول” اجتناب می‌کند، اینطور نیست. رک بودن با رای دهندگان

والاس، مشاور اداره برادر پلیس در جریان مذاکرات قرارداد اتحادیه با مدیریت لایت‌فوت، می‌گوید که اگر شهردار شود، تیم رهبری جدیدی را از داخل این اداره ارتقا خواهد داد. والاس می گوید که از بازگشت صدها افسری که به دلیل ناامیدی از لایت فوت بازنشسته شده اند یا به جای دیگری رفته اند، استقبال می کند. او همچنین می‌خواهد به استراتژی پلیس جامعه بازگردد، با افسران اختصاصی که مأمور گشت‌زنی در هر یک از نزدیک به 300 ضربات پلیس شهر هستند.

در سانفرانسیسکو، چسا بودین، دادستان پیشرو منطقه، در یک انتخابات فراخوان در سال گذشته که به دلیل ناامیدی از امنیت عمومی ایجاد شد، برکنار شد. در لس آنجلس، دو دموکرات که برای شهرداری نامزد می‌شوند، درباره چگونگی مقابله با افزایش نرخ جرم و جنایت و بحران بی‌خانمان‌های خارج از کنترل بحث کردند. در شهر نیویورک، رای دهندگان اریک آدامز را به عنوان شهردار برگزیدند و یک کاپیتان سابق پلیس شهر را ارتقا دادند که متعهد شد این بخش را تعمیر کند و در پیشگیری از جرم سرمایه گذاری بیشتری کند. و در فیلادلفیا، نامزدهای نامزد شهرداری امسال در حال بحث در مورد چگونگی مهار خشونت با اسلحه هستند.

والاس گفت: «ما باید امنیت عمومی را بازیابی کنیم. “همه چیز از آن ناشی می شود.”

تغییر در لفاظی نشان دهنده درجه ای است که نگرانی ها در مورد جرم و جنایت بر انتخابات شهردار روز سه شنبه شیکاگو تسلط یافته و نامزدی لایت فوت برای انتخاب مجدد را تهدید کرده است. سومین شهر بزرگ کشور به دور از اینکه یک شهر پرت باشد، تنها آخرین پایگاه دموکرات هاست که امنیت عمومی به موضوع اصلی انتخابات تبدیل شده است.

همه مخالفان لایت فوت می خواهند رئیس پلیسی را که او استخدام کرده است اخراج کنند و می گویند که رئیس پلیس سابق دالاس ناکارآمد بوده و استخدام یک فرد خارجی به روحیه آسیب می زند. لایت فوت از سرپرست، دیوید براون، دفاع کرده و می‌گوید که در حالی که شهر با چالش‌هایی مانند همه‌گیری که قبلاً دیده نشده بود، مواجه بود، استراتژی‌های آن‌ها کار می‌کنند و برخی از جنایات در حال سقوط هستند.

___

ویلی ویلسون، تاجر ثروتمند، یکی دیگر از نامزدهای شهرداری، اظهارنظر خود را مبنی بر اینکه مظنونان جنایات خشونت آمیز باید مانند خرگوش ها تعقیب شوند، تکرار کرده است. ویلسون می گوید که یک پسرش را بر اثر خشونت با اسلحه از دست داده است، و او معتقد است که افسران پلیس از انجام وظایف خود منع می شوند.

جانسون، معلم سابق و سازمان‌دهنده اتحادیه مورد تایید اتحادیه معلمان شیکاگو، می‌گوید که می‌خواهد در زمینه‌هایی مانند درمان سلامت روان سرمایه‌گذاری بیشتری کند. در بیانیه ای در پاسخ به لایت فوت، کمپین او گفت که این به معنای کاهش در اداره پلیس نیست. جانسون همچنین خاطرنشان می کند که شیکاگو هنوز با وجود اینکه بودجه پلیس هر سال افزایش می یابد، مشکل خشونت دارد.

او گفت، تفاوت این است که جرم و جنایت دیگر در برخی از محله‌های عمدتا سیاه‌پوست و لاتین تبار جدا نیست. از آنجایی که جنایات بیشتری در سایر بخش‌های این شهر بسیار تفکیک‌شده، از جمله در مرکز شهر و سایر مناطقی که گردشگران در آن تردد می‌کنند، رخ می‌دهد، امنیت عمومی نیز برای رأی‌دهندگان سفیدپوست در اولویت است.