دونالد ترامپ می گوید عمویش پروفسور MIT بوده است. حقیقت اینجاست

مطالبه:

دونالد ترامپعموی او استاد موسسه فناوری ماساچوست بود.

رتبه بندی:

رتبه: درست استرتبه: درست است

رتبه: درست است

در تلاشی برای برجسته کردن برتری ذهنی و ژنتیکی فرضی خود نسبت به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در لاس وگاس در 27 ژانویه 2024، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خاطر نشان به عمویش که او را طولانی ترین پروفسور در تاریخ موسسه فناوری ماساچوست (MIT) توصیف کرد:

من یک عمو داشتم – او باسابقه ترین استاد دکتر جان ترامپ است – در تاریخ MIT. همان ژن ها … ما افراد باهوشی هستیم. … ما هم مثل اسب های مسابقه هستیم. سریع ها سریع ها را تولید می کنند و کندها؟ خیلی خوب کار نمیکنه

این اولین باری نیست که ترامپ از این نکته صحبت می کند. او اولین بار در روز دوم مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 – در یک راهپیمایی در 17 ژوئن 2015 در نیوهمپشایر، از جان ترامپ در یک زمینه سیاسی نام برد:

من یک عمویی داشتم که به MIT رفت که یک استاد برتر است. دکتر جان ترامپ. یک نابغه. این خون من است. من باهوش هستم. نمرات عالی مثل خیلی باهوش.

همانطور که اسنوپس در آگوست 2016 نوشت، ترامپ همچنین عموی خود را در بخشی از سخنرانی مبارزات انتخاباتی 19 ژوئیه 2016 در کارولینای جنوبی – ظاهراً در مورد توافق هسته ای اوباما با ایران – مطرح کرد که بعداً در فضای مجازی منتشر شد:

ببینید، داشتن هسته ای – عموی من یک استاد و دانشمند و مهندس بزرگ، دکتر جان ترامپ در MIT بود. ژن های خوب، ژن های بسیار خوب، خوب، بسیار باهوش، مدرسه مالی وارتون، بسیار خوب، بسیار باهوش. … هسته ای بسیار قدرتمند است. عمویم سال ها پیش این را برای من توضیح داد

در حالی که استفاده از این پیوند خانوادگی به عنوان شواهدی از قدرت شناختی دونالد ترامپ در بهترین حالت محدود است، این درست است که عموی او دانشمندی ماهر و یک استاد با سابقه مهندسی در موسسه فناوری ماساچوست بود – جایی که دکترای خود را نیز دریافت کرد. . – همانطور که در سال 2016 در نیویورکر توضیح داده شد:

به نظر می رسد جان ترامپ واقعاً دانشمند درخشانی بوده است. او چندین دهه در MIT بود…. ترامپ در جنگ جهانی دوم در تحقیقات راداری برای متفقین شرکت داشت و در سال 1943 اف بی آی به توانایی فنی و صلاحدید او ایمان داشت تا زمانی که نیکولا تسلا در اتاقش در هتل نیویورکر در منهتن درگذشت، با او تماس بگیرد. با طرح این سوال که آیا ممکن است عوامل دشمن قبل از پیدا شدن جسد، فرصتی برای یادگیری برخی از اسرار او داشته باشند؟ (یک ترس این بود که تسلا در حال کار بر روی “پرتو مرگ” است.)

کار او در طول زندگی حرفه‌ای‌اش بازتاب رسانه‌ای داشت. به عنوان مثال، یک مقاله بوستون گلوب در سال 1939، یک ژنراتور اشعه ایکس طراحی شده توسط ترامپ و رابرت ون دی گراف (از شهرت ژنراتور ون دو گراف) را برجسته کرد:

دونالد ترامپ می گوید عمویش پروفسور MIT بوده است. حقیقت اینجاستدونالد ترامپ می گوید عمویش پروفسور MIT بوده است. حقیقت اینجاست

مشخص نیست که آیا جان ترامپ تا به حال به عنوان “با سابقه ترین” عضو هیئت علمی در MIT در نظر گرفته شده است یا خیر، اما او برای چندین دهه با مدرسه مرتبط بود – او دکترای خود را دریافت کرد. در سال 1933 در آنجا بازنشسته شد و در سال 1973 در حالی که همچنان به سخنرانی ادامه می داد، بازنشسته شد.

بعد از جنگ. دکتر ترامپ در حالی که هنوز در دانشکده MIT مشغول به تحصیل بود، با بخش رادیولوژی در کلینیک لاهی در بوستون ارتباط برقرار کرد و بعداً رئیس هیئت مدیره آن شد.

او بعداً یادآور شد که تحت هدایت او پرتودرمانی چرخشی ایجاد شد، «ایده‌ای که در آن روزها سر و صدای زیادی به پا کرد». او همچنین استفاده از الکترون های پرانرژی را در درمان ضایعات سطحی پوست ایده و توسعه داد.

از آنجایی که به خوبی مستند شده است که عموی رئیس جمهور سابق ترامپ استاد دانشگاه MIT بوده است، ما این ادعا را “درست” ارزیابی می کنیم.

منابع:

CNN.Com – رونوشت ها. http://www.cnn.com/TRANSCRIPTS/1506/30/acd.01.html. بازدید در 29 ژانویه 2024.

جان ترامپ می میرد. مهندس 78 ساله بود. نیویورک تایمز، 26 فوریه 1985. NYTimes.com، https://www.nytimes.com/1985/02/26/us/john-trump-dies-engineer-was-78.html.

Legaspi، Althea. «ترامپ مهارت‌های شناختی خود را با استناد به اینکه با یک استاد MIT مرتبط است، تقویت می‌کند: «ژن‌های یکسان».» رولینگ استون، 28 ژانویه 2024، https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-las-vegas-rally -توسعه-مهارت-های-شناختی-1234955590/.

“ژنراتور جدید اشعه ایکس در Tech.” بوستون گلوب، 25 فوریه 1939، ص. 16. Gazetas.com، https://www.newspapers.com/article/the-boston-globe-new-x-ray-generator-at/139840856/.

سورکین، امی دیویدسون. “عموی هسته ای دونالد ترامپ.” نیویورکر، 8 آوریل 2016. www.newyorker.com، https://www.newyorker.com/news/amy-davidson/donald-trumps-nuclear-uncle.

نمایش ترامپ به نیوهمپشایر رسید. POLITICO، 17 ژوئن 2015، https://www.politico.com/story/2015/06/the-trump-show-hits-nh-119137.

منبع