رئیس جمهور مکزیک شکل خطرناک استخراج زغال سنگ را احیا کرد

کارشناسان می گویند که معادن به قدری باریک و ابتدایی که تنها یک معدنچی در یک زمان می تواند در یک شفت باریک فرو رود – و تنها یک سطل زغال سنگ استخراج می شود – ذاتاً ناامن هستند. در برخی از گودال‌ها که به نام «پوسیتو» یا «چاه‌های کوچک» شناخته می‌شوند، هوا به داخل پمپ می‌شود و آب از طریق شیلنگ‌های پلاستیکی به بیرون پمپاژ می‌شود. برخی حتی آن را ندارند. معمولاً هیچ خروجی ایمنی یا شفت کمکی وجود ندارد.

معلوم نیست چرا آن قوانین هرگز تصویب نشدند.

5 کارگر با طغیان معدن توانستند فرار کنند، اما با بقیه تماسی وجود ندارد.

در سال 2012، قانونگذاران مکزیکی تلاش کردند قوانینی را برای از بین بردن چنین معادن ابتدایی تصویب کنند. فاجعه سال 2006 در معدن Pasta de Conchos در همان حوالی، جایی که 65 معدنچی پس از تجمع گاز باعث آتش سوزی و انفجار شدند جان باختند، هنوز در ذهن آنها باقی مانده بود. این معدن بزرگ‌تری بود که نظارت بر گاز در آن ناکافی بود.

میگل ریکلمه: «ایده درخشان مانوئل بارتلت مبنی بر خرید بیشتر زغال سنگ از کوچک‌ترین تولیدکنندگان و کمتر از تولیدکنندگان بزرگ، باعث ایجاد بازار سیاهی شد که در بهره‌برداری از معادنی که فاقد ضمانت‌های حفاظتی لازم برای حفاظت از جان کارگران بودند، منتهی شد. فرماندار ایالت کوآهویلا و عضو حزب اپوزیسیون انقلابی نهادی پس از این حادثه گفت.

ترویج زغال سنگ بخشی از تلاش لوپز اوبرادور برای تقویت شرکت برق دولتی، کمیسیون فدرال برق، به ریاست مانوئل بارتلت، سیاستمدار قدیمی گارد است. نه تنها این سیاست توسط محیط بانان زیر سوال رفت. بسیاری نیز می گویند که معدنچیان در معرض خطر است.

Auerbach، فعال ایمنی معادن، گفت که صدها معدن کوچک “پرخطر” همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

اما به نظر می رسید که استخراج زغال سنگ در مقیاس کوچک در کوآهویلا رو به نابودی است تا اینکه لوپز اوبرادور به کمیسیون فدرال برق دستور داد تا خرید را افزایش دهد.

آئورباخ گفت: «زغال سنگ در کوآهویلا یک موضوع سیاسی است، نه اقتصادی.

لوپز گفت که صاحبان معادن کوچک باید مدارکی را ارائه دهند که با قوانین کار مطابقت دارند، قوانینی که در مکزیک بر ایمنی معدن حاکم است.

میگل آلخاندرو لوپز، مدیر خرید این شرکت، در ماه ژوئیه، با تشریح سفارشاتی که تحت لوپز اوبرادور دریافت کرد، گفت: «ما باید این ذهنیت را داشتیم که از کوچک‌ترین (تولیدکنندگان) حمایت کنیم، زیرا باید شرایط اقتصادی آنها را برابرتر می‌کردیم. . زیرا همانطور که او (رئیس‌جمهور) گفته است، یکی از ناکامی‌های اصلی این کشور نابرابری است.

لایحه ای در سنا در سال 2012 “ممنوعیت کامل معادن زغال سنگ عمودی، که به عنوان “pocitos” نیز شناخته می شود، پیشنهاد کرد، زیرا در آنجا بیشترین خطرات رخ می دهد.

با انجام این کار، دولت نوعی از استخراج زغال سنگ را احیا کرد که به قدری خطرناک بود که قانونگذاران در هر دو مجلس کنگره مکزیک تلاش کردند تا یک دهه پیش آن را ممنوع کنند.

در برخی معادن، وینچ های سر گودال که برای استخراج معدنچیان و زغال سنگ مورد استفاده قرار می گیرند، از موتورهای قدیمی اتومبیل که روی بلوک ها قرار گرفته اند، خارج می شوند.

مکزیکو سیتی (AP) – در حالی که امیدها برای نجات 10 مرد گرفتار شده در معدن ذغال سنگ مکزیک از بین رفت، شواهد نشان می دهد که سیاست های پوپولیستی دولت فعلی باعث احیای معادن خطرناک و بدوی شده است که همچنان جان خود را از دست می دهند.

در سال 2013، لایحه‌ای در مجلس سفلی بیان کرد: «فعالیت‌های استخراج زغال‌سنگ خطرات عمومی دارند، زیرا تکنیک‌های آن‌ها مصنوعی و ابتدایی هستند… اقدامات مخاطره‌آمیز معدن باید به حداقل برسد یا حذف شود».

شرکت دولتی از تصمیم خود برای خرید حدود دو سوم زغال سنگ برای تولید برق از معادن کوچک دفاع کرده بود.

او گفت: «به همین دلیل است که ما می‌خواهیم تمام امتیازات زغال سنگ اعطا شده در مناطق پرخطر لغو شود، زیرا (معدن‌داران) همیشه در حال مرگ هستند.



منبع

لوپز اوبرادور گفت که در قرارداد معدن Pinabete با کمیسیون برق به صراحت گفته شده است که نمی توان آن را قرارداد فرعی داد، اما ظاهراً به هر حال بود.

اما حتی رئیس جمهور اذعان کرد که معدن Pinabete با معدود استانداردهای ایمنی و کار موجود مطابقت نداشته است.

او گفت که از سال 2006 تا سال گذشته حداقل 80 معدنچی در تصادفات در کوآهویلا جان خود را از دست داده اند. او گفت: «کوچک‌ترین کسب‌وکارها در منطقه زغال‌سنگ، مانند Pinabete، ناپایدارترین هستند.

کریستینا اورباخ، فعال ایمنی معدن، خاطرنشان کرد که زغال سنگ در کوآهویلا از نظر سیاسی حساس است، به ویژه در میان جوامع فقیر که زمانی از آن امرار معاش می کردند.

این عملیات شبیه معادن گربه‌های وحشی از غرب قدیم ایالات متحده است: صفحات افقی زغال سنگ از پایین شفت گسترش یافته و با تیرهای چوبی محصور شده‌اند.

رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور دو سال پیش طرحی را برای احیای نیروگاه های زغال سنگ در شمال مکزیک و ترجیح خرید زغال سنگ از کوچکترین معادن به تصویب رساند. این خریدها بخشی از سیاست های رئیس جمهور برای دادن درآمد بیشتر به فقیرترین مکزیکی ها بود.

این اولین بار نیست که معادن زغال سنگ کوآهویلا به اقدامات غیرقانونی متهم می شوند. کارگران معدن حداقل 200 دلار در هفته درآمد دارند، و حتی زمانی که تعداد کمی از بازرسان دولتی تخلفاتی را مشاهده کرده اند، تعطیل کردن آنها دشوار بوده است.

دیگو مارتینز، استاد علوم زمین کاربردی در دانشگاه خودمختار کوآهویلا گفت: «این منطقه با سفارش‌های خرید جدید کمیسیون فدرال احیا شد.

حوادث در معادن کوچک زغال سنگ به طرز افسرده کننده ای مکرر بوده است.

قانونگذاران از قبل خطرات شفت های عمودی باریک و تقویت نشده را می دانستند. انباشت گازهای انفجاری و خطرات سیل رایج است.

هیچ کس به خاطر مرگ سال 2006 در معدن پاستا د کونچوس محکوم نشده است.

پانزده مرد در روز 3 اوت در معدن Pinabete در سابیناس، کوآهویلا، در حدود 70 مایلی (115 کیلومتری) جنوب غربی ایگل پاس، تگزاس، کار می کردند. دیواری از آب از یک معدن متروکه در کنار درب – و احتمالاً فاضلابی که از یک پمپاژ می شود. شهر مجاور – شفت منفرد را به عمق حدود 40 متر (یاردی) پر کرده است. آنقدر تکیه گاه های چوبی را منفجر کرد که موانعی شناور برای خدمه نجات ایجاد کردند.

لوپز اوبرادور می‌خواست دزدی و فساد در خرید زغال سنگ را از بین ببرد، اما ظاهراً در آن شکست خورد. یک مرد در ارتباط با حادثه معدن Pinabete دستگیر شد، زیرا مشخص شد که معدن ظاهراً با نام ها یا عناوین مختلف در قراردادهای خرید و در سوابق اداره کار ثبت شده است.

در ژوئن 2021، هفت معدنچی در یک معدن کوچک مشابه در شهرک موزکویز، در حدود 80 مایلی (130 کیلومتری) جنوب غربی ایگل پس، تگزاس کشته شدند. شفت معدن Micarán نیز دچار سیل شد و تا حدی فروریخت و روزها طول کشید تا اجساد معدنچیان بازیابی شود.