دموکرات ها رأیی را برای محکوم کردن جورج سانتوس، نماینده پارلمان آماده می کنند


واشنگتن – یک سخنگوی ریچی تورس، نماینده دموکرات، قصد دارد روز دوشنبه قطعنامه‌ای برای محکوم کردن جورج سانتوس، نماینده جمهوری‌خواه نیویورک به دلیل اظهارات گمراه‌کننده‌اش درباره تحصیلات، سابقه کاری و پیشینه خانوادگی‌اش در طول مبارزات انتخاباتی موفقیت‌آمیزش برای کنگره در سال 2022 ارائه کند.

قطعنامه تورس، همچنین از نیویورک، ممتاز خواهد بود، به این معنی که مجلس تحت کنترل جمهوریخواهان باید بر اساس آن عمل کند. هنگامی که تورس خواستار رأی گیری در مورد این اقدام شد، باید در عرض 48 ساعت به آن رأی داده شود یا «جدول» گذاشته شود (در واقع آن را بکشد).

این قطعنامه پس از کیفرخواست سانتوس توسط دادستان های فدرال و با طولانی شدن تحقیقات کمیته اخلاق مجلس نمایندگان درباره او صادر شد. دموکرات ها مشتاقند تا قبل از تعطیلات آگوست نوعی جریمه را به سانتوس برسانند.

سخنگوی تورس، جیکوب لانگ، گفت: امید است که این قطعنامه پیش از خروج اعضا از واشنگتن در پایان ژوئیه به رای گذاشته شود – مگر اینکه کمیته اخلاق مجلس تحقیقات خود را در مورد سانتوس به پایان برساند و قبل از آن توصیه خود را فاش کند.

نیویورک تایمز برای اولین بار از برنامه های تورس برای ارائه این قطعنامه خبر داد.

دموکرات ها در ماه مه قطعنامه ممتاز دیگری برای اخراج سانتوس از مجلس ارائه کرده بودند، اما جمهوری خواهان با موفقیت موضوع را به کمیته اخلاق ارجاع دادند. جمهوری‌خواهان نیویورک که از سانتوس انتقاد کرده و خواستار استعفای او شده‌اند، با این درک که هیئت تا روز دوشنبه ظرف 60 روز اقدام خواهد کرد، از این ارجاع حمایت کردند.

نماینده نیک لالوتا، نماینده منطقه همسایه سانتوس، در آن زمان گفت که «ترجیح می‌داد آرای کافی برای اخراج این هنرمند کلاهبردار جامعه‌شناس وجود داشته باشد»، اما معتقد است کمیته اخلاق باید عمل کند. ظرف 60 روز و برای اینکه دروغگوی وحشتناک، با استعفا یا اخراج، قبل از تعطیلات آگوست برود.

کمیته اخلاق از اظهار نظر خودداری کرد.

سانتوس نسبت به 13 اتهام فدرال علیه خود، از جمله کلاهبرداری با سیم و پولشویی، بی گناه است. تاریخ محاکمه تعیین نشده است. قرار است جلسه بعدی دادگاه او در 7 سپتامبر برگزار شود.

رأی‌های توهین‌آمیز در کنگره نادر است، اما مجازات جدی دیگری به جز لکه‌نگری در سوابق یک عضو ندارد. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا آدام شیف، نماینده کالیفرنیا را به دلیل نقش او در تحقیقات درباره روابط کمپین ترامپ با روسیه محکوم کردند. دموکرات ها در آن زمان به شدت از رای انتقاد داشتند و شیف از آن زمان تاکنون میلیون ها نفر را جمع آوری کرده است.

نماینده جورج سانتوس، RN.Y.، پس از آخرین رای گیری هفته در 25 مه 2023، کنگره ایالات متحده را ترک می کند. (تام ویلیامز / CQ-Roll Call، Inc از طریق فایل Getty Images)

نماینده جورج سانتوس، RN.Y.، پس از آخرین رای گیری هفته در 25 مه 2023، کنگره ایالات متحده را ترک می کند. (تام ویلیامز / CQ-Roll Call، Inc از طریق فایل Getty Images)

در حالی که رای اخراج به دو سوم نمایندگان مجلس برای موفقیت نیاز دارد، رای مخالف فقط به اکثریت ساده نیاز دارد.

سانتوس در بیانیه‌ای به NBC News تلاش‌های دموکرات‌ها برای ارائه قطعنامه توهین‌آمیز را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: «دموکرات‌ها در آن سوی راهرو کاملاً تمرکز خود را بر روی کاری که باید انجام دهند از دست داده‌اند.» سوابق من ثابت می‌کند که دفتر من سخت کار می‌کند، به رأی‌دهندگان خدمت می‌کند و قوانین دقیقی را تدوین می‌کند. اکثریت جمهوری خواه نیز سخت کار می کنند تا کشور را به مسیر اصلی بازگردانند و آشفتگی های به جا مانده از حکومت مخرب دموکرات تک حزبی را پاک کنند. زمان توقف پینگ پنگ سیاسی و انجام کار واقعی فرا رسیده است.»

تصحیح (17 ژوئیه 2023، ساعت 3:59 بعد از ظهر به وقت شرقی): نسخه قبلی این مقاله سال مبارزات انتخاباتی موفق سانتوس در کنگره را اشتباه بیان کرده است. سال 2022 بود نه 2020.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع