دادگاه ممنوعیت گاز طبیعی در برکلی کالیفرنیا را رد کرد

این اقدام که در سال 2020 با تشویق طرفداران محیط زیست اجرایی شد، با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که به گرمایش جهانی کمک می کند، انجام شد. به استثنای برخی موارد، ساختمان های مسکونی و تجاری جدید را از نصب لوله کشی گاز طبیعی به نفع خطوط برق منع کرد.

به گفته این گروه تجاری، چنین اقدامی به رستوران‌هایی که برای پختن انواع خاصی از غذا به گاز متکی هستند، آسیب می‌رساند، خواه گوشت‌های شعله‌پز، سبزیجات ذغالی، یا استفاده از گرمای شدید ناشی از شعله زیر ووک باشد. طرح دعوی در دادگاه.



منبع

از آنجایی که ما با بحران آب و هوا و کیفیت هوا از ساحلی به ساحل دیگر روبرو هستیم، بسیار حیاتی است که شهرها و ایالت ها تمام مسیرهای قانونی را برای محافظت از سلامت عمومی، کاهش انتشار آب و هوا و افزایش ایمنی با رسیدگی به آلودگی ساختمان ها حفظ کنند و ما به وسپا در بیانیه ای گفت: برای اطمینان از حفظ این اقتدار مبارزه کنید.

شهرها و ایالت ها برای تنظیم مصرف انرژی یا بهره وری انرژی وسایلی که مشاغل و صاحبان خانه انتخاب کرده اند، مجهز نیستند. کاندی گفت: سیاست و حفاظت از انرژی موضوعی با دامنه ملی و پیامدهای امنیت ملی است.

بر اساس بیانیه گروهی از حامیان محیط زیست، انتظار می رفت این حکم مورد تجدید نظر قرار گیرد.

برخی از قانونگذاران فدرال از کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده خواسته اند تا خطرات بالقوه سلامتی را از طریق مقررات مورد بررسی قرار دهد، مانند الزام به فروش اجاق گاز با هود برای بهبود تهویه یا صدور استانداردهای عملکرد اجباری برای اجاق گازها برای رسیدگی به اثرات بهداشتی مواد خطرناک. انتشارات

برکلی، کالیفرنیا (AP) – یک دادگاه استیناف فدرال روز دوشنبه ممنوعیت گاز طبیعی در ساخت و سازهای جدید در برکلی، کالیفرنیا را لغو کرد و با صاحبان رستوران‌ها که استدلال می‌کردند این شهر قوانین فدرال انرژی را در هنگام تصویب این فرمان دور می‌زند، موافقت کرد. .

تحقیقات نشان می‌دهد که اجاق‌های گاز در کالیفرنیا بنزن سرطان‌زا نشت می‌کنند، در حالی که مطالعه دیگری نشان داد که اجاق‌های گاز ایالات متحده با ریختن 2.6 میلیون تن متان در هوا در هر سال حتی در صورت خاموش شدن، به گرم شدن کره زمین کمک می‌کنند.

انجمن رستوران‌های کالیفرنیا استدلال می‌کرد که ممنوعیت برکلی می‌تواند شهرت منطقه را برای غذاخوری‌های خوب و خلاقانه از بین ببرد.

Jot Condie، رئیس اتحادیه رستوران‌ها، از این تصمیم استقبال کرد. او در بیانیه ای گفت، ممنوعیت برکلی “اقدامی فراتر از محدوده هر شهری بود.”

شکایتی از سوی انجمن رستوران‌های کالیفرنیا مدعی شد که این مقررات قانون فدرال را نقض می‌کند که به دولت ایالات متحده این اختیار را می‌دهد تا استانداردهای بهره‌وری انرژی برای وسایلی مانند اجاق‌ها، کوره‌ها و آبگرمکن‌ها را تعیین کند.

در شکایت آمده است: «در واقع، رستوران‌های متخصص در غذاهای بین‌المللی که در منطقه خلیج بسیار باارزش هستند، نمی‌توانند بسیاری از غذاهای خود را بدون گاز طبیعی تهیه کنند.

اما دولت بایدن در اوایل سال جاری گفت که هیچ برنامه ای برای ممنوعیت سراسری اجاق گاز وجود ندارد.

شهر نیویورک اکثر ساختمان های جدید را از استفاده از گاز طبیعی طی چند سال منع کرده است. اکثر پروژه های ساختمانی که پس از سال 2027 برای تصویب ارسال می شوند، باید از چیزی غیر از گاز یا نفت – مانند برق – برای گرم کردن، آب گرم و پخت و پز استفاده کنند.

و در حالی که این ممنوعیت فقط برای برخی از ساخت‌وسازهای جدید اعمال می‌شود، انجمن نگران است که این می‌تواند آغازی برای تلاش‌ها برای غیرقانونی یا محدود کردن استفاده از گاز طبیعی در سازه‌های موجود باشد.

دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده در سانفرانسیسکو دو سال پیش تصمیم قاضی دادگاه بدوی را که حکم برکلی را تایید کرده بود رد کرد. در تصمیم سال 2021، قاضی منطقه ای ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز، گفت که شهر در تلاش برای تنظیم بهره وری انرژی برای لوازم خانگی نیست، بلکه فقط سوخت مورد استفاده آنها را تنظیم می کند.

اما قاضی پاتریک بوماتای ​​در حکم مدار نهم 3-0 نوشت که یک فرمان محلی که وسایلی مانند اجاق گاز را ممنوع می کند “بر مقدار انرژی مصرفی” آنها تأثیر می گذارد که توسط دولت فدرال تنظیم می شود.

مت وسپا، وکیل ارشد سازمان غیرانتفاعی Earthjustice، این تصمیم را اشتباه خواند.

حامیان این فرمان گفتند که این تصمیم بر تعداد کمی از شهرهای دیگر کالیفرنیا که برق رسانی را در قوانین ساختمانی خود ترویج داده اند، تأثیر نخواهد گذاشت.