راجر استون پس از توقف کمپین انتخاباتی در آیووا با هواپیمای شخصی خود به لاس وگاس به ترامپ می پیوندد

استون از روزهای اولیه اولین نامزدی ریاست جمهوری ترامپ در سال 2015 به عنوان مشاور رسمی ترامپ خدمت نکرده است، اما اقدامات او در پیش از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا، بررسی کمیته منتخب مجلس نمایندگان را برانگیخت. در جریان تحقیقات خود در سال گذشته

کسیدی هاچینسون، دستیار وقت رئیس ستاد، مارک میدوز، نیز به کنگره شهادت داد که ترامپ یک روز قبل از حمله به کنگره به میدوز دستور داده بود که با استون تماس بگیرد.

استون همچنین در پایان دسامبر 2020، پس از آن که ترامپ قبلا استفاده کرده بود، با او صحبت کرد لفاظی های خشونت آمیز در فیلمی که توسط یک گروه مستندساز گرفته شده است.

کمیته منتخب ارتباط استون را با رهبران گروه های افراطی، از جمله یکی از رهبران سوگند که در ماه مه به اتهام توطئه فتنه انگیز به 12 سال زندان محکوم شد، تشریح کرد.

اما تقاطع قانونی استون با ترامپ گسترده است. او در مرکز تحقیقات در مورد تلاش های روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات 2016 نیز قرار داشت. کمیته اطلاعاتی سنای دو حزبی در یافته‌های خود نوشت که استون برای کمپین ترامپ در مورد اینکه ویکی‌لیکس چه زمانی مجموعه‌های جدیدی از مطالب هک‌شده خود را منتشر می‌کند «اقدامی به دست آورد تا به تلاش‌های هیلاری کلینتون» دموکرات برای ریاست‌جمهوری آسیب برساند.

ترامپ روز جمعه در شورای بلوفز، آیووا حضور داشت تا ائتلاف خود را با نام “کشاورزان برای ترامپ” راه اندازی کند. استون در این مراسم حضور داشت اما روی صحنه نرفت. رئیس جمهور سابق قرار است روز شنبه با فعالان مردمی در لاس وگاس دیدار کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

در سال 2019، استون در دادگاه فدرال به دلیل دخالت در تحقیقات کنگره در مورد کمپین ترامپ در سال 2016 و روابط آن با روسیه مجرم شناخته شد. او در هفت مورد از جمله دستکاری شاهد و اظهارات نادرست محکوم شد. او سپس به بیش از سه سال زندان فدرال محکوم شد، اما ترامپ در نهایت مجازات خود را کاهش داد و سپس متحد دیرینه خود را عفو کرد.

استون گفت: “من گفتم f—- رای دادن، حق خشونت را بگیرید.”

استون بلافاصله درخواستی را برای اظهار نظر جمعه شب برنگشت.

اوماها، نب – راجر استون، تحریک‌کننده و استراتژیست سیاسی که زمانی توسط دونالد ترامپ به دلیل محکومیت‌های متعدد جنایی مورد عفو قرار گرفت، روز جمعه متحد دیرینه‌اش را در جاده همراهی کرد. دو منبع آشنا به این سفر به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که آن‌ها در یک ایستگاه تبلیغاتی در آیووا و سوار بر هواپیمای شخصی رئیس‌جمهور سابق در پروازی به لاس‌وگاس بودند.