ران دیسانتیس می‌خواهد «War On Wake» ملی خود را بپذیرد. یک مشکل بزرگ وجود دارد: قانون اساسی.

این قانون دستورالعمل‌هایی را ممنوع می‌کند که می‌گوید «اعضای یک نژاد، رنگ، منشاء ملی یا جنسیت نمی تواند و نباید تلاش برای رفتار با دیگران بدون با احترام به نژاد، رنگ، اصل ملی یا جنسیت.» (تأکید اضافه شده است.)

واکر در تصمیم نوامبر 2022 خود در مورد این قانون نوشت: «ایالت فلوریدا سنگ بنای وزارت حقیقت خود را تحت پوشش قانون آزادی فردی قرار می‌دهد، و اعلام می‌کند که کدام دیدگاه‌ها باید ارتدکس باشد و کدام دیدگاه باید در کلاس‌های درس دانشگاه‌هایش به زبان بیاورد». مقررات حاکم بر کالج ها و دانشگاه ها.

تنها دعوای بزرگی که بر سر راه دیسانتیس پیش رفت، به چالش کشیدن قانون حقوق والدین در آموزش و پرورش، که به عنوان قانون «نگو همجنس‌گرا» نیز شناخته می‌شود، بود که برخی بحث‌ها درباره جنسیت و جنسیت را در مدارس ابتدایی و متوسطه ممنوع می‌کند. این شکایت پس از اینکه والدین و دانش‌آموزانی که شکایت کردند از حضور قاضی ناحیه ایالات متحده، آلن وینزور، نامزد دونالد ترامپ، محروم شدند، شکست خورد. شاکیان از آن زمان درخواست تجدیدنظر داد.

اخراج دیسانتیس از اندرو وارن، دادستان سابق شهرستان هیلزبورو، نقض حقوق متمم اول وارن از سوی دادگاه تلقی شد. دیسانتیس ادعا کرد که وارن، یک دادستان اصلاح‌طلب، زمانی که او را از سمت خود برکنار کرد، به‌طور نامناسبی از تعقیب جرایم خاص خودداری می‌کرد. یک قاضی منطقه ای ایالات متحده حکم داد که ادعاهای دیسانتیس “کاذب” است و “هیچ نشانه ای از سوء رفتار” در اقدامات وارن وجود ندارد. وارن اکنون در دادگاه فدرال درخواست می کند تا دوباره به کار خود بازگردد.

دانش‌آموزان و دیگران در اعتراض به سیاست‌های آموزشی فلوریدا در 21 آوریل در خارج از تالار شهر اورلاندو شرکت کردند.

دانش‌آموزان و دیگران در اعتراض به سیاست‌های آموزشی فلوریدا در 21 آوریل در خارج از تالار شهر اورلاندو شرکت کردند.

به دلیل تصمیمات واکر، مفاد قانون Stop WOKE که بحث‌های کلاس درس کالج و دانشگاه و آموزش‌های شرکتی را محدود می‌کند، به حالت تعلیق درآمده است. از 16 مارس، یک هیئت دادگاه تجدید نظر دستور واکر در مورد ممنوعیت های کالج و دانشگاه را تایید کرد. با این حال، ممنوعیت های قانون Stop WOKE در مورد آموزش هشت مفهوم نژاد محور در آموزش ابتدایی و متوسطه به قوت خود باقی است.

واکر می نویسد، چنین زبان مبهم و متناقضی منجر به «آشفتگی آشفتگی» می شود که «مرز با نامفهوم است».

اگرچه دادگاه‌های فدرال از زمان دولت ترامپ به‌طور فزاینده‌ای به سمت محافظه‌کاران متمایل شده‌اند، اما حفاظت از حقوق آزادی بیان متمم اول همچنان حوزه‌ای است که جناح‌های قضایی هر دو طرف می‌توانند در آن به توافق برسند. محافظه کاران در دیوان عالی به ویژه بوده اند حمایت از حقوق آزادی بیان شرکت هاهدف اصلی جنگ دیسانتیس.

دیسانتیس در همان روزی که کمپین خود را اعلام کرد در یک حضور در فاکس نیوز گفت: «ویروس ذهن بیدار اساساً نوعی مارکسیسم فرهنگی است. در پایان روز، این حمله به حقیقت است. و از آنجایی که این جنگ علیه حقیقت است، من فکر می‌کنم که ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بیدار به جنگ بپردازیم.»

شرکت کنندگان در رژه غرور میامی به قانون حقوق والدین در آموزش و پرورش DeSantis اعتراض کردند که بیشتر به عنوان قانون شناخته می شود.

علاوه بر این، زبان قانون در توصیف هشت مفهوم ممنوعه فوق‌العاده مبهم است، که واکر معتقد است که احتمالاً بند فرآیند مقرر در اصلاحیه چهاردهم را نقض می‌کند.

در آوریل 2022، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، HB 7، معروف به

هم یک قاضی منطقه ای ایالات متحده و هم حوزه یازدهم حکم دادند که قانونی که پلتفرم های رسانه های دیجیتال بزرگ را از حذف حساب ها، حذف یا الحاق یادداشت ها به پست ها و “ممنوع کردن سایه ای” کاربران منع می کند، خلاف قانون اساسی است. دیسانتیس این قانون را برای جلوگیری از تبعیض شرکت‌های دیجیتال «به نفع ایدئولوژی غالب دره سیلیکون» ضروری توصیف کرده بود. این چالش اکنون در دادگاه عالی ایالات متحده پس از تأیید قانون مشابه در تگزاس توسط دادگاه استیناف حوزه پنجم ایالات متحده مطرح است.

واکر در تعلیق مقررات حاکم بر شرکت های خصوصی نوشت: «اخیراً، فلوریدا مانند یک اصلاحیه اول وارونه به نظر می رسید. «معمولاً، متمم اول، دولت را از سنگین کردن گفتار منع می‌کند، در حالی که بازیگران خصوصی ممکن است آزادانه سخنرانی را بار کنند. اما در فلوریدا، اصلاحیه اول ظاهرا بازیگران خصوصی را از سنگین کردن سخنرانی منع می کند، در حالی که ایالت ممکن است آزادانه سخنرانی را تحت فشار قرار دهد.

دانش‌آموزان و دیگران در اعتراض به سیاست‌های آموزشی فلوریدا در 21 آوریل در خارج از تالار شهر اورلاندو شرکت کردند.

در هر دو مورد، واکر به این نتیجه رسید که قانون به‌طور نادرستی به دولت اجازه می‌دهد که بر اساس دیدگاه‌ها علیه گفتار تبعیض قائل شود: استادان یا مربیان شرکت‌ها از بحث در مورد مفاهیم مبتنی بر نژاد منع می‌شدند، اگر دیده می‌شد که آنها را پیش می‌برند یا ترویج می‌کنند، اما نه در صورتی که چنین می‌کردند. انتقاد یا تحقیر آنها.

این ضررهای متعدد در دادگاه، ادعاهای موفقیت DeSantis را به عنوان یک جنگجوی فرهنگی که می‌تواند به طرز ماهرانه‌ای دستور کار محافظه‌کاران اجتماعی را به اجرا بگذارد، لکه‌دار می‌کند.

در آوریل 2022، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، HB 7، معروف به

گروبل گفت: “من به موقعیت خود بسیار مطمئن هستم.”

آگاروال گفت: “به نظر می رسد واقعا غیر آمریکایی است، بسیاری از هدف قرار دادن حقوق سخنرانی معترضان، هدف قرار دادن حقوق سخنرانی کارفرمایان خصوصی، هدف قرار دادن حقوق سخنرانی در محوطه های دانشگاهی.” «بسیاری از آن چیزی نیست که آمریکایی ها آن را در چارچوب قانون می شناسند.»

مربوط…



منبع

این “جنگ در بیداری” به عنوان توجیه و استدلال اصلی برای پیشنهاد DeSantis برای نامزدی GOP عمل می کند. این “جنگ” و قانون پشت آن، با به چالش کشیدن تمایل لیبرال فرضی در فرهنگ آمریکایی که در مدارس، رسانه ها و فرهنگ محیط کار بیان می شود، دیسانتیس را یک مبارز فرهنگی نشان می دهد که کارها را انجام می دهد.

بخش‌های گسترده‌ای از دستور کار ضد بیداری دسانتیس – از محدودیت در آموزش علوم اجتماعی در مورد نژاد در کالج‌ها و دانشگاه‌ها، ممنوعیت آموزش تنوع در شرکت‌ها تا محدود کردن اعتراض‌های عمومی – به‌طور موقت توسط قضات که احتمال وقوع آنها را بسیار محتمل می‌دانستند، به حالت تعلیق درآورده‌اند. بر خلاف اصلاحیه های اول و چهاردهم.

گرگ گروبل، وکیل بنیاد حقوق فردی و بیان به نمایندگی از برخی از اساتید دانشگاه، گفت: «یک قانون نمی‌تواند قانون اساسی را تصویب کند، اگر افرادی که قرار است از آن پیروی کنند، نمی‌دانند چه رفتاری ممنوع و چه رفتاری مجاز است. دانش آموزان.

یکی از قوانینی که تا حدی به حالت تعلیق درآمده، ستون جنگ دیسانتیس است: قانون آزادی فردی، که عموماً به عنوان قانون توقف WOKE شناخته می شود، ترویج یا پیشرفت هشت مفهوم مربوط به نژاد را در مدارس دولتی، کالج ها و دانشگاه ها و در بخش خصوصی ممنوع می کند. آموزش های شرکتی تعاریف مفاهیم ممنوعه بر اساس یک فرمان اجرایی دولت ترامپ است که پیمانکاران دولتی را از درگیر کردن کارمندان در برنامه‌های آموزشی تنوع خاصی منع می‌کند.

اینها تنها قطعات جنگ ضد بیداری DeSantis نیستند که مسدود شده اند.

در آوریل 2022، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، HB 7، معروف به «قانون توقف WOKE» را امضا می‌کند که مخفف آن عبارت «اشتباهی به بچه‌ها و کارمندان ما» است.

واکر در تصمیم خود با اشاره به این واقعیت که یک مفهوم ممنوعه حاوی یک منفی سه گانه گیج کننده است، به این موضوع اشاره می کند.

اعتراض شرکت کنندگان در رژه پراید میامی به DeSantis'  حقوق والدین در قانون آموزش و پرورش، که بیشتر به عنوان قانون شناخته می شود

شالینی آگاروال، وکیل دادگستری، گفت: «این قانون کاملاً سیاه است که اگر دولت می‌گوید شما ممکن است آموزشی ارائه نکنید که از یک دیدگاه حمایت می‌کند، اما می‌توانید آموزشی ارائه دهید که از دیدگاه مخالف حمایت می‌کند، این یک تبعیض از دیدگاه بسیار آشکار است». در سازمان غیرانتفاعی Protect Democracy که به عنوان مشاور برای شاکیان بخش خصوصی خدمت می کند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، روز چهارشنبه با قولی که در صورت انتخاب شدنش در سال 2024، مجموعه سیاست های جنگ فرهنگی را که در فلوریدا امضا کرده است، به قانون تبدیل کند، پیشنهاد خود را برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد.

انتظار می رود پس از آخرین جلسه قانونگذاری که قانون Stop WOKE و قانون “نگو همجنسگرا” و ممنوعیت مراقبت های بهداشتی انتقال جنسیتی برای خردسالان را ممنوع کرد، شکایت های بیشتری صورت گیرد.

واکر همچنین مانع از اجرایی شدن قانون ضد اعتراضی شد که در پاسخ به اعتراضات «جان سیاه‌پوستان مهم است» و حکم داد که ماده‌ای که به دادستان‌ها اجازه می‌دهد هر کسی را که در تظاهراتی که در آن تعداد انگشت شماری از مردم مرتکب اعمال خشونت‌آمیز علیه مردم یا دارایی‌های ایجاد شده می‌شوند، متهم کنند. یک اثر سرد کننده بر فعالیت محافظت شده اصلاحیه اول. دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه یازدهم، حکم قانون را تا زمانی که دادگاه عالی فلوریدا در مورد تعریف اصطلاحات مبهم قانون تصمیم بگیرد، تایید کرد.

در پاسخ، گروهی از اساتید دانشگاه، دانشجویان و شرکت‌ها سه شکایت را در اعتراض به ممنوعیت‌های قانون در مورد آموزش مفاهیم مبتنی بر نژاد یا استفاده از آنها در آموزش‌های گوناگونی برای کارمندان بخش خصوصی تنظیم کردند. دو دعوای حقوقی به چالش کشیدن اعمال قانون در کالج ها و دانشگاه ها به عنوان یک پرونده واحد رسیدگی شد. در هر مورد، مارک واکر قاضی منطقه ای ایالات متحده در شمال فلوریدا، که توسط رئیس جمهور باراک اوباما نامزد شده بود، با زبانی قوی اجرای قانون را به حالت تعلیق درآورد.

گروبل گفت: «در هنگام تدریس تاریخ، اگر دولت بگوید نمی‌توانید این چیزها را ترویج کنید، اما می‌توانید آنها را تحقیر کنید، آموزش عینی بسیار دشوار است.

اما یک مشکل بزرگ برای جنگ دیسانتیس وجود دارد: قانون اساسی ایالات متحده.

مفاد این قانون نیز بر خلاف قانون اساسی مبهم تلقی می‌شود، زیرا در صورتی که مفاهیم ممنوعه «به شیوه‌ای عینی و بدون تأیید ارائه شده باشند» اجازه بحث درباره مفاهیم ممنوع را می‌دهد. از آنجایی که هیچ تعریفی از «هدف» ارائه نشده است، به گفته واکر، استادان و مربیان شرکتی «در مورد چگونگی بحث در مورد مفاهیمی مانند امتیاز سفیدپوست، نژادپرستی سیستماتیک و برتری سفیدپوستان بدون تأیید همزمان این مفهوم که چنین تعصبی باید مورد بحث قرار گیرد، ناامید هستند. غلبه شود.»

شرکت کنندگان در رژه پراید میامی به قانون حقوق والدین در آموزش و پرورش دسانتیس، که بیشتر به عنوان قانون «نگو همجنسگرا» شناخته می شود، اعتراض کردند.

در تعلیق این قوانین، قضات فدرال آنها را “دیستوپیایی مثبت” و دفاعیات ارائه شده در دادگاه “کاملاً در تضاد با اصول پذیرفته شده قانون اساسی” نامیدند. مفاد تعلیق شده قوانین ممکن است همچنان که از طریق دادگاه های تجدیدنظر و احتمالاً بررسی دادگاه عالی ایالات متحده انجام می شود، مورد تایید قرار گیرند، اما در حال حاضر، حمله دیسانتیس علیه “ویروس ذهن بیدار” تا حدی معکوس شده است.

و البته، شکایت اخیر دیزنی وجود دارد که ادعا می‌کند تلاش‌های DeSantis برای سلب مدیریت شرکت از ناحیه ویژه فلوریدا که Disney World در آن زندگی می‌کند به تلافی غیرقانونی منجر شد که حقوق متمم اول شرکت را نقض می‌کند. در حالی که اثبات چنین موارد تلافی جویانه اغلب دشوار است، شکایت دیزنی حاوی شواهد فراوان از بیانیه‌های عمومی و کتاب خود دسانتیس که نشان می‌دهد چگونه اقدامات او ناشی از تمایل به تنبیه شرکت به دلیل مخالفت با قانون «نگو همجنس‌گرا» بود. دیسانتیس در پاسخ به شکایت دیزنی، آن را «سیاسی» و بدون «شایستگی» خواند و از دادگاه خواست تا قاضی منصوب به این پرونده، مارک واکر، را به دلیل تصمیمات قبلی‌اش که علیه فرماندار بود، سلب صلاحیت کند. آن دعوی در جریان است.

با این حال، این تلاش گسترده برای محدود کردن حقوق متمم اول از طریق اعمال محدودیت‌هایی بر آنچه که ممکن است در کالج‌ها، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی مورد بحث قرار گیرد، نگرانی‌هایی را در میان کسانی که برای حمایت از این حقوق تلاش می‌کنند، به‌ویژه که دیسانتیس به دنبال این است که این ملیت جنگی را در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود بگیرد، ایجاد می‌کند. .