در تصمیم بایدن برای توقف اعتصاب راه آهن

این بار رئیس جمهور ماه ها در برابر مسیر کنگره مقاومت کرد. اما با توجه به برنامه‌ریزی شرکت‌های کود برای توقف حمل و نقل و افزایش تهدیدات برای جابه‌جایی محصولات مورد نیاز برای آب آشامیدنی پاک، بایدن تصمیم گرفت زمان به پایان رسیده است.

اولین مقام دولت گفت که این لایحه هیچ یک از توافقات جانبی اضافی بین اتحادیه ها و راه آهن را که در قرارداد 15 سپتامبر منعقد شده بود، لغو نمی کند. اتحادیه‌ها همچنین هر امتیاز دیگری را که راه‌آهن در بحث‌های مربوط به قراردادهای فردی از آن زمان به دست آورده‌اند، دریافت می‌کنند – اما نه همه آنچه که اتحادیه‌ها می‌خواستند، به‌ویژه در مرخصی استحقاقی.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: درخواست از کنگره برای اقدام فوری برای تصویب قانونی که موافقت نامه های آزمایشی را که مرخصی استعلاجی با حقوق را کنار می گذارد، نادیده می گیرد، نگرانی های کارگران راه آهن را نادیده می گیرد. هر دو کارگران راه‌آهن را از حق اعتصابشان محروم می‌کند و در عین حال از مزایایی که در غیر این صورت در صورت عدم محرومیت از حق اعتصابشان به دست می‌آورد، محروم می‌شود.»

در نهایت، بایدن و مشاوران ارشد او محاسبه کردند که توافق 15 سپتامبر به اندازه کافی از حمایت اتحادیه های راه آهن برخوردار است که کاخ سفید می تواند از کنگره بخواهد از قدرت یکجانبه خود برای تحکیم قرارداد استفاده کند.

بنابراین بایدن امیدوار است کنگره به رهبری دموکرات ها این بن بست را حل کند، چیزی که به نظر می رسد با وجود گلایه های برخی از قانونگذاران در هر دو حزب، در هفته آینده اتفاق بیفتد. مشخص نیست که آیا آنها این کار را قبل از تعطیلی محموله‌های برخی از منابع حیاتی مانند کلر برای آب آشامیدنی انجام خواهند داد یا خیر.

یک اعتصاب راه آهن می تواند یک اقتصاد را که از قبل به چالش کشیده است، با هزینه حدود 2 میلیارد دلار در روز سرنگون کند. اما توافقی که بایدن تایید کرد، ده‌ها اتحادیه را که نماینده بیش از 100000 کارگر راه‌آهن هستند، در مورد مسائلی مانند مرخصی استعلاجی بدون امتیاز باقی می‌گذارد، که نتیجه‌ای تلخ برای اعضای محبوب‌ترین حوزه انتخابیه رئیس‌جمهور حامی کارگر است.

تصویب لایحه ای در کنگره برای تحمیل این توافق محتمل به نظر می رسد اما چندان مطمئن نیست. در حالی که مجلس به احتمال زیاد لایحه ای را به آرامی تصویب می کند، هر سناتوری می تواند روند را در طرف دیگر کنگره کند کند.

با این حال، اتحادیه خشم خود را برای “راه آهن بارون دزد” که خواسته های آن را رد کرده بود، حفظ کرد. همینطور حامیان کارگری مانند سناتور برنی سندرز (I-Vt.).

بنابراین اواخر دوشنبه، بایدن خود را مجبور کرد که دماغش را بگیرد و کاری را انجام دهد که از آن متنفر است: محدود کردن توانایی اتحادیه‌های کارگری برای استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار دارند، از جمله اعتصاب‌ها، برای اعمال بهترین شرایط ممکن قرارداد.

دولت همچنین نگران این بود که جمهوری خواهانی که قرار است کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه به دست بگیرند، اگر تهدید اعتصاب همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است توافقی حتی کمتر دوستدار کار را تحمیل کنند.

بایدن شامگاه دوشنبه در بیانیه خود توضیح داد: به عنوان یک رئیس جمهور مغرور طرفدار کارگری، من تمایلی به نادیده گرفتن رویه های تصویب و دیدگاه های کسانی که به توافق رای منفی دادند، نیستم. اما در این مورد – جایی که تأثیر اقتصادی تعطیلی به میلیون ها کارگر و خانواده دیگر آسیب می رساند – من معتقدم کنگره باید از قدرت خود برای تصویب این توافق استفاده کند.

هر گونه اختلالی همچنین می تواند فشار افزایشی بیشتری بر قیمت ها ایجاد کند. تورم پس از محرک‌های عظیم دولت در طول همه‌گیری کووید-19 و در میان شکاف بزرگ در تقاضای شدید مصرف‌کننده و عرضه‌های محدود کارگران موجود و مواد مورد استفاده برای محصولات نهایی، همچنان در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته است.

“چرا ما درخواست تمدید خنک کننده نکردیم؟” این مقام گفت. پاسخ ساده این است که هیچ درخواستی برای تمدید آن وجود نداشت و همه طرف‌های درگیر اذعان داشتند که پیشرفتی ندارند.»

اخوان تعمیر و نگهداری کارکنان راه، یکی از چهار اتحادیه که اعضای آن توافقنامه قرارداد پیشنهادی با راه آهن را رد کرده بودند، گفت که “عمیقاً از سوی” رئیس جمهور ناامید شده است.

این مقام گفت که اتحادیه‌ها همچنین درخواست مداخله بیشتر کاخ سفید برای میانجی‌گری به توافق نکردند.

با این وجود، خشم اتحادیه‌ها و مترقی‌ها در روز سه‌شنبه سرازیر شد، اگرچه به نظر می‌رسد تا کنون از محکومیت‌های گسترده‌ای که برخی از فعالان کارگری خواسته‌اند، کوتاهی کرده است.

با پیش‌بینی این شکایات، کاخ سفید نکاتی را برای گفت‌وگو ایجاد کرد و خاطرنشان کرد که این قرارداد شامل مفاد کار دوستانه از توافقنامه آزمایشی است که والش در 15 سپتامبر به واسطه آن کمک کرده بود، و به طور موقت از تهدید ریلی جلوگیری کرد. اینها شامل افزایش 24 درصدی دستمزد، همراه با قوانین اخیر با هدف تقویت تولید ریزتراشه داخلی است.

دستیاران کاخ سفید روز سه شنبه گفتند، اما خطراتی که چنین حمله ای برای اقتصاد ایالات متحده و سلامت و ایمنی آمریکایی ها ایجاد می کند، بسیار بزرگ بود، زیرا ماه ها مذاکرات به ضرب الاجل 9 دسامبر نزدیک می شد و هیچ راه حلی برای آن وجود نداشت.

برخی در حزب جمهوری خواه از این موضوع برای حمله به بایدن از سمت چپ استفاده کردند و اقدام پیشنهادی کنگره را به عنوان خیانت به کارگران نشان دادند. “درخواست از کنگره برای دخالت در این امر و پشت کردن به کارگران دیوانه کننده استسناتور ریک اسکات، سناتور جمهوری خواه فلوریدا، مارکو روبیو، توییت کرد. از این معامله انتقاد کرد.

و آخرین چیزی که رئیس جمهور یا کاخ سفید می خواستند، اعتصاب فلج کننده ای بود که حرکت حدود 40 درصدی کالا را متوقف می کرد و از اجزای حیاتی، منابع و مواد شیمیایی برای طیف وسیعی از صنایع، از کشاورزان گرفته تا خودروسازان محروم می شد.

تصمیم بایدن برای درخواست مداخله کنگره در اواخر روز دوشنبه پس از تماس های تلفنی روزهای اخیر با مارتی والش وزیر کار، تام ویلساک وزیر کشاورزی و پیت بوتیجیگ وزیر حمل و نقل، سه نفر از دستیاران کاخ سفید در مورد این موضوع اتخاذ شد. برنامه ریزی به پولیتیکو گفته است. در پایان، آنها گفتند، بایدن به این نتیجه رسید که ضربه از سوی اتحادیه ها و اعضای بسیار مترقی کنگره محدود خواهد بود.

یکی از دستیاران ارشد بایدن درباره روند تصمیم گیری دردناک گفت: «ما به جایی رسیدیم که حتی اگر بتوانیم طرفین را به توافق بر سر یک میز برسانیم، دوره تصویب از تاریخ تعطیلی نهم دسامبر گذشته است.» این مقام، مانند سایرین، از معرفی نامش خودداری کرد تا آزادانه درباره روزهای پایانی قبل از تصمیم صحبت کند. بنابراین، توافق و تصویب یک توافق قبل از تاریخ کلیدی غیرممکن شد.

خود بایدن به عنوان یک سناتور با استفاده از اختیارات کنگره برای اجبار قراردادهای کار بر روی کارگران راه آهن مخالف بود. کنگره بیش از ده ها بار از زمان تصویب قانون کار راه آهن در سال 1926 از این قدرت استفاده کرده است، اما از سال 1991 این کار را نکرده است.

کاخ سفید می‌توانست از کنگره بخواهد که دوره «سرد شدن» مذاکرات ریلی را فراتر از 9 دسامبر تمدید کند تا زمان بیشتری برای گردهمایی طرف‌ها بخرد. اما یکی از مقامات دولت دوم گفت که طرف‌های مذاکره – بزرگترین راه‌آهن‌ها، به علاوه اتحادیه‌های راه‌آهن که همچنان مخالف توافق سپتامبر بودند – درخواست تمدید نکردند.

یکی از مقامات دولت سوم که همچنین از افشای هویت خود خودداری کرد، با این ایده که کاخ سفید گزینه زیادی جز روی آوردن به اختیارات کنگره برای اجبار به توافق ریلی دارد، مخالفت کرد. این فرد گفت: «فقط احساس می‌شود که ما تمام مسیرهای موجود را خسته کرده‌ایم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌دانست که اگر برای مقابله با اعتصاب راه‌آهن در فصل تعطیلات وارد عمل شود، با خطر واکنش شدید متحدان کارگری‌اش مواجه خواهد شد.

این مقام گفت کاخ سفید نمی خواهد مذاکرات راه آهن را تا ژانویه تمدید کند. «اگر توافقی به دست نیاوردید، به نمایندگان مجلس نمایندگان اجازه می‌دهید این لایحه را برای حل و فصل آن تغییر دهد؟» این مقام گفت. “این لایحه نخواهد بود.”

تیم اقتصادی کاخ سفید ماه‌ها کار فشرده را برای کمک به تعمیر خرابی‌های مرتبط با کووید در زنجیره‌های تامین آمریکا صرف کرد. یک اعتصاب طولانی ریلی تهدید کرد که حداقل تا حدی بسیاری از آن را خنثی می کند، در حالی که به طور بالقوه مسافرانی را که به خطوط قطار متکی هستند – مانند مسیرهای راه دور آمتراک – که تا حدی در خطوط باری حرکت می کنند، سرگردان می کند.

“در زمان سودهای بی سابقه در صنعت ریلی، غیرقابل قبول است که کارگران راه آهن روز مرخصی تضمین شده صفر داشته باشند.” سندرز در توییتر گفت. قصد من این است که بررسی قانون راه آهن را تا زمانی که رای فراخوانی در مورد تضمین 7 روز بیماری با حقوق کارگران راه آهن در آمریکا برگزار نشود، مسدود کنم.

نیک نیدزویدک در این گزارش مشارکت داشت.





منبع