در میان خشکسالی شدید، برف کالیفرنیا شروعی عالی دارد

سه سال گذشته در کالیفرنیا خشک‌ترین خشکی بوده است که تاریخ آن به سال 1986 بازمی‌گردد. مقامات ایالتی تحویل آب به کشاورزان را به شدت محدود کرده‌اند در حالی که فرماندار دموکرات گاوین نیوسام از ساکنان و شرکت‌ها خواسته است در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند که بارش برف در کوه‌های کالیفرنیا یکی از بهترین شروع‌های خود را در 40 سال گذشته آغاز کرده است و امیدوارند که این ایالت آسیب‌دیده از خشکسالی به زودی در بهار با ذوب شدن و جاری شدن برف‌ها شاهد تسکین باشد. به مخازنی که آب آشامیدنی و کشاورزی را تامین می کند.

مقامات این دپارتمان برف و محتوای آب آن را در منطقه فیلیپس در غرب دریاچه تاهو اندازه گیری کردند و اولین بررسی برف در زمستان را رقم زدند. برف در آنجا در عمق 55.5 اینچ (140.97 سانتی متر) بود که برای ذخیره 17.5 اینچ (44.45 سانتی متر) آب کافی بود. این در 177 درصد از میانگین تاریخی برای آن ایستگاه است.

کارلا نمت، مدیر دپارتمان کالیفرنیا، گفت: «در حالی که ما یک برف فوق‌العاده را می‌بینیم – و این به خودی خود ممکن است فرصتی برای نفس راحتی باشد – به هیچ وجه از جنگل دور نیستیم.» منابع آب

در سراسر ایالت، برف 174 درصد از میانگین تاریخی امسال است که به دلیل طوفان های اخیر، مقدار قابل توجهی است. حتی در اواخر این هفته و در آخر هفته برف بیشتری پیش بینی می شود که مسئولان را برای زمستان مرطوبی که ایالت به شدت به آن نیاز دارد امیدوار می کند.

تقریباً یک سوم آب کالیفرنیا از ذوب برف در کوه‌های کالیفرنیای شمالی تأمین می‌شود. حدود 75 درصد از باران و برف کالیفرنیا از حوزه های آبخیز شمال ساکرامنتو می آید. اما حدود 80 درصد از نیاز آب این ایالت از جنوب کالیفرنیا، جایی که اکثر مردم در آن زندگی می کنند، تامین می شود.



منبع