در آخرین نتایج در رقابت فرماندار آریزونا، کتی هابز برتری اندکی را نسبت به دریاچه کاری حفظ کرد.

مارشال کوهن، مدیر سیاسی انجمن فرمانداران دموکرات در یک تماس مطبوعاتی گفت: «هنوز راه روشنی برای پیروزی کیتی هابز وجود دارد. و حقیقت و خلاصه در اینجا این است که این انتخابات بر اساس تعداد آرای داده شده تعیین خواهد شد، نه با حجمی که یک گزارشگر سابق تلویزیونی بی بند و بار می تواند تئوری های توطئه را فریاد بزند.”

بر اساس برآوردهای جمع آوری شده توسط دفتر وزیر امور خارجه، اختلاف بین نامزدها بسیار کم بود و بیش از 600000 برگه رای برای جمع آوری باقی مانده بود، به این معنی که شمارش و حواشی احتمالاً تغییر خواهد کرد – احتمالاً به میزان قابل توجهی. رقابت فرمانداری ممکن است در روزهای آینده شاهد تغییر حاشیه ها یا رؤیت رهبران مسابقه باشد.

از روزنامه نگاری محلی حمایت کنید. امروز در azcentral.com مشترک شوید.

در روز چهارشنبه در شهرستان ماریکوپا، شمارش آرا روی برگه‌هایی که در روز انتخابات رها شد و در روزهای بلافاصله قبل از آن دریافت شد، ادامه یافت. در یک به روز رسانی، بیل گیتس، رئیس هیئت ناظران، گفت که حدود 400000 رای شمارش نشده باقی مانده است که بیشتر آن ها برگه های رای روز سه شنبه حذف شدند.

این مقاله در اصل در آریزونا جمهوری منتشر شد: نتایج فرماندار آریزونا: کتی هابز بر دریاچه کاری پیشتاز است





منبع

دو سال پیش، مردم آریزونا شاهد بودند که همه‌گیری کووید-19 و جنگ صلیبی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ علیه تقلب در رأی‌گیری، الگوهای رأی‌گیری معمولی را در این ایالت تغییر داد. نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که این الگوها ادامه یافته‌اند و می‌توانند لیک را به پیروزی برسانند.

در روزهای بعد، ترامپ امتیاز 200,000 رای عظیم بایدن را به 130,000 رای کاهش داد و سه روز پس از انتخابات مشخص شد که ترامپ با اضافه شدن آرا از سرعت مورد نیاز برای پیروزی خارج شده است. رئیس جمهور سابق ایالت را با حدود 10500 رای از دست داد.

هابز، وزیر امور خارجه آریزونا و یک قانونگذار سابق، اواخر روز سه‌شنبه از حامیان خود در فینیکس خواست تا با شروع شمارش‌ها صبور باشند و به نتایج اطمینان داشته باشند.

با توجه ملی به ایالت گراند کانیون پس از ادعاهای پایدار در مورد تخلفات انتخاباتی، و مشکل با جدول‌گذاران در روز سه‌شنبه، نامزدهای فرمانداری تصاویر متفاوتی از رقابت خود ارائه کردند.

در بیانیه ای، نیکول دمونت، مدیر کمپین هابز، به اعتقاد دیرینه کمپین به رقابت تنگاتنگ اشاره کرد.

کتی هابز، نامزد دموکرات برای فرمانداری، در حالی که نتایج در یکی از مهم‌ترین رقابت‌های ایالت در عصر چهارشنبه به ثمر رسید، از حریف جمهوری‌خواه خود، کری لیک، پیشی گرفت.

جو بایدن در شب انتخابات 2020 پیشتاز بزرگی نسبت به ترامپ شد، به طوری که فاکس نیوز از ایالت برای بایدن خواست، تصمیمی که در میان محافظه‌کارانی که این طرح را یک اشتباه می‌دانستند، بحث و جدل ایجاد کرد.

لیک گفت، در صورت انتخاب، قانونگذاران را به یک جلسه ویژه دعوت می کند تا انتخابات ما را به گونه ای تغییر دهیم که منصفانه، صادقانه و شفاف باشد و ما از شر دستگاه هایی که قابل اعتماد نیستند خلاص شویم.

با خبرنگار Stacey Barchenger در [email protected] یا 480-416-5669 تماس بگیرید. او را دنبال کنید توییتر @sbarchenger.

لیک مزیت اولیه هابز را به طور قابل توجهی کاهش داده است، چیزی که توسط بسیاری از ناظران سیاسی انتظار می رفت. این الگو بازتاب روندهای رای گیری در آریزونا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود.

دمونت گفت: «همه آریزوناها شایسته شمارش آرا و شنیده شدن صدایشان هستند و در روزهای آینده ما به تماشای این نتایج از نزدیک ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم که این اتفاق می افتد.

فراخوان رسمی در انتخابات فرمانداری توسط آسوشیتدپرس ممکن است چند روز طول بکشد.

پرجمعیت‌ترین شهرستان آریزونا در رقابت‌های سراسری اهمیت زیادی پیدا می‌کند، به طوری که کاندیداها معتقدند که کاندیداها بدون برنده شدن در شهرستان ماریکوپا در ایالت پیروز نمی‌شوند. هنگامی که شهرستان در شامگاه چهارشنبه حدود 60000 رای تازه شمارش شده را منتشر کرد، هابز در برابر موج حمایت لیک در میان رای دهندگان روز انتخابات جایگاه خود را به دست آورد.

پوشش انتخاباتی: به روز رسانی رای گیری زنده | نتایج انتخابات آریزونا

لیک به کارلسون گفت: «زمانی که من برنده شوم، و به من اعتماد کنید که این را برنده خواهیم شد، این در دستور کار من خواهد بود.

محاسبات مشابهی در حال حاضر در حال انجام است، و اگر روند ادامه داشته باشد، مشاور جمهوریخواه بارت مارسون گفت که نامزدهای حزب جمهوری خواه احتمالاً حداقل در برخی از رقابت های سراسری ایالتی که دموکرات ها در روز چهارشنبه رهبری کردند، پیروز خواهند شد.

لیک در سخنرانی آخر سه‌شنبه‌اش در اسکاتسدیل، با استناد به الگوهای انتخابات گذشته مدعی شد که چیزی اشتباه است و رأی‌دهندگان «لایق آن هستند که در شب انتخابات بدانند» چه کسی برنده می‌شود. با وجود پیش‌بینی‌های مکرر مقامات انتخاباتی مبنی بر اینکه شمارش در ایالت میدان نبرد ممکن است روزها طول بکشد، او نتایج به تأخیر افتاده را «روز گراز زمین» برای سال 2020 نامید.

مارسون گفت: «این یک روز باورنکردنی برای جمهوری‌خواهان بود، و منظورم روز رأی‌دهندگان است». برخلاف سال‌های گذشته، زمانی که اکثر جمهوری‌خواهان زودهنگام رای دادند، تا روز سه‌شنبه در خانه ماندند و سپس دسته‌جمعی بیرون آمدند.

همانطور که به نظر می رسید لیک در حال افزایش است، یک گروه دموکرات که میلیون ها دلار را برای حمایت از هابز هزینه کرد ابراز اطمینان کرد که هابز می تواند بر لیک پیروز شود، که ادعاهای نادرست ترامپ را که در سال 2020 برنده شد، بیشتر کرده است، اگرچه هابز باید تعداد نسبتاً زیادی از هابز را حمل کند. آرا برای شمارش باقی مانده است

مقامات شهرستان ماریکوپا گفتند که حدود 30 درصد از بیش از 220 محل رأی گیری با دستگاه های شمارش آرا مشکل داشتند، که منجر به حدود 17000 برگه رای شد که هنوز شمارش نشده است. مردم آریزونا روی ماشین ها رای نمی دهند – ایالت فقط از برگه های رای کاغذی استفاده می کند.

چاک کوفلین، مشاور حزب جمهوری‌خواه از HighGround در فینیکس، گفت: «دموکرات‌ها در روز انتخابات پیروز می‌شدند، این مورد پس از سال 2020 در مورد روایت ترامپ درباره تقلب نیست. این پویایی کل را تغییر داد تا جمهوری خواهان آرای روز انتخابات را به دست آورند.»

چگونه آرای باقی مانده می تواند بر نژادها تأثیر بگذارد

این امر با چالش هایی از نظر کارکنان و منابع برای شمارش میلیون ها رای – و همچنین دقت همراه خواهد بود. مرکز سیاست دو حزبی در واشنگتن دی سی، در گزارشی بهار گذشته اشاره کرد که افراد «در انجام کارهای تکراری و منظم» نسبت به ماشین‌ها پایین‌تر هستند.

عصر چهارشنبه، او پس از گذراندن یک روز دور از انظار عمومی، به مجری فاکس نیوز، تاکر کارلسون، گفت که از شر دستگاه های رای گیری که باعث ایجاد مشکلاتی در روز سه شنبه شده بود، خلاص خواهد شد.

این برگه‌های رای قبل از شمارش و درج در نتایج به تأیید امضا و جداسازی از پاکت سوگندنامه امضا شده خود نیاز دارند. گیتس گفت که ممکن است جمعه باشد تا اکثریت قریب به اتفاق شمارش شوند.

گوینده پیشین تلویزیون، لیک، 70 درصد از آرا را در سراسر ایالت در روز انتخابات به خود اختصاص داد و آنچه را که زمانی 14 درصد برتری هابز در میان رای دهندگان اولیه بود، به کمتر از 1 درصد از چهارشنبه شب کاهش داد.