رسوایی های اسناد محرمانه جو بایدن و دونالد ترامپ دنیاها از هم جدا هستند

برندان اسمیالوفسکی / جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

این حکم بازرسی تنها پس از آن صادر شد که ظاهراً وزارت دادگستری نسبت به گزارش‌های مربوط به ممانعت احتمالی عدالت و اعتماد از دست رفته به نمایندگی‌های وکلای ترامپ نگران شد.

بازیابی اسناد بسیار حساس مربوط به امنیت ملی از ترامپ – از جمله اسناد مربوط به اسرار هسته ای – پس از بیش از یک سال درخواست، مذاکره، احضار هیئت منصفه و جلسات بین نمایندگان ترامپ، سازمان آرشیو و اسناد ملی و وزارت دادگستری صورت گرفت. که با صدور حکم بازرسی جنایی در خانه ترامپ به اوج خود رسید.

در صورت احتمالی که لاوش هیچ دلیلی برای اتهامات جنایی احتمالی پیدا نکند، گارلند ممکن است مقاومت در برابر انتصاب یک بازرس ویژه را به امید اجتناب از انتقاد سیاسی برای تصمیم به تحقیق و محاکمه بالقوه ترامپ در حالی که از انجام این کار با بایدن امتناع کند، سخت باشد. اما شواهد چیزی است که باید تصمیمات دادستانی را هدایت کند و گارلند باید این کار را بدون نگرانی از پیامدهای سیاسی انجام دهد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

برندان اسمیالوفسکی / جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

حقایقی که ما تاکنون آنها را می شناسیم بسیار بعید می سازد که لاوش شواهدی مبنی بر رفتار مجرمانه از سوی بایدن و/یا تیم او بیابد، با توجه به فقدان هرگونه تلاشی برای پنهان کردن یا مانع تراشی که برای یافتن هرگونه قصد مجرمانه بسیار مهم است.

در مقابل، وکلای بایدن در همان روز به آرشیو ملی اطلاع دادند که اسناد «در یک کمد قفل شده» پیدا شد و صبح روز بعد اسناد توسط آرشیو ملی بازیابی شد. اقدامات سریع وکلای بایدن نشان دهنده شفافیت و بی اعتنایی به پیامدهای سیاسی بود، زیرا آنها این اسناد را در 2 نوامبر کشف کردند – تنها چند روز تا انتخابات میان دوره ای. نکته مهم این است که افشای وکلای بایدن کاملاً به خودی خود آغاز شده بود – هیچ تحقیق قبلی از آرشیو ملی وجود نداشت – و طبق گزارش CNN، نارا «به دلیل عدم وجود تدابیر رویه‌ای برای اسناد، وضعیت را یک اشتباه تلقی کرد. ” در همان ماه، نارا برای بررسی موضوع به وزارت دادگستری ارجاع داد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در پاسخ به ارجاع نارا، دادستان کل مریک گارلند، دادستان ایالات متحده در شیکاگو – جان لاوش – که توسط ترامپ منصوب شده بود – را مأمور نظارت بر تحقیقات کرد. با توجه به اینکه کشف اسناد در پنسیلوانیا رخ داده است، معمولاً در حوزه قضایی لاوش در شیکاگو، ایلینوی نبوده است. اما لاوش یکی از دو وکیل ترامپ در ایالات متحده است که در وزارت دادگستری Garland بازداشت شده اند – دیگری بر تحقیقات جنایی هانتر بایدن نظارت می کند – و همانطور که توسط گزارش شده است. مجله نیویورک تایمز، AG Garland ظاهراً به دنبال این بود که تحقیقات را به تعلیق ترامپ محول کند زیرا گارلند فکر می کرد که این تحقیقات را بی طرف جلوه می دهد.

بی اعتمادی وزارت دادگستری به وکلای ترامپ از زمان صدور حکم بازرسی بدتر شده است، زیرا آنها اخیراً از وکلای ترامپ به دلیل عدم رعایت احضاریه درخواست کرده اند که با تحقیر بازداشت شوند.

وزارت دادگستری در حال بررسی اسناد طبقه بندی شده کشف شده در اتاق فکر سابق بایدن است

حقایق اولیه ای که ما از کشف «چند سند محرمانه از دوران ریاست جمهوری جو بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور» توسط وکلای بایدن در حین بسته بندی دفتر سابق وی در مرکز پن بایدن می دانیم، شباهت بسیار کمی به کشف و بازیابی صدها سند طبقه بندی شده نشان می دهد. مشخص شد که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در اقامتگاه شخصی خود در مار-آ-لاگو نگهداری می شود. اقدامات فوری و شفاف وکلای بایدن، احتمال هر گونه جرم کیفری را بسیار کم می کند.

حتی چرخش های سیاسی فوری که توسط جمهوری خواهان مانند برایون دونالدز و رئیس جدید مجلس نمایندگان – کوین مک کارتی – مطرح می شود، کاملاً بر استفاده از اسناد بایدن به عنوان دفاع از ترامپ تمرکز می کنند. دونالدز در مصاحبه ای با سی ان ان، به این ایده چسبیده بود که ترامپ به عنوان رئیس جمهور قدرت حذف طبقه بندی اسناد را دارد در حالی که بایدن – به عنوان معاون رئیس جمهور وقت – این کار را نکرد – در غفلت کامل از این واقعیت که حتی اکنون وکلای ترامپ نتوانسته اند شناسایی کنند. هر سندی که ترامپ ظاهرا از طبقه بندی خارج کرده است.

اکنون یک سوال این خواهد بود که آیا AG Garland پس از گزارش مقدماتی که از وکیل شیکاگو Lausch دریافت می شود، یک وکیل ویژه را انتخاب می کند یا خیر.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

ما هنوز مالیات ترامپ را ندیده ایم، اما واضح است که IRS آمریکا را شکست داده است.