دونالد ترامپ باید با کت و شلوار افترا آمیز E. Jean Carroll به عنوان DOJ دوره معکوس کند


(بلومبرگ) – پس از اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده نظر مهمی را که به دنبال محافظت از رئیس جمهور سابق در برابر این پرونده بود، برگرداند، در شکایت باقی مانده ای. جین کارول علیه او، ضربه ای به دونالد ترامپ وارد شد، اما همه چیز به جز اطمینان از اینکه موضوع به دادگاه می رود. ژانویه.

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ

نظر جدید دولت بایدن که در نامه‌ای که روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال منهتن ارسال شد، مشخص کرد که ترامپ دیگر واجد شرایط مصونیت کارمندان دولت نیست و می‌تواند به دلیل اظهاراتی که در مورد کارول در حین خدمت در سمت رسمی در دوران خدمتش بیان کرده است، شکایت کند. رئیس جمهور در سال 2019

این اقدام برعکس نظر قبلی وزارتخانه است که به این نتیجه رسیده بود که ترامپ توسط قانون وست فال محافظت می شود، قانونی که شکایت های مدنی را علیه کارمندان دولت فدرال به دلیل ادعاهایی که مربوط به وظایف رسمی آنها است ممنوع می کند. وزارت دادگستری این موضوع را پس از اینکه دادگاه تجدیدنظر تصریح کرد که کارگران تنها در صورتی مورد حمایت قانون قرار می گیرند که اقدامات آنها برای کمک به دولت ایالات متحده باشد، دوباره به این موضوع پرداخت.

ترامپ زمانی که اظهارات توهین آمیز را بیان کرد، استدلال کرد که در راستای منافع مردم آمریکا عمل می کرد و گفت که برای حفظ اعتماد آمریکایی ها باید علیه کارول صحبت کند.

کارول پس از آنکه ترامپ را از کاخ سفید دروغگو خواند و او را به ساختن حمله ادعایی به منظور فروش کتابی که نوشته بود متهم کرد، به اتهام افترا شکایت کرد. او همچنین با بیان اینکه او “نوع” او نیست، او را تحقیر کرد و ادعا کرد که ادعای او انگیزه سیاسی دارد.

در ماه مه، هیئت منصفه به اتفاق آرا در نیویورک، ترامپ را مسئول آزار جنسی کارول در جریان یک حمله ادعایی در رختکن یک فروشگاه بزرگ در سال 1996 دانست و به او 5 میلیون دلار غرامت پرداخت. ترامپ جذاب است.

محاکمه در راه است

لغو معافیت قانون وست فال توسط وزارت دادگستری، آخرین مانع را بر سر راه محاکمه افترا که در ماه ژانویه تنظیم شده است، برطرف می کند، یکی از حداقل چهار موردی که ترامپ در سال آینده با آن مواجه خواهد شد، زیرا او برای بازگشت به کاخ سفید در سال 2024 کمپین می کند.

پرونده کلاهبرداری 250 میلیون دلاری ایالت نیویورک علیه ترامپ و شرکتش در ماه اکتبر محاکمه می شود، در حالی که یک پرونده جنایی توسط بازرس ویژه جک اسمیت که ترامپ را متهم به پنهان کردن اسناد طبقه بندی شده می کند، می تواند در ماه دسامبر به هیئت منصفه برسد. پرونده دادستان منطقه منهتن که ترامپ را به جعل سوابق تجاری برای مخفی کردن پرداخت پولی که در آن پرداخت شده متهم می کند، در ماه مارس محاکمه می شود.

وزارت دادگستری در نامه سه‌شنبه خود به این نتیجه رسید که شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد ترامپ در زمانی که گفته می‌شود به کارول بدنام کرده است، در محدوده کاری خود به عنوان رئیس‌جمهور عمل می‌کرده است.

ایالات متحده گفت: «در اینجا، اگرچه خود اظهارات در یک زمینه کاری بیان شد، اما ادعاهایی که باعث این اظهارات شد، مربوط به یک حادثه کاملاً شخصی است: تجاوز جنسی ادعایی که چندین دهه قبل از ریاست جمهوری آقای ترامپ رخ داده است». بدیهی است که آن تجاوز جنسی مربوط به شغل نبود.

آلینا حبا، وکیل ترامپ، فورا به پیامی که خواستار اظهارنظر در مورد پرونده بود، پاسخ نداد.

روبرتا کاپلان وکیل کارول گفت: «ما از اینکه وزارت دادگستری در موضع خود تجدید نظر کرده است، سپاسگزاریم. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دونالد ترامپ در ژوئن 2019 اظهارات توهین‌آمیز خود را درباره موکل ما از روی خصومت شخصی، سوء‌نیت و کینه توزی انجام داد و نه به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده.

با استناد به اظهارات ترامپ

دولت اظهارات اخیر ترامپ در مورد کارول را به عنوان دلیلی برای تضعیف روایت خود از وقایع ذکر کرد، از جمله اظهاراتی که در مورد او در تالار شهر CNN بیان کرد و پرونده او را یک «فریب» خواند و گفت که این بخشی از یک «توطئه سیاسی» است.

این اظهارات پس از ریاست جمهوری، که در طول صدور گواهینامه اصلی در این مورد در مقابل وزارتخانه نبود، این ادعا را تضعیف می کند که رئیس جمهور سابق به دلیل تمایل به خدمت به دولت، اظهارات بسیار مشابه مورد بحث در کارول اول را بیان کرده است. بخش گفت.

بیشتر بخوانید: متهم ترامپ از دادگاه خواست مصونیت در پرونده افترا را رد کند

(به روز رسانی با جزئیات از پرونده دولت)

بیشترین خوانده شده از بلومبرگ بیزینس ویک

© 2023 بلومبرگ LP



منبع