دونالد ترامپ در ویدئویی که به تازگی منتشر شده از دعوای کلاهبرداری مدنی از حالت آرامش به خشم می رود

نیویورک (AP) – ماه ها قبل دونالد ترامپرئیس‌جمهور سابق، در حالی که به عنوان شاهد در دادگاه کلاهبرداری مدنی در نیویورک حضور داشت، با دادستان کل ایالتی که از او شکایت کرده بود، رو در رو شد، زمانی که او سال گذشته در دفتر منهتن برای تودیع وثیقه نشست.

ویدئویی که در روز جمعه از جلسه هفت ساعته و پشت درهای بسته در آوریل گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که رفتار نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری از حالت آرام و خونسرد به خشمگین تبدیل می‌شود – در یک مقطعی دادستان کل را پاره کرد. لتیتیا جیمز شکایت از او به عنوان یک “ننگ” و “یک چیز وحشتناک”.

ترامپ ناباور در حالی که دست‌هایش را بسته بود، به وکیل ایالتی شکایت کرد که او را مجبور می‌کنند «خود را برای شما توجیه کنم» پس از دهه‌ها موفقیت در ساختن امپراتوری املاک و مستغلات که اکنون توسط پرونده قضایی در معرض تهدید قرار گرفته است.

ترامپ که ادعا می‌کند شکایت جیمز بخشی از یک «شکار جادوگر» با انگیزه‌های سیاسی است، از همان ابتدا نمایشی بود. این ویدئو نشان می دهد که او در حالی که دادستان کل، یک دموکرات، خود را معرفی کرد و به او گفت که “به یک روند قانونی منصفانه و بی طرفانه متعهد است، لبخند می زند و لب هایش را به هم می زند.”

دفتر جیمز این ویدئو را روز جمعه در پاسخ به درخواست های رسانه ها تحت قانون آزادی اطلاعات نیویورک منتشر کرد. وکلای ترامپ قبلاً متنی از اظهارات او را در دادگاه محاکمه در ماه اوت منتشر کرده بودند.

شکایت جیمز ترامپ، شرکت و مدیران ارشد او را متهم به کلاهبرداری از بانک ها، بیمه ها و دیگران از طریق افزایش ثروت و اغراق در ارزش دارایی ها در صورت های مالی سالانه مورد استفاده برای تضمین وام ها و انجام معاملات می کند.

قاضی آرتور انگورون، که به دلیل اینکه هیئت منصفه در این نوع دعوی مجاز نیست، تصمیم خواهد گرفت، گفت امیدوار است تا پایان ژانویه حکمی صادر کند.

ویدئوی روز جمعه فرصتی نادر برای عموم مردم است که ترامپ را به عنوان شاهد ببینند.

هنگامی که ترامپ در 6 نوامبر شهادت داد، دوربین ها در دادگاه اجازه نداشتند، و همچنین اجازه نداشتند در 11 ژانویه صحبت های پایانی در این پرونده داشته باشند، جایی که ترامپ با قاضی مخالفت کرد و پس از صحبت وکلای خود یک سخنرانی شش دقیقه ای ارائه کرد.

در اینجا نکات مهمی از ویدئویی ضبط شده ترامپ آمده است:

'تو پرونده ای نداری'

ترامپ با گفتن به جیمز و کارکنانش، “شما پرونده ای ندارید”، اصرار داشت که بانک هایی که او ادعا می کند با ارزش گذاری های والایی غرق شده اند، آسیبی ندیده اند، در معاملات او حقوق دریافت کرده اند و “تا به امروز هیچ شکایتی ندارند.”

آیا می دانید بانک ها پول زیادی به دست آورده اند؟ ترامپ در حال پیش‌بینی شهادت بعدی خود در دادگاه پرسید. «آیا می‌دانید که فکر نمی‌کنم هرگز حتی یک اخطار پیش‌فرض دریافت کرده‌ام و حتی در دوران کووید، همه بانک‌ها پول دریافت کرده‌اند. و با این حال شما از طرف بانک ها شکایت می کنید، حدس می زنم. این دیوانه است. کل قضیه دیوانه کننده است.»

ترامپ به جیمز گفت: «بانک‌ها می‌خواهند با من تجارت کنند، زیرا من ثروتمند هستم». اما، می دانید چیست، آنها به خاطر شما از تجارت متحجر هستند.

ترامپ از مقامات نیویورک شکایت کرد که «به جای توقف جنایات خشونت آمیز در خیابان، تمام وقت خود را صرف تحقیق در مورد من می کنند».

او گفت که آنها آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سابق خود را که اخیراً زندانی شده بود، به دلیل طفره رفتن از مالیات بر امتیازات پرداخت شده توسط شرکت، «از جهنم و بازگشت» به زندان انداختند.

در اظهارات قبلی در این پرونده، در آگوست 2022، ترامپ از امتیاز متمم پنجم خود علیه خود اتهامی استفاده کرد و بیش از 400 بار از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرد. او گفت که این کار را به این دلیل انجام داد که مطمئن بود از پاسخ هایش به عنوان مبنایی برای اتهامات جنایی استفاده می شود.

حرف من را به خاطر آن نگیرید

ترامپ گفت هرگز احساس نمی‌کند که صورت‌های مالی‌اش «خیلی جدی گرفته شود» و به افرادی که با او تجارت می‌کردند هشدارهای زیادی داده شد که به آنها اعتماد نکنند.

ترامپ این اظهارات را به‌عنوان «مجموعه نسبتاً خوبی از دارایی‌ها» به جای نمایش واقعی ارزش آنها توصیف کرد. او خاطرنشان کرد که برخی از اعداد “حدیثی” بودند.

ترامپ مدعی شد که این اظهارات عمدتاً برای استفاده او بوده است، اگرچه او پذیرفته است که موسسات مالی گاهی اوقات آنها را درخواست می کنند. حتی در آن زمان، او اصرار داشت که از نظر قانونی مهم نیست که دقیق باشند یا نه، زیرا آنها با سلب مسئولیت آمده اند.

من یک بند در آنجا دارم که می‌گوید، این بیانیه را باور نکنید. ترامپ شهادت داد بیرون و کار خود را انجام دهید. “شما نباید به آنچه ما می گوییم هیچ اعتباری قائل نیستید.”

در یک نام چیست؟ 10 میلیارد دلار

ترامپ تخمین زد که «برند» او به تنهایی «شاید 10 میلیارد دلار» ارزش دارد.

او آن را “با ارزش ترین دارایی من” خواند و موفقیت سیاسی خود را به وجود نام و شخصیت خود در همه جا نسبت داد.

ترامپ گفت: «من به خاطر برند رئیس جمهور شدم، خوب. “من رئیس جمهور شدم. فکر می‌کنم این برند داغ‌ترین برند دنیاست.»

'مهم ترین شغل در جهان'

پس از انتخاب ترامپ، او سازمان ترامپ را تحت نظارت پسر ارشدش، دونالد ترامپ جونیور، و رئیس قدیمی مالی، وایسلبرگ قرار داد.

ترامپ مدعی شد که این کار را نه به این دلیل انجام داد که لازم بود، بلکه به این دلیل که می‌خواست یک «رئیس‌جمهور قانونی» باشد و از تضاد منافع جلوگیری کند.

به علاوه، ترامپ گفت که او مشغول حل مشکلات جهان است – مانند ممانعت از حمله اتمی کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی.

ترامپ شهادت داد: «من این را مهم‌ترین شغل در جهان می‌دانستم که جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد. «فکر می‌کنم اگر من با کره شمالی برخورد نمی‌کردم، هولوکاست هسته‌ای خواهید داشت. من فکر می کنم اگر من انتخاب نمی شدم، شما یک جنگ هسته ای خواهید داشت. و من فکر می کنم که اگر می خواهید حقیقت را بدانید، ممکن است اکنون یک جنگ هسته ای داشته باشید.

دید مسدود شده

ترامپ در یکی از انیمیشن‌های بیشتر خود، از بازپرسان خود خواست تا از پنجره برای نمایی از برج 40 دفتر او در وال استریت – درست روبه‌روی دفتر جیمز که در آن شهادت می‌داد، نگاه کنند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که ساختمان از نظر مالی چگونه است، با انگشت شست خود به سمت ساختمان اشاره کرد و پاسخ داد: «خوب است. درست اینجاست. دوست دارید آن را ببینید؟”

کوین والاس، وکیل ایالتی گفت: «فکر نمی‌کنم ما اجازه داشته باشیم پنجره‌ها را باز کنیم.

ترامپ در حالی که سرش را به اطراف تکان می داد و منتظر بود تا کسی متعهد شود، پیشنهاد کرد: «پرده را باز کنید».

والاس گفت: نه.

ترامپ گفت: «پرده را باز کن، ادامه بده.» “این درست اینجاست. فقط از پنجره به بیرون نگاه کردم.»

“نمیتونی بازش کنی؟” وکیل مدافع کلیفورد رابرت، پس از یک ضرب و شتم پرسید.

والاس گفت: “نمی خواستم.”

“زیبا” و “باورنکردنی”

ترامپ مهارت خود را در موارد فوق العاده نشان داد و هر کدام 15 بار کلمات “زیبا” و “باورنکردنی” و 6 بار هنگام توصیف ویژگی های خود “فوق العاده” را به زبان آورد.

ترامپ زمین گلف ترنبری اسکاتلند خود را «یکی از نمادین‌ترین مکان‌های جهان» و ویلاهای بازسازی‌شده در استراحتگاه گلف دورال خود در نزدیکی میامی را «زیباترین اتاق‌هایی که تا به حال دیده‌اید» نامید.

ترامپ ملک 213 هکتاری سون اسپرینگز خود در شمال شهر نیویورک را «بزرگترین خانه در ایالت نیویورک» توصیف کرد.

زمین های گلف او در آبردین اسکاتلند؟ “واقعا باورنکردنی.” مشتری، فلوریدا؟ “یک تسهیلات باورنکردنی.” درست خارج از لس آنجلس؟ “یک ملک باورنکردنی … یک ملک باورنکردنی … یک ملک فوق العاده که در مقابل اقیانوس قرار دارد.”

ترامپ شهادت داد: «من نمی‌خواهم هیچ یک از آنها را بفروشم. اما اگر من آنها را بفروشم – اگر بعضی از این چیزها را برای فروش بگذارم – اعداد و ارقامی سرسام آور به دست می‌آورم.

او گفت که می تواند 1.5 میلیارد دلار برای دارایی Mar-a-Lago خود در فلوریدا و شاید 2.5 میلیارد دلار برای Doral دریافت کند.

ترامپ پیشنهاد داد که می‌تواند از لیگ گلف LIV تحت حمایت عربستان سعودی برای زمین Turnberry، یک سایت آزاد سابق بریتانیا، «سرور» به دست آورد.

افرادی هستند که برای داشتن دورال دست به هر کاری می زنند. افرادی هستند که برای داشتن Turnberry یا Mar-a-Lago یا … ترامپ تاور یا وال استریت 40 دست به هر کاری می زنند.

__

سیساک را دنبال کنید x.com/mikesisak و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips ارسال کنید

منبع