رسمی است. کوه ماموت برفی ترین فصل خود را تا به حال داشته است – و البته بسیار

باربارا کلمن، علاقه‌مند به اسکی، در یک پست فیس‌بوک از اعلامیه ماموت مشتاق به نظر می‌رسد: “من آماده هستم که اسکی را شروع کنم وقتی که تخلیه متوقف شود!”

اما در استراحتگاه، طوفان‌ها دره عمیق دوشاخه میانی رودخانه سان خواکین را می‌پیچانند و به سرعت بالا می‌روند و بین قله‌های مرتفع، معروف به گذرگاه ماموت، در ارتفاع 9300 فوتی از سطح دریا، به سرعت بالا می‌روند.

فصل معمولی در کوه ماموت در حدود تعطیلات شکرگزاری شروع می شود و به روز یادبود پایان می یابد.

ابرها از گذرگاه عبور می کنند و با انتقام برف را می ریزند، به ویژه در کوه آتشفشانی ماموت، که ارتفاع آن به 11059 فوت می رسد.

پیست اسکی کوه ماموت در شرق سیرا اعلام کرد که این برفی ترین فصل ثبت شده آن بوده است، با 695 اینچ در اقامتگاه اصلی و 870 اینچ در قله 11053 فوتی از روز سه شنبه. (پیتر صبح / کوه ماموت از طریق آسوشیتدپرس)

در واقع، پست اینستاگرام این توچال چهارشنبه با خوش بینی بسته شد: “ما روزانه حداقل تا ماه جولای باز خواهیم بود!”

لوئیس ساهاگون، جو موزینگو و کریستوفر رینولدز، نویسندگان کارکنان تایمز در این گزارش مشارکت داشتند.

اگرچه بارش برف خبر خوبی برای اسکی بازان است، اما برای کسانی که در کوه زندگی می کنند دردسر ایجاد می کند. یک عکاس تایمز در اوایل ماه مارس عکس‌هایی از ساکنانی که تلاش می‌کردند از “دیوارهای برفی” بیرون بیایند، ثبت کرد.

با گرم شدن هوا، ذوب برف نیز نگران کننده خواهد بود. در بدترین سناریو، ذوب عظیم برف در هفته‌های آتی می‌تواند شهرهایی را در امتداد بزرگراه 395 آمریکا که در امتداد قله‌های پوشیده از برف سیرا می‌پیچد که تا ارتفاع 14000 فوتی می‌پیچد، غرق کند.

“ما 695 دریافت کرده ایم [inches] بارش برف تا به امروز در Main Lodge، فصل 22/23 را به بزرگترین فصل در تاریخ ما تبدیل کرده است!

در این تصویر ارائه شده توسط کوه ماموت، پیست اسکی در دریاچه های ماموت، کالیفرنیا، در 16 مارس 2023 پوشیده از برف است. پیست اسکی کوهستان ماموت در شرق سیرا گفت که این فصل برفی ترین فصل ثبت شده آن بوده است، با 695 اینچ. در اقامتگاه اصلی و 870 اینچ در قله قله 11053 فوتی، از روز سه شنبه، 28 مارس 2023. (پیتر مورنینگ/کوه ماموت از طریق AP)





منبع

در همان زمان، مقامات اداره آب و برق لس آنجلس نگران هستند که رواناب بی سابقه در شهرستان های مونو و اینیو می تواند شبکه قنات های شهر را تحت الشعاع قرار دهد.

ماموت به دلیل ارتفاع و توپوگرافی اطرافش برف سنگین خود را می گیرد. در بیشتر سال‌ها، طوفان‌های اقیانوس آرام به دامنه‌های غربی سیرا می‌رسند و در جو نازک‌تر در برابر پشته‌ها بالا می‌آیند. رطوبت نسبی ابرها بالا می‌رود، ذرات یخ بسته می‌شوند و برف می‌بارد – بیشتر در مرتفع‌ترین قسمت‌های داخلی خالی از سکنه – توسط قله‌های 12000 تا 14000 فوتی خشک می‌شود.