رد مک‌کامبز، همنام دانشکده بازرگانی دانشگاه تگزاس، در ۹۵ سالگی درگذشت

هارتزل در توییتر نوشت: «ما از دست دادن رد مک‌کامبز، یک پیشگام واقعی و افسانه‌ای لانگ‌هورن متأسفیم و از صمیم قلب به خانواده او تسلیت می‌گوییم. «از مدرسه کسب‌وکار که نام او را دارد، تا برنامه‌های موفقیت‌آمیز دو و میدانی و دانش‌آموزی ما، روحیه کارآفرینی او، انگیزه برای پیروزی و تعهد به تعالی در سراسر چهل هکتار منعکس شده است.»

بیشتر:دانشگاه تگزاس رکورد ثبت نام کلی، نرخ فارغ التحصیلی چهار ساله را گزارش می دهد

«رد یک کارآفرین رویایی بود که زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار داد و جامعه ما را به روش‌های بی‌اندازه تحت تأثیر قرار داد. اما برای ما او همیشه، در درجه اول، “پدر” یا “پاپپ” بود. “ما برای از دست دادن نماد تگزاس عزادار هستیم.”

در بیانیه آمده است: “آنها همه ما را بهتر کردند، و ما هر روز تلاش خواهیم کرد تا رد و شارلین به آنچه در هر یک از ما دیدند افتخار کنند.”

رئیس UT جی هارتزل در بیانیه ای گفت که «میراث سخاوت مک‌کامبز برای همیشه بر زندگی دانش‌آموزان بی‌شماری تأثیر می‌گذارد که در داستان او الهام می‌گیرند و دنیا را تغییر می‌دهند».

بیشتر:UT کمپین جمع آوری کمک مالی 6 میلیارد دلاری را راه اندازی کرد که بزرگترین تلاشی است که تاکنون در بین دانشگاه های تگزاس انجام شده است

این خانواده در بیانیه خود گفتند: “مک کامبز یک بازرگان تجاری چند صنعت بود که به خاطر نمایندگی های خودروهای محلی، مالکیت تیم های ورزشی حرفه ای، بشردوستی سخاوتمندانه و شخصیتی بزرگتر از تگزاسی شهرت داشت.” مک‌کامبز با صدایی پررونق، کشش کلاسیک و موی قرمز، میراثی را در راستای تمایل همیشگی خود برای حمایت از سن آنتونیو و کل تگزاس به یادگار گذاشت.

مک‌کامبز همچنین یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در مسابقه جایزه بزرگ ایالات متحده در فرمول یک آمریکا بود. در سال 2020، پیست مسابقه به افتخار مک‌کامبز، پیچ 1 نمادین خود را به «قرمز بزرگ» تغییر داد.

“یک شوق عفونی برای زندگی”

«رد مک‌کامبز یک افسانه تگزاس است. بابی اپستین، رئیس COTA، در بیانیه ای در مورد تغییر نام گفت. خوشحالم که می‌توانیم میراث او را گرامی بداریم.»

سیستم UT گفت در بیانیه ای در توییتر این ماتم برای از دست دادن مک‌کامبز بود و «درباره سخاوتی که او و چارلین به مؤسسات UT و سازمان‌های غیرانتفاعی بی‌شماری عطا کردند».

او اولین کسب و کار خود را در سال 1953 افتتاح کرد – McCombs Used Cars in Corpus Christi – در سال 1953. هنگامی که اولین رئیس او، آستین همفیل، در یک نمایندگی خودرو در سن آنتونیو با مشکلات مالی مواجه بود، مک کامبز به کمک آمد و بعداً مالکیت نمایندگی را به دست گرفت. ، که اکنون با نام Red McCombs Ford شناخته می شود. مک کامبز در نهایت امپراتوری نمایندگی خودرو خود را به بیش از 60 فروشگاه افزایش داد.

جی بی میلیکن، صدراعظم سیستم UT، مک‌کامبز «یکی از اولین افرادی بود که وقتی به تگزاس آمدم با آنها آشنا شدم، و قطعاً رنگارنگ‌ترین آنها». در بیانیه ای گفت. «او بزرگ زندگی می‌کرد، بسیار سخاوتمند بود و اشتیاق عفونی برای زندگی داشت. و او عاشق بلندهایش بود!»

“میراث سخاوت”

از سال 1992 تا 2000، مک کامبز رئیس هیئت امنای دانشگاه ساوث وسترن بود که از او به عنوان یک فارغ التحصیل ممتاز تجلیل شد. McCombses در سال 1998 6 میلیون دلار به Southwestern – بزرگترین هدیه فارغ التحصیلان در تاریخ مدرسه – برای تأمین مالی مرکز پردیس Red & Charline McCombs اهدا کرد.

مک کامبز علاوه بر فعالیت های تجاری، یک انسان دوست فعال نیز بود. به گفته McCombs Enterprises، خانواده McCombs و بنیاد McCombs – بازوی بشردوستانه اصلی خانواده – بیش از 135 میلیون دلار به اهداف مدنی در تگزاس از سال 1981 کمک کرده اند.

مک‌کامبز بنیان‌گذار گروه خودروسازی رد مک‌کامبز و مالک سابق تیم‌های سن آنتونیو اسپرز در NBA و مینه‌سوتا وایکینگ‌ها از NFL بود. بر اساس بیانیه ای که خانواده روز دوشنبه منتشر کرد، او در محاصره اعضای خانواده اش بود که “دوستش داشتند و او را می پرستیدند” وقتی او در خانه اش فوت کرد و آنها “دلشان شکسته”.

مک کامبز از کار به عنوان فروشنده خودرو در نمایندگی فورد در کورپوس کریستی در سال 1950 به یک میلیاردر تبدیل شد که بیش از 400 تجارت در چندین صنعت از جمله املاک، انرژی، خودرو و ورزش داشت.

McCombs در سال 1999 50 میلیون دلار به مدرسه بازرگانی UT کمک کرد و هیئت مدیره سیستم UT نام مدرسه را به افتخار مک‌کامبز تغییر داد. او همچنین کمک مالی به یک استادیوم سافت بال و منطقه انتهای شمالی در استادیوم رویال-مموریال کرد و هر دو به نام او نامگذاری شده اند.

مک کامبز در دهه 1940 با بورسیه تحصیلی فوتبال در دانشگاه ساوث وسترن تحصیل کرد و یک خط بین و دریافت کننده بود. او از سال 1946 تا 1947 قبل از ثبت نام در دانشکده های حقوق و بازرگانی UT در ارتش خدمت کرد، اگرچه فارغ التحصیل نشد.

تگزاس Exes، سازمان رسمی فارغ التحصیلان دانشگاه UT، در سال 1998 از مک‌کامبز با جایزه دانش‌آموختگان ممتاز تقدیر کرد و از «فارغ التحصیلانی که دستاوردهای مهمی در حرفه و خدمات خود به دانشگاه داشته‌اند» تقدیر کرد.

لیلیان میلز، رئیس دانشکده بازرگانی UT، گفت: «کل خانواده دانشگاهی در مدرسه بازرگانی Red McCombs از دست دادن او با خانواده و جامعه سن آنتونیو غمگین هستند. هدیه و حمایت او از تگزاس مک کامبز زندگی دانشجویان، اساتید، مشاغل و جامعه را متحول کرده است. ما میراث او را به قرن دوم خود منتقل خواهیم کرد تا در خدمت و تمرکز بر ایجاد تفاوت باشیم.»

در سال 2005، مک‌کامبز و همسرش، چارلین، 30 میلیون دلار به مرکز سرطان MD اندرسون در هیوستون – بزرگترین هدیه این مرکز برای تحقیقات سرطان – برای ایجاد مؤسسه تشخیص و درمان زودهنگام سرطان و «ایجاد انضباط متقابل» اهدا کردند. محققان داخلی برای از بین بردن سرطان های لاعلاج.

بیشتر:دانشگاه تگزاس رتبه اول دانشگاه تگزاس را در رتبه بندی جهانی US News در سال 2023 حفظ کرده است

این مقاله در ابتدا در Austin American-Statesman منتشر شد: “Red” McCombs، همنام مدرسه بازرگانی UT-Austin، در 95 سالگی درگذشت.





منبع

بی‌جی «رد» مک‌کامبز، تاجر و نیکوکار برجسته سن آنتونیو و همنام مدرسه بازرگانی مک‌کامبز در دانشگاه تگزاس، یکشنبه درگذشت. او 95 بود.

از او سه دختر به نام‌های مارشا شیلدز، کانی مک‌ناب و لیندا مک‌کامبز و چندین نوه و نوه به یادگار مانده است.

در سال 2022، فوربس او را با ثروت خالص 1.7 میلیارد دلاری در فهرست ثروتمندترین مردان جهان قرار داد. مک کامبز همچنین یکی از بنیانگذاران Clear Channel Communications بود که اکنون با نام iHeartMedia شناخته می شود و همچنین مالک دنور ناگتس NBA بود.