دسانتیس فلوریدا، دادستان را در مورد مظنون تیراندازی مرگبار تحت فشار قرار می دهد

رایان نیومن، مشاور عمومی فرماندار، نوشت: «ماهیت تکان دهنده این اعمال هولناک به اندازه کافی دشوار است که پردازش شود، اما تلخ تر این واقعیت است که مردی که به سرعت به خاطر این جنایات دستگیر شد، اجازه یافت در خیابان ها بماند. به مونیک وورل، دادستان ایالتی، که در سال 2020 انتخاب شد.

(گزارش توسط برندان اوبراین در شیکاگو؛ ویرایش توسط دیوید گرگوریو)



منبع

او به ورل نوشت: «ما باید مشخص کنیم که آیا آقای موسی به دلیل وجود شکاف هایی در قوانین صدور احکام ما که باید اصلاح شوند، یا، صادقانه بگویم، شکست دفتر شما در اجرای درست عدالت، امکان پذیر بوده است یا خیر.

دفتر DeSantis از دفتر ورل تمام اسناد و اطلاعات مربوط به موسی، قضاوت در مورد پرونده های قبلی و سابقه جنایی طولانی او را می خواهد.

در نامه روز سه‌شنبه، نیومن نوشت که موزس یک “عضو باند شناخته شده” بود که پس از محکوم شدن به عنوان یک نوجوان به چندین جنایت، از جمله ضرب و جرح، ضرب و شتم و سرقت با اسلحه، اجازه داشت در خیابان بماند.

ورل در یک کنفرانس خبری هفته گذشته گفت که دفتر او در مورد اتهامات پرونده 2021 تصمیم گرفت زیرا دادستان نتوانست ثابت کند موزس و دو نفر دیگر 4.6 گرم ماری جوانا در اختیار داشتند.

در ماه آگوست، دیسانتیس وکیل یک ایالت را در شهرستان هیلزبورو که متعهد شده بود علیه افرادی که به دنبال سقط جنین هستند یا ارائه می کنند، تشکیل ندهد، تعلیق کرد.

در این نامه اشاره شده است که موزس در سال 2021 به دلیل داشتن حشیش دستگیر شد، اما دفتر وورل اتهاماتی را علیه او دنبال نکرد. موسی در آن زمان به دلیل جنایات قبلی تحت تعقیب نوجوانان بود.

موسی دستگیر و به سه فقره قتل درجه یک با اسلحه گرم و دو فقره اقدام به قتل درجه یک متهم شد. او مدت کوتاهی پس از تیراندازی در زندان به سر می برد.

دفتر وورل فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود. روز دوشنبه، او به یک خبرگزاری محلی در اورلاندو گفت که محدودیت‌های شدیدی در مورد مجازات نوجوانان وجود دارد و او موافق تصویب مجازات‌های سخت‌تر برای نوجوانانی است که مرتکب جرایم خشونت‌آمیز می‌شوند.

دفتر فرمانداری جمهوری خواه روز سه شنبه نامه ای به وکیل ایالت در اورلاندو ارسال کرد و خواستار جزئیات پرونده کیفری و قضایی کیت موزس 19 ساله شد. موزس متهم به قتل یک دختر 9 ساله، یک زن 20 ساله و یک تلویزیون است. خبرنگاری که حادثه روز 22 فوریه در پاین هیلز را پوشش می داد. مادر دختر و یک خبرنگار دیگر زخمی شدند.

دیسانتیس، که به طور گسترده تصور می‌شود در حال ارزیابی مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری 2024 است، تلاش‌ها برای ایجاد وجهه ملی خود را تسریع کرده است. در ماه فوریه، او به نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا سفر کرد تا با گروه‌های مجری قانون درباره موضوعات عدالت کیفری صحبت کند.

بر اساس گزارشی در فلوریدا ویس، یک رسانه خبری سراسری، وورل گفت: «وقتی مقداری به این کم دارید، وزارت اجرای قانون فلوریدا این ماده را آزمایش نمی‌کند و این بدان معناست که دادستانی ایالت نمی‌تواند این مورد را ثابت کند.

توسط برندان اوبراین

(رویترز) – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به یک دادستان محلی دستور داد تا اطلاعاتی را در مورد اینکه چرا مظنونی که سابقه جنایات خشونت‌آمیز در نوجوانی داشته در زندان نبوده، بلکه در خیابانی که گفته می‌شود هفته گذشته تیراندازی مرگباری در آن انجام داده بود را به او تحویل دهد. .