ران دیسانتیس نوه 4 ساله بایدن را در توییتی که او از فلوریدا به دانش‌آموزان می‌آموزد که برخی بخش‌های برده‌داری چیز مثبتی است طفره می‌رود، سر و صدا می‌کند.


ران دیسانتیس

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا.جان بازیمور/ عکس AP

  • ران دیسانتیس عکسی شخصی از رفتار جو بایدن با دختر چهار ساله هانتر بایدن گرفت.

  • گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور این کودک را ملاقات نکرده یا علناً به او اعتراف نکرده است.

  • ضربه دیسانتیس زمانی وارد شد که معاون رئیس جمهور کامالا هریس به استانداردهای آموزشی جدید ایالت خود حمله کرد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز جمعه در حالی که فرماندار فلوریدا از انتقاد کاخ سفید از استانداردهای بحث برانگیز آموزشی جدید فلوریدا که مزایای برده داری را برجسته می کند، انتقاد کرد.

“دولت هریس-بایدن در فلوریدا وسواس دارد… با این حال آنها هرج و مرج در مرزها، شهرهای آلوده به جرم و جنایت، ضعف اقتصادی و بحران استخدام ارتش را نادیده می گیرند.” دیسانتیس در توییتر نوشت. شاید اگر نوه بایدن به فلوریدا نقل مکان می‌کرد، او را ملاقات می‌کرد.»

بداخلاقی دیسانتیس در حالی است که سیاستمداران جمهوریخواه به طور فزاینده ای با بایدن بر سر دختر چهار ساله هانتر بایدن در آرکانزاس دشمنی می کنند. هانتر بایدن در ابتدا درباره اینکه او پدر بوده است، قبل از اینکه آزمایش پدری خلاف آن را ثابت کند، مخالفت کرد. او و لودن رابرتز، مادر دختر، سپس بر سر نفقه فرزند و مسائل مربوط به آن دعوا کردند. آنها از آن زمان به توافق رسیده اند.

محافظه کاران تاکید کرده اند که چگونه این مناقشه با انصراف رابرتز از درخواست فرزند برای داشتن نام خانوادگی بایدن به پایان رسید. رابرتز به نیویورک تایمز گفت که او و هانتر بایدن در مورد نام خانوادگی تصمیم متقابل گرفتند. پرزیدنت بایدن به طور علنی این کودک را که نامش در پرونده دادگاه ذکر نشده است، تایید نکرده است.

دیسانتیس تلاش کرده است تا از پیشتازی ملی قدرتمند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جلوگیری کند، که باعث نگرانی برخی از کمک‌کنندگان و متحدان او شده است. فرماندار فلوریدا وجهه ملی خود را تا حد زیادی بر پایه درگیری با کاخ سفید بنا کرد.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، روز پنج‌شنبه با حمله به استانداردهای جدید اتخاذ شده در مورد نحوه آموزش تاریخ آمریکا در این ایالت، آخرین دور را لمس کرد. هریس یک توصیه را برای دانش‌آموزان راهنمایی انجام داد که بحث‌های ملی را تحت تأثیر قرار داده است. به طور خاص، استانداردها به دانش‌آموزان می‌خواهند که «چگونه بردگان مهارت‌هایی را توسعه دادند که در برخی موارد، می‌تواند برای منافع شخصی خود به کار رود».

“همین دیروز در ایالت فلوریدا، آنها تصمیم گرفتند که به دانش آموزان دبیرستانی آموزش داده شود که افراد برده از برده داری سود می برند.” هریس در حین سخنرانی گفت قبل از کنوانسیون دلتا سیگما تتا در ایندیاناپولیس. بنابراین به ما توهین کنید تا ما را گاز بگیرد و ما از آن حمایت نخواهیم کرد.»

میامی هرالد قبلا گزارش داده بود که اتحادیه معلمان انجمن آموزش فلوریدا و کنفرانس ایالتی NAACP فلوریدا به شدت از استانداردها انتقاد کرده اند. در مواجهه با انتقادات، مقامات مسئول زبان حاضر به عقب نشینی نیستند.

دکتر ویلیام آلن و دکتر فرانسیس پریسلی رایس، اعضای کارگروهی که تغییراتی را در نحوه آموزش تاریخ آفریقایی-آمریکایی در نظر گرفتند، “هر تلاشی برای تقلیل بردگان به قربانیان ستم، قدرت، شجاعت و انعطاف پذیری آنها را در دوران دشوار تاریخ آمریکا تشخیص نمی دهد.” در بیانیه ای مشترک گفت. دانش‌آموزان فلوریدا شایستگی این را دارند که بیاموزند برده‌ها چگونه از هر شرایطی که در آن قرار داشتند به نفع خود و جامعه آفریقایی‌ها سود می‌برند.»

هریس بعدازظهر جمعه در حال بازدید از جکسونویل است که انتظار می رود یک بار دیگر به استانداردها حمله کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع