ران دیسانتیس قبل از نیوهمپشایر به نامزدی نامناسب ریاست جمهوری خود پایان می دهد و از دونالد ترامپ حمایت می کند.

منچستر، NH (AP) – فرماندار فلوریدا. ران دیسانتیس کمپین ریاست جمهوری جمهوری خواه خود را روز یکشنبه به حالت تعلیق درآورد و به نامزدی خود در کاخ سفید در سال 2024، درست قبل از انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر پایان داد و در عین حال از رقیب سرسخت خود حمایت کرد. دونالد ترامپ.

این تصمیم ترامپ و سفیر سابق سازمان ملل را ترک می کند نیکی هیلی به عنوان آخرین نامزد اصلی باقی مانده در رقابت پیش از انتخابات مقدماتی روز سه شنبه در نیوهمپشایر. این سناریویی است که دشمنان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه مدت‌هاست به دنبال آن بوده‌اند و خطرات رقابت این هفته را به‌عنوان آخرین فرصت این حزب برای متوقف کردن رئیس‌جمهور سابق که تاکنون بر رقابت‌ها مسلط بوده، افزایش داده‌اند.

اما در حالی که برخی از منتقدان ترامپ تشویق می‌کردند، دیسانتیس در ویدئویی که او در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، به سمت تسلط اولیه ترامپ سر تکان داد – و به هیلی حمله کرد.

دیسانتیس در ویدئوی مستقیم به دوربین که با لحنی شاد و از طریق لبخندهای اجباری ارائه شد، گفت: «برای من واضح است که اکثریت رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواه می خواهند به دونالد ترامپ فرصت دیگری بدهند.

وی ادامه داد: من تعهدی را برای حمایت از نامزد جمهوری خواه امضا کردم و به این تعهد احترام خواهم گذاشت. او تأیید من را دارد زیرا نمی‌توانیم به گارد جمهوری‌خواه گذشته بازگردیم، شکلی از سازمان‌گرایی گرم‌شده که نیکی هیلی نماینده آن است.»

درست زمانی که دیسانتیس تصمیم خود را اعلام کرد، هیلی در حین توقف مبارزات انتخاباتی در سیبروک، نیوهمپشایر، پاسخ داد.

او در یک اتاق مملو از حامیان و رسانه ها گفت: “او یک مسابقه عالی را انجام داد، او فرماندار خوبی بود و ما برای او آرزوی موفقیت داریم.” “با گفتن این موضوع، اکنون یک خانم و یک خانم مانده اند.”

تصمیم دیسانتیس، اگرچه شاید با توجه به باخت 30 امتیازی او در هفته گذشته در آیووا، تعجب آور نباشد، اما نشان دهنده پایان نزول خارق العاده برای فرماندار بلندپایه ای است که زمانی تصور می شد تهدیدی مشروع برای برتری ترامپ در حزب جمهوری خواه محسوب می شود.

او در رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2024 با برتری‌های عمده‌ای در تلاش برای مقابله با ترامپ وارد شد و نظرسنجی‌های اولیه اولیه حاکی از آن بود که دیسانتیس در موقعیتی قوی برای انجام این کار قرار دارد. او و متحدانش ثروت سیاسی بیش از 130 میلیون دلار به دست آوردند و سابقه قانونی قابل توجهی در مورد مسائل مهم برای بسیاری از محافظه کاران مانند سقط جنین و آموزش مسائل نژادی و جنسیتی در مدارس داشت.

چنین امتیازاتی از واقعیت سیاست ریاست جمهوری در سال 2024 جان سالم به در نبرد. از یک اعلامیه پرمخاطب که با اشکالات فنی گرفتار شده بود تا تغییرات مداوم در استراتژی ستاد و مبارزات انتخاباتی اش، دیسانتیس برای یافتن جایگاه خود در انتخابات مقدماتی تلاش کرد. او در انتخابات آیووا – که قول داده بود پیروز شود – با 30 درصد از ترامپ شکست خورد.

متحدان دیسانتیس گفتند که بحث‌های خصوصی مدت کوتاهی پس از آیووا آغاز شد تا تصمیم بگیرند که چگونه با ظرافت از مسابقه خارج شوند.

به گفته دو نفری که چنین ارتباطاتی را دریافت کرده‌اند، فرماندار فلوریدا از طریق یک سری مکالمات تلفنی و پیام‌های متنی بین مقامات ارشد کمپین با کمک‌کنندگان و حامیان ارشد، بعد از ظهر یکشنبه به کمک‌کنندگان و حامیان اصلی تصمیم خود را مطلع کرد. آنها به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا مکالمات خصوصی را فاش کنند.

دیسانتیس تا آن زمان پس از یک تعطیلات آخر هفته با ترن هوایی که شامل توقف هایی در نیوهمپشایر و سپس کارولینای جنوبی قبل از توقف برنامه ریزی شده دیگری در یکشنبه عصر در نیوهمپشایر بود که در نهایت لغو شد، به فلوریدا بازگشته بود. این کمپین همچنین یک سری از تجربیات تلویزیون ملی را در اوایل روز لغو کرد و علت لغو آن را ارتباط نادرست با سوپر PAC DeSantis دانست.

دسانتیس پس از گذراندن هفته‌ها در کمپین با مرخصی کم، حتی زمانی که در سراسر آیووا و نیوهمپشایر سردسیری هجوم آورد، از نظر بدنی پوشیده شد، اغلب بدون کت زمستانی.

او در نهایت تصمیم گرفت که با توجه به محبوبیت ترامپ در حزب، با وجود اختلافات عمیق شخصی بین آنها، باید از ترامپ حمایت کند.

«در حالی که من با دونالد ترامپ، مانند همه گیری ویروس کرونا و ارتقای آنتونی فائوچی، اختلاف نظرهایی داشته ام، ترامپ نسبت به جو بایدن، رئیس فعلی فعلی، برتری دارد. این واضح است.

این تایید لحظه‌ای خیره‌کننده برای دیسانتیس بود که ترامپ بی‌رحمانه و بی‌رحمانه او را در بخش‌های عمیقاً شخصی طعنه می‌زند.

برای ترامپ، که تیمش شامل بسیاری از کارکنان سابق DeSantis است، این حملات اغلب شبیه به ورزش است تا استراتژی سیاسی. ترامپ و دستیارانش در وهله اول فرماندار را به دلیل دویدن بی‌وفا معرفی کردند، عادات غذایی و شخصیت او را به سخره گرفتند و او را به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند برای افزایش قد متهم کردند.

تیم دیسانتیس در حمله به هیلی به ترامپ ملحق شد زیرا خبر خروج وی در فضای سیاسی موج می زد. برخی تردید دارند که هیلی که آرای جمهوریخواهان را تقسیم می کند و مانع از رویارویی ترامپ می شود، از تصمیم دیسانتیس سود می برد.

چیپ روی، نماینده اصلی DeSantis، نماینده R-Texas، به AP گفت: “او نامزد انتخاب نخواهد شد.” او رئیس جمهور ایالات متحده نخواهد شد.

ترامپ قبلاً در هفته‌های اخیر تمرکز خود را روی هیلی معطوف کرده بود، اما دقایقی پس از اعلام دیسانتیس، ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق یادداشت جدیدی منتشر کرد که در آن فشار بر هیلی برای پیروزی در نیوهمپشایر برجسته شد.

اکنون که تنها 48 ساعت از دوره مقدماتی فاصله داریم، لحن به شدت تغییر کرده است. ما آن را می بینیم، شما آن را می بینید، اما اشتباه نکنید، اگر نیکی هیلی در نیوهمپشایر شکست خورد – تنها دو گزینه وجود دارد.

آنها نوشتند: “گزینه A: نیکی هیلی کنار می‌رود، پشت پرزیدنت ترامپ متحد می‌شود و متعهد به شکست جو بایدن می‌شود.” 24 فوریه.

آنها ادامه دادند: «حالا، برای چند توصیه مهم. عاقلانه انتخاب کنید.»

بر اساس ویدئویی که کارکنان وی به اشتراک گذاشته اند، ترامپ خود مدت کوتاهی پس از اعلام خروج دیسانتیس در هنگام توقف در ستاد انتخاباتی منچستر، صحبت کرد.

ما به تازگی شنیدیم که یکی از حریفان ما، فردی بسیار توانا، از رقابت کنار می‌رود – ران دیسانتیس. و رون در حال ترک تحصیل است و با انجام این کار، ما را تایید کرد. شعار در اتاق داوطلبان بلند شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا از نام «ران دیسانتیمونیوس» استفاده می‌کند، گفت: «گفتم که این نام رسما بازنشسته شده است،» او با تشویق بلند گفت.

تقریباً در همان زمان نه چندان دور، حامیان افسرده دیسانتیس به طور خصوصی در رستوران منچستر، جایی که او قرار بود سخنرانی کند، جمع شدند.

جیمز جیمز اسپیلین، نماینده دیرفیلد، گفت که در ابتدا از ترامپ حمایت کرد، به DeSantis تغییر داد و اکنون به ترامپ رای خواهد داد.

او گفت: “امروز صبح مشکوک بودم و با برخی از دوستانم صحبت کرده بودم و می‌گفتم همانطور که چیزها را می‌شنیدم، فکر می‌کردم این اتفاق می‌افتد، و من درست می‌گفتم.” می‌توانیم آن را به جلو برسانیم، با این حال، در آینده، امیدواریم بتوانیم در سال 2028 راه مناسبی برای پیشرفت داشته باشیم.»

___

لیزا ماسکارو، نویسندگان آسوشیتدپرس در واشنگتن؛ توماس بومونت در دموین، آیووا؛ و میشل ال پرایس در منچستر، نیوهمپشایر، در این گزارش مشارکت داشتند.

منبع