دموکرات‌ها اطلاعات اهانت‌آمیزی درباره افشاگران اف‌بی‌آی جیم جردن ارائه کردند

HuffPost از Friend پرسید که آیا بازرس کل و بازرس ویژه وزارت دادگستری قبلاً ادعاهای او را بررسی نکرده بودند، اما او پاسخی نداد.



منبع

او نوشت: «بهترین کاری که FBI، دموکرات‌های مجلس، بازرس کل وزارت دادگستری، بازرس ویژه وزارت دادگستری و رسانه‌های آمریکایی می‌توانند انجام دهند این است که صحت اظهارات من را بررسی کنند.»

اما با توجه به متن بخشی از مصاحبه کمیته خود، فرند اساساً ماه گذشته اعتراف کرد که حملات SWAT علیه مظنونان بالقوه مسلح مورد نظر ضروری است.

یکی از ماموران FBI که ماه گذشته برای مصاحبه پشت درهای بسته با کمیته شرکت کرد، استفن فرند است که قبلاً داستان خود را برای جمهوری‌خواهان سنا تعریف کرده بود. طبق روایت خود فرند از وقایع، او پس از او به حالت تعلیق درآمد به سادگی از کار بر روی هر پرونده مرتبط با شورش کنگره خودداری کرد.

اوبویل و فرند از زمانی که تعلیق شدند و داستان های خود را با جمهوری خواهان به اشتراک گذاشتند، به کمیته گفتند که از کش پاتل، یکی از مقامات سابق دولت ترامپ که اکنون به عنوان جمع آوری کمک های مالی جمهوری خواهان فعالیت می کند، پرداخت های نقدی دریافت کرده اند. فرند گفت که پاتل همچنین او را با شغل جدیدی در مرکز نوسازی آمریکا، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط راسل ووت، مدیر بودجه سابق ترامپ اداره می‌شود، جذب کرده است.

نمایندگان جری نادلر (DN.Y.) و Stacy Plaskett (DV) “این افراد که طیف گسترده ای از تئوری های توطئه را مطرح کردند، شواهد واقعی از هرگونه تخلف در وزارت دادگستری یا اداره تحقیقات فدرال ارائه نکردند.” .I.)، دموکرات های ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان و کمیته فرعی تسلیحات آن، در خود نوشتند. گزارش 315 صفحه ای.

و به گفته دموکرات ها – که این مطالب را منتشر کردند زیرا ادعا کردند که جمهوری خواهان ابتدا آن را افشا می کنند – هیچ یک از افشاگران فرضی با تعریف قانونی یک افشاگر مطابقت ندارد.

سخنگوی اردن گفت که اینطور است فراتر از ناامیدکننده، اما متأسفانه جای تعجب نیست، اینکه دموکرات‌ها گزیده‌هایی از شهادت را برای حمله به افشاگران شجاعی که شغل خود را به خطر انداخته‌اند تا درباره تخلفات در وزارت دادگستری و FBI صحبت کنند، افشا کنند.»

دموکرات‌ها گفتند که یکی دیگر از ماموران تعلیق شده اف‌بی‌آی، گرت اوبویل، به آنها نمی‌گوید چرا تعلیق شده است، مگر اینکه اعلامیه تعلیق او مدعی شده بود «یک فرد ناشناس … ادعایی کرد که [he] افشاگری های محافظت نشده برای رسانه ها انجام می داد. گزارش دموکرات ها می گوید که اوبویل بیش از 50 سند را با جمهوری خواهان کمیته به اشتراک گذاشته است.

فرند گفت: «فکر می‌کنم داشتن اسلحه با این ماتریس مطابقت دارد، و آن افراد هم چنین بودند.

در مجموعه ای از پیام های عمومی توییتر در روز جمعه، فرند ظاهراً از بررسی دقیق پرونده خود استقبال کرد.

در تلاش برای تضعیف اردن، دموکرات‌ها در کمیته فرعی «سلاح‌سازی دولت» خلاصه و متن جزئی خود را از اولین مصاحبه‌های کمیته با سه مامور سابق FBI منتشر کردند و این مطالب شرم‌آور است.

گزارش دموکرات‌ها همچنین نشان می‌دهد که شکایت فرند در مورد تعیین تکلیف پرونده توسط بازرس کل وزارت دادگستری و دفتر مشاور عمومی آن بررسی شده است و هر دو آن را بی‌اساس دانستند.

واشنگتن – از سال گذشته، نماینده جیم جردن (راست اوهایو) از ده‌ها مامور اف‌بی‌آی که به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمده بودند و از خیانت حماسی رهبرانشان به نفع تشکیلات بیدار شکایت کردند، صحبت کرده است.

این سند این واقعیت را برجسته می‌کند که فرند و جورج هیل، یکی دیگر از ماموران FBI که با کمیته صحبت کرده‌اند، در بیانیه‌های عمومی گفته‌اند که فردی به نام ری اپس به عنوان یک مامور مخفی FBI در تحریک حمله به ساختمان کنگره کمک کرده است.

دو نفر از این سه مامور، یک تئوری توطئه بی اعتبار را پذیرفته اند که اف بی آی حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده را تحریک کرده است. دو نفر از این سه نفر اخیراً از یک وفادار به دونالد ترامپ که قبلاً برای دولت ترامپ کار می کرد، پرداخت های نقدی و کمک های دیگری دریافت کردند. یکی از آنها حتی توضیح نمی دهد که چه کاری انجام داده است تا توسط FBI تعلیق شود.

هیل در 6 ژانویه 2023 در توییتی که از آن زمان حذف شده است، نوشت: «سالگرد مبارک ری اپس، از دوستانت در The Deep State». “آفرین!”

اکنون اردن ریاست کمیته فرعی جدیدی را بر عهده دارد که به طور خاص برای نشان دادن این نارضایتی ها ایجاد شده است – اما مشخص نیست که آنها به تبلیغات تبلیغاتی پاسخ خواهند داد.

دموکرات‌ها نوشتند که «احتمال زیادی وجود دارد که کش پاتل شاهدان را تشویق می‌کند تا ادعاهای بی‌حساب خود را ادامه دهند، و در واقع از آن‌ها برای کمک به انتقام‌جویی خود علیه اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و دولت بایدن از طرف خود و از طرف خود استفاده می‌کند. رئیس جمهور ترامپ.”

«افرادی که درباره آنها ابراز نگرانی کردید [a SWAT raid last year]آیا از عواملی که به نفع تیم SWAT کمک می کند آگاه بودید؟ کمیته پرسید.

این تئوری تقریباً به طور کامل مبتنی بر قطعات ویدیویی است که نشان می دهد اپز در مورد رفتن به داخل ساختمان کنگره صحبت می کند و چیزی به مردی می گوید که سپس با پلیس مبارزه می کند. این شواهد کمی برای شروع یک ادعای خارق‌العاده است، اما اپس، یک پیمانکار سقف‌سازی و حامی ترامپ در آریزونا، سال گذشته بارها به بازرسان گفت، تحت مجازات شهادت دروغ، اینکه او به عنوان یک خبرچین FBI یا تحت هدایت هیچ سازمان مجری قانون عمل نمی کرد.

دوست فکر می کرد که برخی از افرادی که به ساختمان کنگره یورش بردند گناهکار نیستند و در واشنگتن محاکمه عادلانه نخواهند داشت. او همچنین به نحوه واگذاری پرونده های 6 ژانویه توسط دفتر میدانی FBI در واشنگتن به دفاتر منطقه ای اعتراض کرد و ادعا کرد که FBI به طور نامناسب تیم های تاکتیکی را علیه آشوبگران مستقر کرده است.