دیسانتیس لایحه کاهش مجازات اعدام در فلوریدا را امضا کرد

(رویترز) – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز پنجشنبه لایحه‌ای را امضا کرد که به این الزام پایان می‌دهد که هیئت‌های منصفه باید به اتفاق آرا برای توصیه به مجازات اعدام رای دهند تا قاضی در یک محاکمه جنایات اعدام یک متهم را به اعدام محکوم کند.

فرماندار جمهوری خواه، که انتظار می رود برای نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نامزد شود، تصویب نهایی قانونی را صادر کرد که به هیئت منصفه در پرونده های بزرگ اجازه می دهد در صورت مخالفت چهار هیئت منصفه یا کمتر، مجازات اعدام را توصیه کنند. این اقدام در مجلس قانونگذاری ایالت تحت کنترل جمهوری خواهان مورد حمایت شدید قرار گرفت.

نوشته تایلر کلیفورد

(گزارش توسط تایلر کلیفورد در شهر نیویورک؛ ویرایش توسط آلیستر بل)



منبع

مرکز اطلاعات مجازات اعدام خاطرنشان کرد که فلوریدا به آلاباما می پیوندد و تنها ایالتی است که در آن تصمیم هیئت منصفه به اتفاق آرا لازم نیست.

او در بیانیه ای گفت: «هنگامی که یک متهم در یک پرونده سرمایه توسط هیئت منصفه متفق القول مجرم شناخته شود، یک هیئت منصفه نباید بتواند حکم اعدام را وتو کند.

این تغییر فقط بر مرحله جریمه آزمایش‌های سرمایه تأثیر می‌گذارد. این امر هیچ تأثیری بر الزام رای وحدت رویه هیئت منصفه برای محکوم کردن متهم ندارد.

حمایت از این تغییر در ماه اکتبر زمانی افزایش یافت که هیئت منصفه نتوانست به اتفاق آرا در مورد حکم اعدام نیکولاس کروز، متهم به قتل 17 نفر در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند، فلوریدا، تصمیم بگیرد. خشم سال 2018 به عنوان یکی از مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در تاریخ ایالات متحده شناخته می شود.

دادستان های فلوریدا که در حال رسیدگی به پرونده های جنایات مالی هستند باید اکثریت یا دو سوم هیئت منصفه 12 نفره را متقاعد کنند که فردی که محکوم می شود مستحق مجازات اعدام است.

دیسانتیس که روز پنجشنبه توسط والدین قربانیان احاطه شده بود، لایحه‌ای را امضا کرد که به گفته او “تضمین عدالت مناسب” در پرونده‌های آینده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام، سه هیئت منصفه به حکم اعدام رای منفی دادند و کروز بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم شد.