دوره تصدی فرماندار آریزونا با فشار راست، دشمنی ترامپ تعریف می شود

دوسی از کل لیست جمهوری خواهان حمایت ملایمی ارائه کرد، اما با لیک که با اختلاف اندکی از هابز شکست خورد و همچنان ادعا می کند که انتخابات با سوء رفتار عمدی خدشه دار شده بود، کارزار انتخاباتی نکرد. او در راه کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه اغلب به دوسی حمله می‌کرد.

او گفت: “گاهی اوقات برای تمرکز ذهن به “تمیز کردن راهروی نهم” نیاز دارید. و من فکر می‌کنم کاندیداهایی که دیدید به جای نگاه کردن به آینه عقب و صحبت در مورد گذشته، روی آینده تمرکز می‌کردند، آن‌هایی بودند که موفقیت بزرگی داشتند.»

با این حال، او روز دوشنبه با شخصیت ملی محدود و دشمنی سربازان پیاده جمهوری‌خواه که علاقه‌ی کمتری به انبوهی از کارهایی که انجام داده است، ترک می‌کند تا تنها کاری که انجام نمی‌دهد: شکست رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ در انتخابات ایالتی 2020.

به عنوان رئیس انجمن فرمانداران جمهوری خواه، دوسی مشخصات خود را در میان اهداکنندگان محافظه کار و فعالان سیاسی حزب جمهوری خواه ایجاد کرد، روابطی که در صورت تصمیم برای کاندیداتوری برای دفتر دیگری می تواند مفید باشد.

دوسی گفت که هنوز در حال بررسی حرکت بعدی خود است و احتمال نامزدی مجدد برای منتخب را رد نکرد و افزود: “من فکر می کنم یک یا دو کار دیگر در من وجود دارد.”

دوسی همچنین مالیات‌ها را کاهش داد، انتخاب مدارس را به میزان زیادی افزایش داد، سقط جنین را محدود کرد و در مرز ایالات متحده و مکزیک در مخالفت با رئیس‌جمهور دموکرات، دیواری موقت ساخت و تقریباً همه جعبه‌های محافظه‌کار را بررسی کرد.

او از محدودیت‌های جدید سقط جنین سال به سال حمایت کرد، از جمله ممنوعیت ختم حاملگی پس از 15 هفته سن بارداری. یک دادگاه استیناف ایالتی روز جمعه حکم داد که این قانون بر ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین که مربوط به جنگ داخلی است، اولویت دارد.

دوسی گفت رویکرد او به انکار انتخابات این است که «با حقایق به آن بپردازد» و تشخیص دهد که «افراد بسیار خوبی هستند که گمراه شده‌اند».

دوسی در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ طناب‌های محکمی را طی کرد، در ابتدا با او ائتلاف محکمی برقرار کرد و هرگز انتقاد عمومی نکرد، حتی زمانی که توییت‌ها یا سیاست‌های مرزی او برای آریزونا مشکل‌ساز می‌شد.

او تلاش‌های عضوگیری از سوی جمهوری‌خواهان مستقر را برای رقابت با سناتور دموکرات مارک کلی که در نوامبر دوباره انتخاب شد، رد کرد. دوسی همچنین تا حد زیادی از طعنه‌های رسانه‌های اجتماعی که به جمهوری‌خواهانی مانند ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا کمک می‌کرد تا یک چهره ملی بسازند، اجتناب کرده است.

کوئزادا گفت: «او می توانست یک رهبر باشد و روی یک سکو بایستد و بگوید، انتخابات ما امن است، انتخابات ما امن است و مردم می توانند به سیستم انتخاباتی ما اعتماد کنند. “این فرصتی است که او واقعاً از دست داده است.”

دوسی در مورد برنامه های خود پس از ترک دفتر فرمانداری نگفته است. او گاهی اوقات به عنوان یکی از بهترین استخدام‌کنندگان برای مسابقه سنای آریزونا در سال 2024 یا به‌عنوان یک کاندیدای تاریک برای ریاست‌جمهوری یا معاون رئیس‌جمهور نام برده می‌شود – اگر حزب جمهوری‌خواه به محافظه‌کاری محدود دولتی علاقه‌مند باشد.

دموکرات‌ها، از جمله سناتور ایالتی مارتین کوئزادا، می‌گویند که دوسی می‌توانست برای جلوگیری از ریشه‌کردن دروغ‌های ترامپ درباره انتخابات ۲۰۲۰ در حزب جمهوری‌خواه ایالتی کمک بیشتری کند.

دوسی گفت: “من دوست داشتم بخشی از آرمان محافظه کارانه باشم و به آن اهمیت زیادی می دهم.” “بنابراین من نسبت به آنچه در آینده رخ می دهد، باز هستم.”



منبع

در یکی از آخرین حضورهای عمومی خود در اواسط دسامبر، فرماندار جمهوری خواه در حال خروج، جلوه فیزیکی پروژه ای را تماشا کرد که دوره هشت ساله او را مشخص کرد: براندازی دولت ایالتی.

دوسی گفت: «من به حزب نگاه می‌کنم و نگران این هستم که نامزدها بیشتر با نگرش‌هایشان تعریف می‌شوند تا سیاست‌هایی که پیشنهاد می‌کنند. “و بله، بسیاری از محافظه‌کاران کوچک دولتی به قلدر تبدیل شده‌اند – افرادی که از قدرت دولتی استفاده می‌کنند تا به شرکت‌ها و مردم بگویند چگونه زندگی کنند.”

او تجارت را فروخت و به سیاست روی آورد و در سال 2010 به عنوان خزانه دار ایالتی و چهار سال بعد به عنوان فرماندار انتخاب شد.

او ریاست تنوع بخشیدن به اقتصاد ایالتی را برعهده داشت و به طور آزادانه معافیت های مالیاتی و دولت دست به دست برای شرکت های فناوری و تولیدکنندگان ارائه کرد. او در سال 2015 کسری بودجه هنگفتی را به ارث برد و با مازاد بی سابقه ای ترک کرد که به او اجازه داد مالیات ها را کاهش دهد.

دموکرات‌ها همچنین دوسی را به دلیل کندی در بازگرداندن پول برای مدارس در حالی که ایالت از رکود بزرگ خارج شد، مقصر می‌دانند. بودجه ناچیز و دستمزدهای راکد منجر به کناره‌گیری معلمان در سال 2018 شد که به افزایش 20 درصدی معلمان منجر شد که توسط دوسی انجام شد. او برای برداشتن سریع محدودیت‌های کووید-19 خود که با افزایش فوری مرگ و میر در تابستان 2020 همراه شد، از سمت چپ گرم شد.

او اولین قانون کوپن مدارس جهانی را امضا کرد که قانونگذاران تنها دو سال پس از رد قاطعانه رای دهندگان اقدامی کمتر جاه طلبانه را تصویب کردند.

دوسی صریح ترین ارزیابی خود را از جمهوری خواهان مدرن در سخنرانی ماه سپتامبر در کتابخانه و موزه رئیس جمهور رونالد ریگان ارائه کرد. فرماندار هشدار داد که “نوعی خطرناک از فعالیت های بزرگ دولتی در داخل حزب حاکم شده است” و او ابراز تاسف کرد که بخشی از جنبش محافظه کار به جای جوهر، خشم را هدایت می کند.

کیتی هابز دموکرات در حال تبدیل شدن به فرماندار است، اما یک مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان توانایی او را برای لغو بسیاری از آنچه دوسی به تصویب رساند محدود می کند. کارین تیلور رابسون، تاجر زن، جانشین مورد علاقه دوسی، در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه به مجری سابق تلویزیونی مورد حمایت ترامپ، کاری لیک، شکست خورد، که در سمت راست به عنوان یک طرفدار سرسخت دروغ های انتخاباتی ترامپ به شهرت رسید.

اما روابط آن‌ها به‌طور زنده در تلویزیون از هم پاشید، زمانی که دوسی تماس ترامپ را – که با صدای زنگ «سلام بر رئیس» مشخص شد – خاموش کرد، زیرا فرماندار مدارک تأیید پیروزی ناچیز جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آریزونا را امضا کرد. ترامپ اخیراً دوسی را «یکی از بدترین فرمانداران آمریکا» خوانده است.

مایک نوبل، یک نظرسنجی مستقر در فینیکس که قبلاً برای جمهوری‌خواهان کار می‌کرد و اکنون بر روی نظرسنجی‌های غیرحزبی تمرکز کرده است، گفت: «دوسی واقعاً نقشه راه نحوه حکومت کردن، چگونگی محبوب ماندن نسبتاً محبوب و انجام کارها را ارائه داد.

دوسی در دوران تصدی خود، تقریباً برای هر بخش از ائتلاف محافظه‌کار که حزب جمهوری‌خواه را تعریف می‌کرد، پیش از پیروزی ترامپ در سال 2016، لحن و تمرکز حزب را تغییر داد، به پیروزی رسید.

برای مثال، دوسی از بررسی یک بررسی حزبی بی سابقه از انتخابات 2020 که توسط حامیان ترامپ به نمایندگی از جمهوری خواهان سنا انجام شد، پرهیز کرد، اپیزودی که به یک صحنه نمایشی تمسخر آمیز تبدیل شد. او همچنین میلیون ها دلار برای برخی از افراطی ترین صداها در مجلس قانونگذاری جمع آوری کرد تا اکثریت جمهوری خواه را حفظ کند.

فونیکس (AP) – داگ دوسی، فرماندار آریزونا، هنگامی که پنجه سنگین یک بیل مکانیکی از طریق پنجره های یک ساختمان اداری قدیمی در ایالت شکست خورد و شروع به کندن نما کرد.

در زمانی که جنبش محافظه‌کار تقریباً به طور منحصربه‌فردی حول محور «مالکیت لیبرال‌ها» است، دوسی دو دوره خود را با مانور دادن به دموکرات‌ها برای پیشبرد اولویت‌های جمهوری‌خواهان سپری کرد و دولت خود را در جهتی قاطعانه محافظه‌کارانه تغییر شکل داد.

فرماندار همچنین آشکارا با کلی وارد، رئیس جمهوری خواهان ایالت، دشمنی کرد. اما علیرغم تسلط لیک و وارد در دولت فعلی جمهوری خواه، او اهمیت آنها را کمرنگ می کند.

دوسی روز پنجشنبه در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: “آنها بی اهمیت هستند و قدرت صفر دارند.”

او دادگاه عالی ایالتی را گسترش داد و آن را با محافظه کاران پر کرد، و میراثی را ایجاد کرد که مدت ها پس از ترک او باقی خواهد ماند و می تواند جاه طلبی هابز را بیشتر محدود کند. او مقایسه با فشار لیبرال ها برای گسترش دادگاه عالی ایالات متحده را رد می کند زیرا به گفته او، دادگاه عالی آریزونا همیشه با ایالت رشد می کرد.

دوسی که اهل تولدو، اوهایو است، از دانشگاه ایالتی آریزونا فارغ التحصیل شد و به راه اندازی Cold Stone Creamery ادامه داد، که او آن را از یک بستنی فروشی محله ای در نزدیکی آلما مادرش به یک برند ملی دارای حق امتیاز تبدیل کرد.