دستور گگ قبل از محاکمه استیضاح کن پکستون در تگزاس پس از اظهارات “تحریک آمیز” صادر شد.


آستین، تگزاس (AP) – یک جمهوری‌خواه ارشد تگزاس که بر محاکمه استیضاح کن پکستون، دادستان کل تگزاس نظارت خواهد کرد، روز دوشنبه دستور تهوع گسترده‌ای صادر کرد که اظهارات عمومی «تحریک‌آمیز» وکلای هر دو طرف قبل از دادرسی تاریخی سپتامبر را مورد انتقاد قرار داد.

دستور ستوان فرماندار دان پاتریک، رهبر قدرتمند سنای ایالت، تأکید کرد که چگونه مبارزه پکستون برای بقای سیاسی خود بر سر اتهامات سوء استفاده از مقام، برخی از وقیح ترین و برجسته ترین چهره های حقوقی تگزاس را به خود جلب کرده است.

تأثیر سریع بود: تونی بازبی، وکیل هوستون، وکیل ارشد پکستون، کنفرانس خبری را که برای سه شنبه برنامه ریزی شده بود، پس از صدور دستور لغو کرد. این کنفرانس خبری در بیانیه ای اعلام شد که یک “دادگاه کانگورو” در خانه تگزاس را متهم به استیضاح کرد.

پاتریک نوشت: «دادگاه متوجه می‌شود که افراد درگیر در محاکمه استیضاح احتمالاً به اظهارات غیرقانونی و تحریک‌آمیز عمومی ادامه خواهند داد، مگر اینکه این دستور صادر شود».

سناتورهای ایالتی که پس از شروع محاکمه او در 5 سپتامبر به عنوان هیئت منصفه خدمت خواهند کرد، طبق قوانینی که اوایل تابستان امسال صادر شد، از صحبت علنی در مورد این پرونده منع شده بودند. اما پاتریک، مجری سابق رادیو گفتگوی هیوستون و محافظه کار که به عنوان رئیس دادگاه خدمت خواهد کرد، اکنون وکلای هر دو طرف را مهار می کند.

محاکمه هیچ کمبودی از قدرت ستاره قانونی تگزاس ندارد. در یک طرف، Buzbee قرار دارد، که مشتریان قبلی او شامل ریک پری فرماندار سابق تگزاس و زنانی هستند که Deshaun Watson، مدافع NFL را به آزار و اذیت و تجاوز جنسی متهم کردند. در طرف دیگر، دیک دی گورین و روستی هاردین هستند که پرونده را برای استیضاح پکستون ارائه خواهند کرد و ترکیبی از فهرست طولانی افراد مشهور و چهره های مشهور را نمایندگی کرده اند.

پکستون سال‌ها به دلیل اتهامات اعضای کارکنان خود مبنی بر استفاده از دفتر خود برای کمک به یک اهداکننده تحت تحقیقات FBI بوده است. او در سال 2015 به طور جداگانه به اتهام کلاهبرداری از اوراق بهادار متهم شد، اگرچه هنوز محاکمه نشده است.



منبع