دیسانتیس تور جهانی خود را با تمجید از ژاپن آغاز می‌کند و در مقابل رقابت‌های ترامپ نقش بر آب می‌کند

دیسانتیس در پاسخ به سوالی درباره ترامپ و 2024، پوزخندی زد و گفت که “من کاندیدای انتخابات نیستم، بنابراین خواهیم دید که آیا و کی تغییر می کند.”

این منطقه را «همسایگی سخت» خواند و از هزینه‌های دفاعی ژاپن در منطقه‌ای که از تهدیدات هسته‌ای کره شمالی و سلطه چین محافظت می‌کند، تمجید کرد.

واشنگتن – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که با مشکلات سیاسی در ایالات متحده مواجه است، روز دوشنبه سفر خارجی چهار کشوری را با تمجید از ژاپن و رد سؤالات درباره عقب ماندن از دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 آغاز کرد.

چالش در این سفرها اجتناب از اشتباه است.

در سال 2012، میت رامنی، نامزد جمهوری خواه در انتظار، ترتیبات امنیتی بازی های المپیک تابستانی در لندن را زیر سوال برد. اظهارات او مورد سرزنش مقامات انگلیسی از جمله شهردار وقت و نخست وزیر آینده بریتانیا بوریس جانسون قرار گرفت.

دیسانتیس، که سرسخت‌ترین رقیب ترامپ برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال آینده به حساب می‌آید، در زمان پرتنشی در کمپین ریاست‌جمهوری‌اش که هنوز اعلام نشده است، به خارج از کشور می‌رود.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق.

برنامه DeSantis شامل دیدار با نتانیاهو و دیگر “رهبران دولت” است. دیسانتیس همچنین قصد دارد با “شرکت های اسرائیلی که در فلوریدا سرمایه گذاری کرده اند یا علاقه مند به سرمایه گذاری هستند” ملاقات کند.

نظرسنجی وال استریت ژورنال که روز جمعه منتشر شد نشان داد که ترامپ در میان رای دهندگان احتمالی حزب جمهوری خواه، 51 تا 38 درصد نسبت به دیسانتیس پیشی دارد. DeSantis در ماه دسامبر 14 درصد در این نظرسنجی پیشتاز بود.

فرماندار در جریان سفر سال 2019 به اسرائیل با نتانیاهو دیدار کرد.

او به نخست وزیر گفت: «ما تلاش های شما را برای تقویت دفاعیات شما بسیار تحسین می کنیم. ما می‌دانیم که اینجا محله سختی است.»

توقف DeSantis در اسرائیل بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

دیسانتیس روز دوشنبه در جریان یک سلسله دیدار با رهبران ژاپنی گفت: «فکر می‌کنم ژاپن متحد خوبی برای کشور ما بوده است، و فکر می‌کنم یک ژاپن قوی برای آمریکا خوب است و یک آمریکای قوی برای ژاپن خوب است».

دیسانتیس هنوز قرار نیست با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در طی یک توقف در بریتانیا دیدار کند. او در عوض قرار است با وزیر امور خارجه جیمز کلورلی صحبت کند.

نامزدی که متعهد شد “طرفدارترین” فرماندار ایالات متحده باشد، قرار است روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ایجاد اسرائیل سخنرانی کند.

فرماندار فلوریدا در جریان سفر به کشورهایشان با دو نخست وزیر آسیایی، فومیو کیشیدا از ژاپن و هان داک سو از کره جنوبی، دیدار می کند.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق.



منبع

در هفته‌های اخیر، دیسانتیس به دلیل درگیری طولانی‌مدتش با دیزنی، سبک غیرشخصی مبارزات انتخاباتی و عدم تجربه‌اش در صحنه ملی مورد انتقاد ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان قرار گرفته است.

تصویر خارج از کشور

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

سیاست داخلی

دیسانتیس هنگام آغاز ماموریت تجاری خود که شامل توقف در کره جنوبی، اسرائیل و ایالات متحده است، گفت: “ما مشتاقانه منتظر تقویت روابط بین ژاپن و فلوریدا هستیم.”

در اواخر سال 1998، جورج دبلیو بوش، فرماندار وقت تگزاس، با انجام اولین سفر خود به اسرائیل، خود را برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود آماده کرد.

سپس سن. باراک اوباما، دموکرات، پس از کسب نامزدی ریاست جمهوری سال 2008، سفری بسیار تبلیغاتی انجام داد که در آن سفرهایی در افغانستان، عراق، اردن، اسرائیل، آلمان، فرانسه و بریتانیا انجام شد.

چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

دیسانتیس در زمان آشفتگی سیاسی به دلیل پیشنهاد نخست وزیر بنیامین نتانیاهو برای تغییر سیستم قضایی این کشور به اسرائیل سفر می کند.

میلر گفت: «ممکن است در همه این نقاط اشتباهات زیادی وجود داشته باشد.

ترامپ علیه دیسانتیس:دونالد ترامپ به دلیل حمایت های فلوریدا به ران دیسانتیس ضربه زد. رقبا می گویند ترامپ نگران است

DeSantis در اسرائیل

اما سفر خارجی دارای رنگ و بوی سیاسی داخلی است. انتظار می‌رود دیسانتیس ماه آینده نامزدی ریاست‌جمهوری 2024 را اعلام کند و او هم‌اکنون با بادهای مخالفی مواجه است که شامل حملات مداوم رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه ترامپ در سال 2024 می‌شود.