دختر پلوسی مراقب اصلی دایان فاینشتاین در کاپیتول است، اما سخنران سابق استفاده از این رابطه را برای کمک به شاگردش برای جایگزینی سناتور مسن انکار می‌کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و دایان فاینشتاین سناتور دموکرات از کالیفرنیا.
  • در گزارشی که روز پنجشنبه از Politico منتشر شد، این نشریه خاطرنشان کرد که دختر بزرگ پلوسی، نانسی کارین پرودا، از زمان بازگشت او به کنگره به دنبال تشخیص زونا، مرتباً در کنار فاینشتاین دیده شده است. در حالی که رابطه دوستانه ای بین خانواده پلوسی و فاینشتاین وجود دارد، پولیتیکو پیشنهاد کرد که ممکن است دلیل سیاسی برای کمک دختر رئیس سابق به فاینشتاین وجود داشته باشد: اطمینان از ماندن فاینشتاین در کنگره تا نامزد مورد نظر پلوسی بتواند در سال 2024 برنده شود.

    اینسایدر در ماه فوریه گزارش داد که فاینشتاین رای سنا را از شرکت در آن بی خبر گذاشته است.

    “آیا من به آن رای دادم؟” فاینشتاین گفت.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید


منبع

اما اگر فاینشتاین پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود بازنشسته شود، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، جایگزینی را برای وی تعیین خواهد کرد. او قبلاً گفته است که یک سیاستمدار سیاه پوست را برای پایان دوره ریاست جمهوری خود منصوب خواهد کرد. از نظر تاریخی، مقامات فعلی (حتی کسانی که توسط فرماندار منصوب می شوند) در انتخابات نسبت به رقبای خود برتری دارند.

به گفته رولینگ استون، کارکنان فاینشتاین به دلیل نگرانی در مورد آنچه که او می تواند به روزنامه نگاران بگوید، لازم است که همیشه یک نفر از دفتر او در کنار او باشد.

دفتر پلوسی هرگونه انگیزه سیاسی برای کمک به فاینشتاین را رد کرد.

از زمانی که دایان فاینشتاین در ماه مه به قدرت بازگشت، دختر نانسی پلوسی در کنار او بوده است.

  • آرون بنت، مدیر ارتباطات پلوسی، در بیانیه‌ای برای پولیتیکو و در توییت جداگانه‌ای که به داستان منتشر شده پولیتیکو مرتبط است، هرگونه دلیل سیاسی برای کمک پرودا به فاینشتاین پس از بهبودی را رد کرد. بنت گفت: «هر کسی که سناتور فاینشتاین را می‌شناسد می‌داند که خدمت او در سنا کاملاً تصمیم خودش است و رئیس جمهور امریتا پلوسی هرگز چیز دیگری پیشنهاد نمی‌کند.»

    فاینشتاین، 89 ساله، به دلیل تشخیص بیماری در ماه فوریه، پیش از بازگشت در ماه مه، چندین ماه رای در سنا را از دست داد. غیبت او کار را برای دموکرات‌ها در کمیته قضایی سنا برای تایید نامزدهای جو بایدن دشوارتر کرد و باعث شد که چندین دموکرات کنگره خواستار استعفای او شوند.

    علاوه بر تشخیص اخیر زونا توسط فاینشتاین، به دلیل کمبودهای گزارش شده در حافظه اخیراً هوشیاری ذهنی این سناتور قدیمی زیر سوال رفته است.