دروازه های سیل باز شد و هر روز بدتر می شود


بر اساس گزارش گاردین، برخی از ساحل‌نشینان بدشانس در کالیفرنیا، زندگی دریایی را بی‌نظیر می‌بینند، مرده و سرازیر شده در ساحل.

چه اتفاقی می افتد؟

از اوایل ژوئن، جلبک‌هایی به نام شبه نیتزشیا، شیرهای دریایی، فوک‌ها و دلفین‌ها را می‌کشند که در امتداد ساحل جنوبی کالیفرنیا به ساحل رفته‌اند. در حالی که اغلب غیر سمی است، تحت شرایط خاص، جلبک می تواند اسید دوموئیک (DA) تولید کند، اسید آمینه ای که بر سیستم عصبی حیواناتی که آن را مصرف می کنند، تأثیر می گذارد.

به گفته گاردین، شکوفه‌های مضر جلبک‌هایی مانند این قبلاً حیوانات دریایی را بیمار کرده است، اما این یکی شدید است و به نظر می‌رسد از دورتر از ساحل می‌آید.

سام دوور، یکی از بنیانگذاران موسسه دریایی و حیات وحش جزایر کانال (CIMWI) و مدیر دامپزشکی آن، به این نشریه گفت: “بحران فعلی بی سابقه است.”

روث دوور، همچنین یکی از بنیانگذاران CIMWI، افزود: “دروازه های سیل باز شد و هر روز بدتر می شود. ما 30 تا 60 گزارش در ساعت و بیش از 300 گزارش در روز دریافت می کنیم.

و به احتمال زیاد فقط شروع است.

شیرهای دریایی یک گونه نگهبان هستند و دن کوستا، مدیر مؤسسه علوم دریایی و استاد برجسته دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز، به گاردین گفت: «آنها به ما نشان می‌دهند که آنچه که ما شروع به دیدن آن کرده‌ایم، آشفتگی‌های محیطی است، اغلب و در بزرگی بسیار بالاتر.»

چرا این فاجعه ساحلی نگران کننده است؟

گرمای بیش از حد زمین احتمالاً دلیلی برای افزایش شکوفه های سمی مانند این است، به این معنی که با ادامه گرم شدن سیاره ما، این رویدادهای مرگبار می توانند منظم تر شوند.

وقتی اقیانوس‌های ما از تعادل خارج می‌شوند، ظاهراً این جلبک سمی رشد می‌کند. افزایش دما و اسیدیته در اقیانوس ها عوامل کلیدی در این عدم تعادل هستند. فاضلاب انسانی و رواناب کشاورزی می تواند منجر به تغییراتی در اقیانوس ها شود و فعالیت های انسانی نیز منجر به گرم شدن بیش از حد سیاره ما می شود.

همانطور که CNN توضیح داد، نوروتوکسین (DA) زمانی که پلانکتون ها جلبک ها را می خورند وارد زنجیره غذایی می شود و با حرکت به سمت بالا در زنجیره متمرکزتر می شود. همانطور که جلبک های سمی بیشتر شکوفا می شوند، حیوانات بیشتری تحت تاثیر قرار می گیرند و حتی می توانند وارد غذای ما شوند و باعث بیماری شدید و مرگ شوند.

برای نجات جانوران دریایی چه باید کرد؟

دانشمندان در حال کار بر روی مدل‌هایی برای کمک به پیش‌بینی زمان وقوع شیوع DA هستند و جوامع کالیفرنیا در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای کاهش میزان فاضلاب و روانابی هستند که به اقیانوس‌های ما ختم می‌شوند.

افراد همچنین می توانند برای جلوگیری از آلودگی اقیانوس ها و گرمای بیش از حد سیاره ما اقدام کنند. ما می‌توانیم از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف اجتناب کنیم، چمن‌های چمن بارور شده را که باعث روان‌اب‌های سمی می‌شوند، عوض کنیم و باغ‌های بومی را جایگزین آن‌ها کنیم، انرژی پاک را در خانه ادغام کنیم و سوزاندن گاز متان را محدود کنیم.

به خبرنامه رایگان ما بپیوندید خبر باحال و نکات جالب که آن را آسان می کند از خودت پذیرایی کن در حالی که به سیاره کمک می کند.



منبع