دفاعیه ترامپ در دادگاه تجاوز جنسی؟ شاکی و دوستانش به سندرم آشفتگی ترامپ مبتلا هستند

یا همانطور که کارول در یکی از تبادل نظرهای آزمایشی با تاکوپینا گفت: “شما نمی توانید مرا به خاطر فریاد نکردن کتک بزنید.”

خود کارول گفته است که دوست دارد در کانون توجه باشد. اما نه به عنوان قربانی تجاوز.

شکایت کارول به دنبال متهم کردن ترامپ به اتهام تجاوز به او در رختکن بخش لباس زیر زنانه فروشگاه برگدورف گودمن در منهتن در بهار 1996 و همچنین بدنام کردن او پس از انتشار عمومی داستانش در دهه‌ها بعد، در 2019. او شهادت داد که مدت کوتاهی پس از حمله ادعایی به طور جداگانه با دو دوست، لیزا برنباخ و کارول مارتین، صحبت کرده است.

در پاسخ به سوالی درباره آن ایمیل توسط تاکوپینا، مارتین شهادت داد که او معتقد بود “طرح” اشاره ای به حمایت از اهداف حزب دموکرات است، و “چیز خاصی” که کارول قول داده بود یک سنجاب پر شده بود که هدیه ای برای نوه او بود.

طرح ژان کارول دادگاه طرح ترامپ رسوب

این هفته، وکلای ای. جین کارول، که می‌گوید دونالد ترامپ در بهار 1996 به او تجاوز کرده است، در دادگاه تهمت و افترا که هفت روز است دادگاه فدرال منهتن را درگیر کرده است، به پرونده خود پایان دادند.

دونالد ترامپ ای جین کارول در کنار هم


منبع

پس از اینکه ترامپ در سال 2015 نامزد ریاست جمهوری شد و در سال 2016، بیرنباخ یک پادکست پرکار و گاه به گاه مهمان برنامه های رادیویی و اخبار کابلی بود.

برنباخ گفت: «آن مرد کارهای بد زیادی انجام داده بود و من امیدوار بودم که انجام شود – در مقطعی باید برای آنها حساب باز کند.

توطئه ای علیه ترامپ – یا یک سنجاب پر شده؟

تشخیص «سندرم آشفتگی ترامپ» در جریان انتخابات 2016 مطرح شد، زیرا مدافعان ترامپ – یا حداقل منتقدان مخالفان او – سعی کردند لیبرال‌ها را وسواس‌گرا و بیش از حد به جنجال‌های او نشان دهند.

دونالد ترامپ و ای جین کارول.رویترز/اندرو کلی؛ لوئیز سی. ریبیرو/ اخبار روزانه نیویورک/ سرویس خبری تریبون از طریق گتی ایماژ

  • مارتین هم در مورد ترامپ حرف خوبی برای گفتن نداشت. او در ایمیل‌ها و پیام‌های متنی، ترامپ را «اهریمنی» و «بوی بد خود را در سراسر کشور پخش می‌کند» می‌گوید و درباره ادعای تایید نشده‌ای که ترامپ از ادرار کردن زنان بر روی او لذت می‌برد، شوخی کرد. او دختر ترامپ و ایوانکا ترامپ و دامادش جرد کوشنر را «دو مرد جوان که در جلسات با رهبران جهان شرکت می‌کنند» نامید.

    اما حتی مارتین – حداقل برای مدت کوتاهی – در مورد نیات کارول در پشت این دعوی دوگانه به نظر می رسید.

    میشل سیمپسون توگل، وکیلی که وکالت صدها قربانی خشونت جنسی، از جمله قربانیان لری نصار، مربی ژیمناستیک المپیک را بر عهده دارد، می‌گوید رویکرد «سرزنش قربانی» می‌تواند با هیئت منصفه نتیجه معکوس داشته باشد. او گفت که هیچ “پاسخ عادی” به تجاوز جنسی وجود ندارد.

    لحظاتی بعد وکلای ترامپ نیز بدون ارائه هیچ مدرکی به پرونده خود پایان دادند.

    کارول، برنباخ و مارتین نیز روزنامه‌نگار بودند – یا همانطور که ترامپ دوست دارد آنها را «دشمنان مردم» خطاب کند که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد. برنباخ و ناتاشا استینوف، زن دیگری که ترامپ را به تجاوز جنسی متهم کرد و در دادگاه شهادت داد، حتی در سال‌هایی که ترامپ در روزنامه‌های روزنامه‌نگار بود، مقاله‌هایی درباره زندگی شخصی ترامپ نوشتند. جسیکا لیدز، یکی دیگر از متهمان که در این پرونده شهادت داد، گفت که پیوسته در انتخابات مهم به دموکرات ها رأی داده است.

تاکوپینا در بیانیه افتتاحیه خود به هیئت منصفه گفت: “ای. ژان کارول، لیزا برنباخ و کارول مارتین از دونالد ترامپ متنفر بودند، از دونالد ترامپ به لحاظ سیاسی متنفر بودند، نه به این دلیل که کسی مورد تجاوز قرار گرفته است، بلکه فقط از نظر سیاسی از او متنفر بودند.”

کارول و دوستانش به بیان ملایم از سیاست ترامپ خوششان نمی آمد

در طول محاکمه، هیئت منصفه شهادت تند از خود کارول، و همچنین روایت های دو دوست که او مدت کوتاهی پس از تجاوز ادعایی به آنها محرمانه بود و دو متهم تجاوز جنسی دیگر که می گویند تجربیاتشان با ترامپ شبیه کارول است، شنیدند. تنها ظاهری که ترامپ انجام داد به صورت ویدئویی بود که در آن رئیس جمهور سابق کارول را تحقیر کرد.

در پیامی دیگر، بعداً، او به دخترش گفت که معتقد است کارول “کمی ترسناک” و “خیلی عمیق” و در عین حال “دوست داشتن تحسین” است. تاکوپینا پیشنهاد کرد که کارول از توجهی که اتهاماتش علیه ترامپ برای او به همراه داشت، لذت می برد.

او در پاسخ به سوالات تاکوپینا گفت: “من توجه را دوست دارم. هیچ سوالی وجود ندارد، من توجه را دوست دارم.” من توجه خاصی را دوست ندارم زیرا از دونالد ترامپ شکایت می کنم. جلب توجه به خاطر تجاوز جنسی – سخت است. جلب توجه برای تهیه سالاد سه لوبیا – خوب است.”

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ از همان ابتدا گفت که تیم حقوقی رئیس جمهور سابق هیچ شاهدی را در مقابل هیئت منصفه نمی آورد. او در بیانیه افتتاحیه خود به اعضای هیئت منصفه گفت که کل پرونده در بازجویی متقابل از کارول و شاهدانی که وکلای او در جایگاه قرار داده اند، مطرح خواهد شد.

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ هفته گذشته در بیانیه افتتاحیه خود گفت: «خانم کارول گفته است که اگر دونالد ترامپ مجبور باشد با این همه پرونده قضایی رسیدگی کند، نمی تواند نامزد انتخابات شود. “و ما اینجا هستیم.”

سیمپسون توگل گفت: “او فریاد نمی زد، یا گزارشی نمی داد، یا انگیزه هایی که آنها سعی کرده اند استدلال کنند یا زمینه ساز گزارش او شده اند – توهین آمیز است.”

ای. جین کارول

او می‌گوید: «تصور این موضوع برای من سخت است که کسی بخواهد به دلایل سیاسی زیر آن سطح از نظارت عمومی قرار بگیرد و زیر چنین میکروسکوپ پر زحمتی قرار بگیرد و بدترین لحظات زندگی خود را دوباره تجربه کند. روایت اخیر در مورد اینکه این محاکمه یک طرح لیبرال است، نه تنها برای زنان این پرونده، بلکه برای همه بازماندگان تجاوز جنسی که بدون توجه به سیاست شما تحت تأثیر قرار می‌گیرند، توهین‌آمیز است.»

تاکوپینا خاطرنشان کرد، در هیچ یک از توصیفات نامطلوب ترامپ، مارتین او را «متجاوز» توصیف نکرده است.

“تو نمی توانی مرا به خاطر فریاد نکردن کتک بزنی”

در جریان بازجویی متقابل، وکیل ترامپ برخی از اظهارات وی را در مورد رئیس جمهور سابق مطرح کرد.

وکیل ترامپ خاطرنشان کرد که برنباخ گفته است که ترامپ و متحدانش علائم سندرم آشفتگی ترامپ را دارند. بیرنباخ قبلاً گفته بود که «هر ساعت، هر روز که بیدار هستم و متأسفانه وقتی می‌خوابم» به ترامپ فکر می‌کند.

برنباخ و مارتین هر دو شهادت دادند که تصمیم گرفتند داوطلبانه تحت سوگند حاضر شوند، نه به این دلیل که بخشی از یک توطئه بودند، بلکه برای حمایت از دوست عزیزشان. آن دو گفتند که اتهامات تجاوز جنسی کارول علیه ترامپ را مخفی نگه داشته اند زیرا او از آنها خواسته است. آنها گفتند، هیچ کدام برای “توقف قطار ترامپ” دروغ نمی گویند.

آیا او او را «جامعه‌کش خودشیفته» خطاب کرد؟ بیرنباخ پاسخ داد: «به نظر درست می رسد. در مورد «دارایی ولادیمیر پوتین»، یک «گلوله لزج»، رهبر «فرقه»، «هذیان» و «عفونتی مانند تبخال که نمی توانیم از شر آن خلاص شویم» چطور؟

دونالد ترامپ در اظهارنامه ای که برای شکایت ای. جین کارول گرفته شده است.تشکیل پرونده در دادگاه

تاکوپینا ایمیل هایی را مطرح کرد که در آن کارول به دوستی با یک قاتل از برنامه های MSNBC اشاره می کرد. کارول در ایمیل‌هایش به دوستانش در مورد معاشرت با مری ترامپ، مولی جونگ فست و مارگارت سالیوان ستون‌نویس و جویس ونس، کتی فانگ و جن تاوب مفسران حقوقی و سیاسی صحبت می‌کند. کارول درباره برنامه‌ریزی برای برگزاری نوعی مهمانی شنود برای یکی از جلسات دادگاه خود صحبت کرد، جایی که گروه از اتاق کنفرانس روث بادر گینزبورگ در ساختمان امپایر استیت تماس می‌گرفت.

بیرنباخ روی جایگاه گفت: «من طرفدار نیستم.

محاکمه ژان کارول روبرتا کاپلان دونالد ترامپ

او با خرخر گفت: “او مرا به تجاوز – به تجاوز به او متهم می کند. این درست نیست.” شما هم می دانید که این درست نیست – شما یک عامل سیاسی هستید.

همه آنها بدون توجه به دیدگاه های سیاسی خود می گویند حقیقت را می گویند.

آیا هیچ کدام از اینها با هیئت داوران خوب بازی می کند؟ سیمپسون توگل گفت احتمالا نه.

دونالد ترامپ من را دروغگو خطاب کرد، گفت که من کلاهبرداری می کنم، گفت که من کلاهبرداری می کنم، یک عامل دموکرات هستم، مردان دیگر را به تجاوز متهم کرده ام، به خاطر پول در آن شرکت کرده ام. کارول روی جایگاه گفت. “و لس مونوز ساکت ماند.”

وکلای ترامپ زحمت کشیده اند تا به این نکته توجه کنند که در حالی که کارول از ترامپ متنفر بود، داستان خود را از طریق یک کتاب و مقاله در مجله به اطلاع عموم رساند، نه تماس با پلیس. تاکوپینا خاطرنشان کرد که او همچنین در حالی که ترامپ به او تجاوز کرده بود، جیغ یا گریه نکرد.

به گفته وکلای ترامپ، کل این شکایت توطئه ای است که توسط منتقد سرسخت ترامپ، جورج کانوی طراحی شده است. هیچ کس دیگری آنجا نبود تا شاهد حمله ادعایی باشد. خود کارول یک روزنامه‌نگار فمینیست و حامی دیرینه دموکرات‌ها است و تنها تاییدیه‌ای که در دادگاه ارائه شد، شهادت دو دوست صمیمی او است که آنها نیز دموکرات هستند. وکلای ترامپ می گویند که همه چیز خیلی راحت است. آنها می گویند که توطئه ادعا شده، کارول را به نماد #مقاومت تبدیل کرده است و انگیزه او برای فروش بیشتر کتاب بوده است.

دو روز بعد، به توصیه کانوی، کارول با روبرتا کاپلان (بدون رابطه با قاضی)، که خود یک وکیل برجسته فمینیست است و یک شکایت در حال بررسی جداگانه علیه ترامپ و سازمان ترامپ دارد، ملاقات کرد. ترامپ در حین تذکری که برای این پرونده داشت به کاپلان حمله کرد.

به گفته وکلای ترامپ، کارول و دوستانش همگی به سندرم آشفتگی ترامپ مبتلا هستند.

سیاست خود کارول نقطه کانونی در شهادت او بود. در لحظه ای که باعث خنده قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان شد، کارول در مورد اینکه چگونه در یکی از کتاب هایش به شوخی پیشنهاد کرد که همه مردان باید جمع آوری شوند، به مونتانا آورده شوند و “بازآموزی شوند” صحبت کرد. تاکوپینا همچنین او را در مورد آرای خود به دموکرات‌ها و اظهاراتش مبنی بر اینکه ترامپ ممکن است تحت تأثیر تحقیقات قرار بگیرد تحت فشار قرار داد.

با توجه به وکلای ترامپ، این امر کارول را به بخشی از #مقاومت تبدیل کرد: جنبش سیاسی بزرگی که به دنبال متوقف کردن ترامپ بود. از طریق همین محافل ضد ترامپ بود که کارول با جورج کانوی، وکیل جمهوری خواه که ترامپ را تحقیر می کرد و در آن زمان با کلیان کانوی، یکی از مشاوران ارشد او ازدواج کرده بود، آشنا شد. در یک مهمانی که توسط جونگ فست برگزار شد، کانوی به کارول گفت که چگونه می تواند دعوای مدنی علیه ترامپ را پیگیری کند.

رسوب دونالد ترامپ و جین کارول

با پایان یافتن شهادت در روز پنجشنبه، و آغاز بحث پایانی در روز دوشنبه – مگر اینکه ترامپ یک ظاهر شخصی غافلگیرکننده داشته باشد – ما اکنون می دانیم که این دفاع چگونه به نظر می رسد.

مارتین گفت: «این به سطح دیگری رفته است و چیزی نیست که بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم. متأسفانه برای او، من فکر می کنم که این تلاش به یک سبک زندگی تبدیل شده است.

آنها استدلال می کنند که کارول، دوستانش که داستان او را تایید می کنند، و سایر متهمان همگی از ترامپ متنفر هستند.