دستیاران سابق به یاد می آورند که در آخرین روزهای حضور ترامپ در کاخ سفید مخفیانه جعبه ها را بسته بندی می کردند، زیرا فکر می کرد در سمت خود باقی می ماند.

اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در جنوب فلوریدا، مار-آ-لاگو، توسط FBI در 8 اوت 2022 مورد بازرسی قرار گرفت.براندون بل/گتی ایماژ

  • مقامات سابق ترامپ به نیویورک تایمز گفتند که آنها مطالب طبقه بندی شده را به خاطر نمی آورند که داخل جعبه ها رفته باشد.

  • “در تمام مدتی که به رئیس جمهور بوش اطلاع رسانی می کردم، او فقط یک چیز را درخواست کرد، که نموداری از مسئولین 11 سپتامبر بود، که پس از آن، وقتی کسی را در آن لیست گرفتیم یا کشتیم، آن را خط می زد.” مایکل جی مورل، معاون سابق سیا و یک تحلیلگر آژانس که جلسه اطلاعاتی روزانه رئیس جمهور جورج دبلیو بوش را ارائه کرد، به نیویورک تایمز گفت.

    بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دستیاران رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری اش دیوانه و مخفیانه وسایل رئیس جمهور را پشت سر او جمع می کردند، زیرا ترامپ اصرار داشت که پس از انتخابات 2020 کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. .

    دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با کراوات قرمز.

    بر اساس گزارش تایمز، مقامات سابق ترامپ که با آنها مصاحبه شد، گفتند که به خاطر نمی آورند که مواد طبقه بندی شده را در جعبه ها دیده باشند. اما چند نفر از مردم گفتند که این بسته بندی باید به صورت مخفیانه انجام می شد “تا از دستور توقف توسط آقای ترامپ جلوگیری شود که همچنان ادعا می کرد که در انتخابات پیروز شده است.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    در هرج و مرج پس از انتخابات 2020، دستیاران کاخ سفید مخفیانه جعبه های ترامپ را بسته بندی می کردند.

  • ترامپ گاهی اوقات از مقامات می خواست که اسناد را برای آنها بازیابی کنند، اما آنها همیشه موفق نبودند. به گفته جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، اگر آنها اسناد را پس بگیرند، ترامپ تصور می کند که به او اعتماد ندارند.

    این جدیدترین رسانه ای است که در مورد انتقال بی نظم از دولت ترامپ به دولت بایدن گزارش می دهد، موضوعی که اکنون در مرکز تحقیقات جنایی بی سابقه رئیس جمهور سابق فدرال قرار دارد.

    تایمز گزارش داد که ترامپ به اندازه سایر روسای جمهور در رسیدگی به مطالب حساس محتاط نبود.

ان‌بی‌سی نیوز در ماه اوت گزارش داد که وقتی ترامپ متوجه شد زمان او به عنوان فرمانده کل قوا به پایان رسیده است، با عجله سند به سند را در صندوق‌های بانک‌ها ریخت و آنها را به ملک خود در پالم بیچ فرستاد. پولیتیکو ماه گذشته به نقل از دستیاران سابق خود اشاره کرد که گفتند دفتر بیضی شکل و یک اتاق غذاخوری خصوصی مجاور آن تنها آخر هفته قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید بسته شده بود.

مورل به تایمز گفت که بوش در مورد مواد حساس مراقب بود و هرگز حتی یک نمودار را از دفتر خود بیرون نمی آورد. دیگر پرسنل اطلاعاتی به نیویورک تایمز گفتند که ترامپ همان حس احتیاط را نداشت.