دیپلمات عالی رتبه چین به ژاپن و کره جنوبی گفت مردم آنها می توانند موهای خود را بلوند رنگ کنند و بینی خود را تیزتر کنند، اما آنها “هرگز غربی نخواهند شد” و از آنها خواست که در عوض با پکن همکاری کنند.

وانگ افزود: بیشتر اروپایی ها و آمریکایی ها قادر به تشخیص چینی ها، ژاپنی ها یا کره ای ها نیستند.

در حالی که پکن به دنبال روابط نزدیکتر با کشورهایی مانند کامبوج، لائوس و میانمار است، واشنگتن به دنبال مهار نفوذ فزاینده چین در بقیه آسیا بوده است.

وانگ که در مجمع بین‌المللی سالانه همکاری سه‌جانبه سخنرانی می‌کرد، گفت که سه کشور باید یک “سیگنال واضح” ارائه دهند که می‌خواهند با هم کار کنند، و افزود که باید در برابر “ذهنیت جنگ سرد” مقاومت کنند و در برابر “قلدری و قلدری و قلدری” عقب نشینی کنند. هژمونی.”

وزیر امور خارجه چین وانگ یی در کنفرانس امنیتی مونیخ 2023 (MSC) در 18 فوریه 2023 در مونیخ آلمان سخنرانی می کند.  کنفرانس امنیتی مونیخ رهبران دفاعی و ذینفعان را از سراسر جهان گرد هم می آورد و از 17 تا 19 فوریه برگزار می شود.



منبع

او گفت که آنها “هرگز نمی توانند غربی شوند” و خواستار همکاری نزدیکتر بین کشورهای خود شدند.

  • اظهارات این دیپلمات در بحبوحه روابط پر تنش آمریکا و چین بر سر تایوان، محدودیت‌های تراشه‌ها و اتهام جاسوسی پکن از آمریکا با بالون بیان می‌شود. تنش ها در ماه ژوئن ادامه یافت، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ را “دیکتاتور” خواند، زیرا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه از پکن بازدید کرد تا روابط بین هر دو کشور را کاهش دهد.

    این دیپلمات بر اساس ضبط مکالمه ای که رسانه های چینی به اشتراک گذاشته اند، گفت: ما باید بدانیم ریشه های ما کجاست.

    وانگ در همایش سالانه روابط بین‌الملل گفت: «ما باید بدانیم ریشه‌هایمان کجاست.

  • وانگ یی در کنفرانس امنیتی مونیخ 2023 در 18 فوریه 2023 در مونیخ آلمان سخنرانی می کند.یوهانس سیمون/گتی ایماژ

    • عالی‌ترین دیپلمات چین از ژاپن و کره جنوبی خواست تا با پکن همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و گفت که آنها می‌توانند ظاهر خود را تغییر دهند اما “هرگز غربی نخواهند شد”.

      کره جنوبی و ژاپن، متحدان نزدیک ایالات متحده، اخیراً به طور علنی در مورد چندین موضوع مهم با واشنگتن همسو شده اند و بیانیه های مشترکی را با کاخ سفید در مورد تایوان در دو سال گذشته منتشر کرده اند. هر دو کشور همچنین در سال جاری مانورهای نظامی برجسته ای را با ایالات متحده انجام داده اند.

      وانگ یی در کنفرانسی در کره جنوبی و ژاپنی به مهمانان کره جنوبی و ژاپنی گفت: “مهم نیست چقدر موهایتان را بلوند کنید، چقدر بینی خود را تیز کنید، هرگز اروپایی یا آمریکایی نخواهید شد. هرگز غربی نخواهید شد.” روز دوشنبه چینگدائو