دشمنی ترامپ با کیم رینولدز فرماندار آیووا


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز دوشنبه، کیم رینولدز، فرماندار جمهوری‌خواه آیووا را به دلیل امتناع از حمایت از یک نامزد در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه محکوم کرد.

ترامپ در یک پست در پلتفرم Truth Social خود پیشنهاد کرد که رینولدز به طور ضمنی از دسانتیس در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کند، حتی اگر او ظاهراً بی‌طرف بماند.

ترامپ نوشت: «من موقعیت فرمانداری را برای کیم رینولدز باز کردم، و زمانی که او عقب افتاد، از او حمایت کردم، تجمع‌های بزرگی برگزار کردم و او پیروز شد».

اکنون، او می خواهد “خنثی” باقی بماند. رئیس جمهور سابق با اشاره به ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، رقیب اصلی ترامپ در رقابت برای برنده شدن نامزدی حزب جمهوری خواه برای کاخ سفید در سال 2024، افزود: من او را به رویدادها دعوت نمی کنم! دسانکتوس 45 امتیاز کاهش یافته است.

نمایندگان رینولدز و ترامپ بلافاصله به درخواست‌های جداگانه برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

فرمانداران آیووا مدت‌ها متعهد شده‌اند که در طول رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری این ایالت بی‌طرف بمانند و از حمایت از نامزدی در حزب خود خودداری کنند. به نوبه خود، رینولدز قول داده است که این هنجار را حفظ کند.

اما ترامپ، در پست خود، چند روز پس از آنکه نیویورک تایمز به نقل از نزدیکان رینولدز و دیسانتیس، گزارش داد که دو فرماندار در طول اوج شیوع همه گیر، «پیوندی ایجاد کردند» و یکی از مشاوران ارشد رینولدز، رایان کوپمنز، همچنین به super PAC طرفدار DeSantis مشاوره می دهد.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در مراسمی با کیم رینولدز فرماندار آیووا در 10 مارس 2023 در داونپورت، آیووا صحبت می کند.  (فایل رون جانسون / AP)

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در مراسمی با کیم رینولدز فرماندار آیووا در 10 مارس 2023 در داونپورت، آیووا صحبت می کند. (فایل رون جانسون / AP)

بر اساس گزارش تایمز، نزدیکی رینولدز و دیسانتیس «موضوع بحث‌های داخلی کمپین ترامپ بوده است».

رئیس‌جمهور سابق در پست خود در حقیقت اجتماعی اشاره کرد که او همچنین معتقد است که رینولدز به دلیل تأییدات گذشته‌اش وفاداری بیشتری به او دارد.

در حالی که ترامپ در یک رویداد مبارزات انتخاباتی در آیووا در ماه ژوئن گفت که رینولدز بدون او در رقابت‌هایش پیروز نمی‌شد: «من از گفتن آن متنفرم، بدون من، می‌دانی، او برنده نمی‌شد، می‌دانی، درست است؟»

همانطور که تایمز اشاره کرد، رینولدز 95 استان از 99 شهرستان آیووا را برد.

آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس، که برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نامزد می‌شود، بعد از ظهر دوشنبه در توئیتی از رینولدز دفاع کرد.

روز شنبه، حزب جمهوری خواه اعلام کرد که در 15 ژانویه جلسات حزبی خود را در سال آینده برگزار خواهد کرد. ترامپ، نامزد پیشتاز کنونی حزب جمهوری خواه، در سال 2016 در آیووا شکست خورد و هم او و هم دسانتیس این رقابت را کلیدی برای افزایش شتاب در سال 2024 می دانند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع