رئیس مزدور پریگوژین می گوید نیروهای روسی سعی کردند افراد من را منفجر کنند

وی افزود: برای بازدارندگی دشمن نیازی به نصب این گلوله‌ها نبود، زیرا (منطقه مورد نظر) در قسمت عقب است. بنابراین می‌توان فرض کرد که این حملات برای مقابله با واحدهای پیشروی واگنر بوده است. گفت.

پریگوژین که مرتباً شکایت می کرد که به افرادش مهمات کافی برای حمله به باخموت داده نشده بود، روز چهارشنبه گفت که از دادستان خواسته است تا بررسی کنند که آیا مقامات ارشد دفاعی روسیه قبل یا در طول جنگ در اوکراین مرتکب «جنایت» شده اند یا خیر.

(گزارش توسط دیوید لیونگرن؛ ویرایش توسط دانیل والیس)



منبع

سربازان گروه واگنر پریگوژین تا حد زیادی از شهر باخموت در شرق اوکراین عقب نشینی کرده اند که اکثر آنها را ماه گذشته پس از تحمل تلفات سنگین به تصرف خود درآوردند و مواضع خود را به نیروهای منظم روسیه واگذار کردند.

(رویترز) – یوگنی پریگوژین، رئیس مزدور روس، که ماه‌ها با مقامات ارشد نظامی درگیر بوده است، روز جمعه با متهم کردن نیروهای طرفدار مسکو به تلاش برای منفجر کردن افرادش، خصومت‌ها را تشدید کرد.

او گفت که هیچ یک از اتهامات برطرف نشد و به کسی آسیبی نرسید و افزود: ما فرض می کنیم که این یک تلاش برای شلاق در ملاء عام بوده است.

پریگوژین که در تلگرام می نویسد، گفت که افرادش ده ها مکان را در مناطق عقبی کشف کرده اند که مقامات وزارت دفاع مواد منفجره مختلف از جمله صدها مین ضد تانک را در آنجا کار گذاشته بودند. در پاسخ به این سوال که چرا این اتهامات مطرح شده است، مقامات اعلام کردند که این موضوع دستوری از سوی مافوق آنها بوده است.

وزارت دفاع روسیه بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.