دستور کار جاه طلبانه بایدن در سفر آتی سه کشور هندو-اقیانوس آرام در حالی که نکول بدهی ها در خانه ظاهر می شود

با توقف کوتاه در پاپوآ گینه نو برای دیدار با رهبران جزایر اقیانوس آرام، بایدن این شانس را پیدا می کند که نشان دهد ایالات متحده در مورد ادامه همکاری طولانی مدت در جزایر اقیانوس آرام جدی است.

آیا آمریکا بازگشته است؟

این منطقه پس از جنگ سرد کمتر مورد توجه ایالات متحده قرار گرفت و چین به طور فزاینده ای این خلاء را پر کرد – از طریق افزایش کمک، توسعه و همکاری امنیتی. بایدن گفته است که متعهد به تغییر این پویایی است.

سپتامبر گذشته، بایدن میزبان رهبران بیش از دوازده کشور جزیره اقیانوس آرام در کاخ سفید بود و استراتژی جدیدی را برای کمک به منطقه در زمینه تغییرات آب و هوایی و امنیت دریایی اعلام کرد. دولت او همچنین اخیراً سفارت‌هایی را در جزایر سلیمان و تونگا افتتاح کرده است و برنامه‌هایی برای افتتاح یک سفارت در کیریباتی دارد.

مودی یکی از هشت رهبر کشورهای غیر G-7 است که کیشیدا برای پیوستن به نشست کشورهای صنعتی بزرگ در هیروشیما دعوت کرده است. او همچنین به دیدار بایدن با رهبران جزیره اقیانوس آرام در پاپوآ گینه نو خواهد پیوست.

انتظار می‌رود که حمله روسیه به اوکراین و اقدامات تحریک‌آمیز چین در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان در طول سفر بایدن در محوریت اصلی قرار گیرد.

اهمیت هیروشیما امروز عمیقاً طنین انداز می شود، با توجه به اینکه روسیه تهدیدهای پنهانی مبنی بر استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی در اوکراین کرده است، کره شمالی آزمایش های موشکی بالستیک را افزایش داده و ایران برنامه تسلیحات هسته ای خود را به پیش می برد.

او اولین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که از این کشور جزیره ای با جمعیت حدود 9 میلیون نفر بازدید می کند. رئیس جمهور چین شی جین پینگ در سال 2018 از پاپوآ گینه نو بازدید کرد.

شراکت Quad اولین بار در واکنش به سونامی اقیانوس هند در سال 2004 که حدود 230000 نفر را کشت. بایدن از زمان روی کار آمدن خود تلاش کرده است تا چهارگانه را به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر خود برای تمرکز بیشتر ایالات متحده بر اقیانوس آرام تقویت کند.

پتانسیل احتمالی برای نکول بدهی توسط دولت ایالات متحده، پویایی دشواری را برای بایدن ایجاد می کند، زیرا او برای اولین بار از زمان اعلام کمپین انتخاباتی خود در سال 2024 به خارج از کشور می رود.

در نهایت، بایدن برای نشستی با رهبران چهارگانه خود به استرالیا سفر می کند: نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز، نخست وزیر هند نارندرا مودی و کیشیدا.

او به دنبال سفت کردن پیوندها با متحدان دیرینه، تاریخ سازی به عنوان اولین رئیس جمهور مستقر ایالات متحده است که از جزیره کوچک پاپوآ گینه نو بازدید می کند و تعهد دولت خود به اقیانوس آرام را مورد توجه قرار می دهد. این سفر سه کشور همچنین به بایدن 80 ساله که اخیراً اعلام کرد برای انتخاب مجدد نامزد می‌شود، این فرصت را می‌دهد تا نشان دهد که هنوز به اندازه کافی در مخزن دارد تا بتواند سرعت طاقت‌فرسا ریاست‌جمهوری را مدیریت کند.

بایدن کجا می رود؟

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن هنگامی که این هفته در سفری هشت روزه به اقیانوس هند و اقیانوس آرام حرکت می کند، دستور کار بلندپروازانه ای دارد.

اما در حالی که بایدن برای رفتن به غرب آماده می شود، با قانونگذاران جمهوری خواه بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا در بن بست می بیند. اگر این موضوع در هفته های آینده حل نشود، خطر رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

مقامات دولت بایدن از تهدیدهای فزاینده چین علیه و مانورهای نظامی در اطراف تایوان، دموکراسی خودگردانی که پکن ادعا می کند متعلق به خود است، نگران شده اند. روابط آمریکا و چین نیز به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت به تایپه در اوت گذشته، تیره شده است. این روابط پس از سرنگونی یک بالن جاسوسی چینی توسط ایالات متحده در ماه فوریه پس از عبور از ایالات متحده بیشتر شد.

زمان با کیفیت با MODI

این پیامی وحشتناک به کشورهایی مانند روسیه و چین می‌فرستد که دوست ندارند به این موضوع اشاره کنند و بگویند که ایالات متحده شریک قابل اعتمادی نیست. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایالات متحده یک رهبر پایدار صلح و امنیت در سراسر جهان نیست.

بایدن ابتدا برای شرکت در اجلاس سران گروه هفت به هیروشیما ژاپن می رود. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، امسال میزبان گردهمایی سالانه رهبران هفت کشور از بزرگترین اقتصادهای جهان است. او زادگاهش هیروشیما را انتخاب کرد، جایی که ایالات متحده اولین بمب اتمی جهان را در سال 1945 پرتاب کرد.

بایدن قرار است در هفته های آینده زمان زیادی را با نخست وزیر هند بگذراند.

در نشست ماه گذشته وزرای G-7، این ائتلاف متعهد شد که یک جبهه متحد در برابر تهدیدهای چین علیه تایوان و جنگ روسیه ایجاد کند. G-7 شامل بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده است.

نگاهی به آنچه در سفر آتی بایدن در خطر است:

بایدن سپس یک توقف کوتاه و تاریخی در پاپوآ گینه نو خواهد داشت. بایدن در بحبوحه نگرانی فزاینده ایالات متحده در مورد نفوذ نظامی و اقتصادی فزاینده چین در منطقه، به دنبال بهبود روابط با کشورهای جزیره اقیانوس آرام است.

اما بایدن همچنین اذعان کرده است که رهبران بدبین جهان از او پرسیده اند: «تا کی؟»

مسائل بزرگ

این بمباران شهر را ویران کرد و 140000 نفر را کشت. ایالات متحده بمب دوم را سه روز بعد در ناکازاکی پرتاب کرد و 70000 نفر دیگر را کشت. ژاپن در 15 اوت 1945 تسلیم شد و به جنگ جهانی دوم و تقریبا نیم قرن تهاجم آن در آسیا پایان داد.

سپس بایدن، مودی، و کیشیدا همگی راهی استرالیا خواهند شد تا جلسه ای از چهار طرف به میزبانی آلبانیز در سیدنی برگزار شود. بایدن برای دیدار دوباره مودی نیازی به صبر طولانی نخواهد داشت. رئیس جمهور در 22 ژوئن میزبان مودی برای یک سفر دولتی است.



منبع

دفتر بودجه کنگره روز جمعه گفت که «خطر قابل توجهی» وجود دارد که دولت فدرال ممکن است در دو هفته اول ژوئن با کمبود نقدینگی مواجه شود، مگر اینکه کنگره با افزایش سقف وام 31.4 تریلیون دلاری موافقت کند.

برای این منظور، مقامات ارشد دولت گفته اند که بحران قریب الوقوع محدودیت بدهی نشانه نگران کننده ای است.

از زمان آغاز ریاست جمهوری خود، بایدن بارها به رهبران جهان گفته است که «آمریکا بازگشته است». این یک راه کوتاه برای اطمینان دادن به متحدان است که ایالات متحده به دنبال سیاست خارجی درونگراتر «اول آمریکا» رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال بازگشت به نقش تاریخی خود به عنوان یک رهبر در صحنه بین المللی است.

وزرای خارجه G-7 در بیانیه خود گفتند که ائتلاف به دنبال “تشدید تحریم ها” علیه روسیه است.

احترام جزیره اقیانوس آرام