دفتر بودجه کنگره تخمین می زند که طرح لغو وام دانشجویی بایدن 400 میلیارد دلار هزینه داشته باشد

کمک مالی دولت بایدن به بدهی دانشجویان حتی گرانتر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می کردیم. توییت کرد نماینده اندی بیگز، آر-آریز. بر اساس گزارش CBO، کمک مالی کنونی 420 میلیارد دلار برای آمریکایی ها هزینه خواهد داشت. این احتمالاً گران ترین اقدام اجرایی در تاریخ آمریکا است.

همانطور که برآوردهای CBO به تأیید کمک می کند، طرح بدهی دانشجویان رئیس جمهور پس انداز ده ساله قانون کاهش تورم را دو بار از بین می برد، فشارهای تورمی را بدتر می کند و به میلیون ها آمریکایی با مدارک تحصیلی پیشرفته در خانوارهای با درآمد بالا کمک می کند. رئیس آن، مایا مک گینیاس. این ممکن است پرهزینه ترین اقدام اجرایی در تاریخ باشد. این غیرقابل قبول است که رئیس جمهور آن را بدون جبران و بدون تایید کنگره اجرا کند.”

ما با تمام فرضیات CBO که زیربنای این تحلیل هستند موافق نیستیم، اما واضح است که توقف پرداخت همه‌گیر و لغو بدهی دانشجویان، سیاست‌هایی هستند که نشان می‌دهند چگونه دولت می‌تواند و باید روی افراد شاغل سرمایه‌گذاری کند، نه شرکت‌های ثروتمند و میلیاردر.» دو دموکرات اضافه کردند.

او روز دوشنبه گفت: «کاهش جریان های نقدی ورودی به خزانه داری، مبالغی را که دولت فدرال در طول زمان وام می گیرد، افزایش می دهد.

در بیانیه مشترکی، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، و سناتور الیزابت وارن، D-Mass، استدلال کردند که برآورد CBO روشن می کند که آمریکایی های طبقه متوسط ​​”فضای تنفس بیشتری” خواهند داشت.

برخلاف پرزیدنت ترامپ و جمهوری‌خواهانی که به شرکت‌های غول‌پیکر ۲ تریلیون دلار معافیت‌های مالیاتی دادند، پرزیدنت بایدن با لغو بدهی‌های دانشجویی برای کارگرانی که بیشتر به آن نیاز دارند، تسهیلات متحول کننده طبقه متوسط ​​ارائه کرد – تقریباً ۹۰ درصد از دلارهای کمکی به آن‌هایی تعلق می‌گیرد که درآمد کمتری دارند. آنها گفتند 75000 دلار در سال.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

ارزیابی CBO از سیاست دولت گفت: برچسب قیمت “نتیجه اقدام لغو تا سقف 10000 دلار بدهی صادر شده در یا قبل از 30 ژوئن 2022 است.”

طرح دولت، که همچنین خواستار تمدید توقف پرداخت ها تا پایان سال با هزینه تخمینی 20 میلیارد دلار است، به همان اندازه با انتقاد شدید جمهوری خواهان روبرو شده است که معتقدند این امر بر تورم خواهد افزود.

CBO تخمین زد که تا پایان ژوئن، 43 میلیون وام گیرنده 1.6 تریلیون دلار وام دانشجویی فدرال داشتند و حدود 430 میلیارد دلار از این بدهی لغو خواهد شد.

با این حال، کمیته بودجه فدرال مسئول، گروهی که از کاهش کسری بودجه حمایت می کند، گفت که پیش بینی های CBO “هزینه هولناک” طرح وام دانشجویی بایدن را تایید می کند.

قانونگذاران جمهوری خواه در بحبوحه تورم بالای تاریخی، هزینه اضافی برای مالیات دهندگان را در چند هفته مانده به انتخابات میان دوره ای تاکید کردند.

ماریانت میلر میکس، نماینده ایالت آیووا، نماینده آمریکا در توییتر نوشت: “پرزیدنت بایدن وام های دانشجویی را نمی بخشد، او از آمریکایی های سخت کوش 400 میلیارد دلار دریافت می کند.”

واشنگتندفتر بودجه کنگره غیرحزبی در برآوردی که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که طرح جو بایدن برای بخشودگی 10000 دلار از بدهی دانشجویان فدرال برای اکثر وام گیرندگان، حدود 400 میلیارد دلار برای دولت هزینه خواهد داشت.

فیلیپ سوگل، مدیر CBO گفت، طرح رئیس جمهور وام گیرندگانی را تحت پوشش قرار می دهد که درآمد کمتر از حد مشخص شده دارند و 10000 دلار اضافی برای کسانی که حداقل یک گرانت پل دریافت کرده اند، بخشیده می شود.