رئیس مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان می گوید تهدید تایوان از سوی چین جدی است

واشنگتن (AP) – رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد چین روز شنبه گفت که ایالات متحده باید تهدیدی را که برای تایوان ایجاد می کند جدی بگیرد، زیرا پکن پس از دیدارهای رئیس جمهور تایوان با قانونگذاران آمریکایی، رزمایش های نظامی را در اطراف جزیره آغاز کرد.

گالاگر با این استدلال که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین قصد دارد تایوان را با سرزمین اصلی متحد کند، به AP گفت: “من فکر می کنم همه اینها فقط به آنچه واضح است اشاره می کند.”

واکنش چین به ترانزیت تسای از طریق ایالات متحده تاکنون به اندازه واکنش سال گذشته پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت تایوان، شدید نبوده است.

تایوان در سال 1949 پس از جنگ داخلی از چین جدا شد و ایالات متحده در سال 1979 روابط رسمی خود را با تایوان قطع کرد و به طور رسمی روابط دیپلماتیک با دولت پکن برقرار کرد.

ایالات متحده سیاست «چین واحد» را که در آن پکن مدعی تایوان است، تصدیق می‌کند، اما ادعای چین بر جزیره را تأیید نمی‌کند و تأمین‌کننده اصلی کمک‌های نظامی و دفاعی تایوان باقی می‌ماند.

مقامات چینی هیچ اشاره ای نکردند که آیا رزمایشی که اکنون در حال انجام است ممکن است شامل تکرار تمرینات قبلی با موشک های شلیک شده به دریا باشد که باعث اختلال در پروازهای کشتیرانی و خطوط هوایی شد.



منبع

او گفت: «این تلاشی است برای تغییر فضای نبرد ایدئولوژیک و دوباره، تلاشی برای ارعاب ما، و ایجاد این احساس که در حال تغییر وضعیت موجود و تحریک آنها هستیم، در حالی که برعکس است».

دولت تایوان اعلام کرد که چین روز شنبه رزمایش‌هایی را با کشتی‌های جنگی و ده‌ها جنگنده در اطراف تایوان انجام داد که به عنوان انتقام‌جویی از دیدار قانون‌گذاران آمریکایی و رئیس‌جمهور دموکراسی جزیره‌ای که پکن ادعا می‌کند به عنوان بخشی از این نشست تلقی می‌شود. قلمرو

مقامات چینی دیدارهای تسای با قانونگذاران را محکوم کردند و تحریم‌هایی را علیه دو سازمان میزبان او در ایالات متحده اعلام کردند، اما واکنش فوری آن تاکنون کمتر از واکنش آن به سفر اوت پلوسی به تایوان بوده است.

حزب حاکم کمونیست می گوید جزیره موظف است در صورت لزوم با زور به سرزمین اصلی بپیوندد. پکن می‌گوید تماس با مقامات خارجی، تایوانی‌هایی را که خواهان استقلال رسمی هستند، تشویق می‌کند، اقدامی که حزب حاکم می‌گوید منجر به جنگ خواهد شد.

گالاگر گفت که از کنگره می‌خواهد روی افزایش تعهدات نظامی خود در قبال تایوان کار کند. او گفت که ایالات متحده باید سریعتر سیستم های تسلیحاتی را برای دفاع از تایوان بفرستد.

گالاگر گفت: «ما باید آسمان و زمین را برای تقویت حالت بازدارندگی و انکار خود حرکت دهیم تا شی جین پینگ به این نتیجه برسد که نمی تواند این کار را انجام دهد.»

گالاگر گفت که چین به قانونگذاران آمریکایی هشدار داده بود که در نشست با تسای شرکت نکنند. و پس از این نشست، چین از ایالات متحده خواست تا از آنچه که “جاده ای اشتباه و خطرناک” نامیده است، عبور کند.

در سال 2022، چین پس از سفر پلوسی با بزرگترین مانورهای شلیک مستقیم خود در چند دهه اخیر، از جمله شلیک موشک بر فراز جزیره، پاسخ داد.

گالاگر که به عنوان یک تفنگدار دریایی ایالات متحده با تورهایی در عراق خدمت می کرد، گفت که قانونگذاران آمریکایی از چینی ها مرعوب نخواهند شد.

در حالی که مک کارتی و تسای پس از جلسه در اظهاراتی سنجیده در مورد حفظ وضعیت موجود بین کشورهای خود که هیچ روابط دیپلماتیک رسمی ندارند صحبت کردند، این نشست یک روزه چین را خشمگین کرد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در یک جلسه دو حزبی در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان در سیمی ولی، کالیفرنیا، با بیش از دوجین نفر از اعضای مجلس ایالات متحده میزبان تسای برای حساس ترین توقف در طول ترانزیت او از ایالات متحده بود.

مایک گالاگر، نماینده حزب دموکرات، که هفته گذشته در نشست با رئیس جمهور تسای اینگ ون در کالیفرنیا شرکت کرد، به آسوشیتدپرس گفت که قصد دارد کمیته خود را در تلاش برای تقویت دفاعیات دولت جزیره رهبری کند و کنگره را تشویق کند که تسریع کند. کمک نظامی به تایوان

او گفت، یکی از ایده‌هایی که از این نشست به وجود آمد این بود که ایالات متحده به تایوان در زمینه فناوری برای تولید سیستم‌های دفاعی خود کمک کند.

ارتش چین شروع سه روزه “گشت زنی های آمادگی رزمی” را به عنوان هشداری به تایوانی هایی که می خواهند استقلال واقعی جزیره را دائمی کنند، اعلام کرد.