رئیس جمهور منتخب چک نسبت به چنین پیروزی اوکراینی که روسیه را ویران می کند، هشدار می دهد

پتر پاول، ژنرال سابق ناتو که در انتخابات ریاست جمهوری چک در ژانویه 2023 پیروز شد و در ماه مارس وظایف خود را برعهده خواهد گرفت، معتقد است که غرب باید مراقب شکست روسیه باشد تا از سناریوهای نامطلوب چنین شکستی جلوگیری کند.

او افزود: “ما باید در تشویق اوکراین برای دستیابی به نتایج خاص مراقب باشیم. ممکن است اوکراین در مقطعی دیدگاه خود را تغییر دهد.”

پاول مشخص نکرد که چگونه فکر می کند غرب باید رفتار خود را تغییر دهد تا از وقوع آن جلوگیری کند، اما از رهبران غربی خواست که “واقع بین باشند: به بهترین ها امیدوار باشند اما برای بدترین ها آماده شوند”.

اظهارات پاول پس از آن بیان شد که دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که بازپس گیری کنترل کریمه و اطمینان از مجازات روسیه در سطح بین المللی تنها راه موجود است. پاول به نوبه خود گفت که غرب باید از حمایت از هر دو سناریو خودداری کند.

پیشتر آمریکا در مونیخ روسیه را به ارتکاب جنایت علیه بشریت در جریان جنگ با اوکراین متهم کرد و لهستان نیز اعلام کرد که تحویل هواپیماهای میگ 29 به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

شایان ذکر است که هیچ یک از دیگر شرکت کنندگان حاضر در ناهار اوکراین از جمله نخست وزیران سوئد، فنلاند و استونی از سیاستمدار چک حمایت نکردند.

پاول تاکید کرد که شکست روسیه ممکن است بر اساس سناریوهای مختلف رخ دهد، از جمله سناریوهایی که غرب باید از آنها اجتناب کند.

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع

وی تاکید کرد: “ممکن است به فروپاشی روسیه منجر شود… اگر روسیه سقوط کند، ممکن است مشکلات بیشتری داشته باشیم، کسی را نخواهیم داشت که با آن خلع سلاح مذاکره کنیم.”

منبع: به گزارش پراودا اروپایی، پتر پاول در یک ناهار اوکراینی به میزبانی بنیاد ویکتور پینچوک به عنوان بخشی از کنفرانس امنیتی مونیخ