دادگاه فدرال حکم اعدام را برای زندانی میسوری که به قتل زندانبانان محکوم شده بود، بازگرداند

کانزاس سیتی استار گزارش داد که کیت اوکانر، وکیل تیسیوس، گفت که تیمش به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

تیم دفاعی تیسیوس اوایل این هفته ویدئویی منتشر کرد که در آن ونس گفت که او تلاش برای فرار را طراحی کرده و تیسیوس را دستکاری کرده تا در آن شرکت کند.

اهالی میزوری برای لغو مجازات اعدام و NAACP میسوری از فرماندار جمهوریخواه مایک پارسون خواسته اند تا به تیسیوس عفو کند، با استناد به سابقه آزار و اذیت، که او در زمان قتل 19 ساله بوده است، و پشیمانی و توانبخشی او از زمان قتل. تیراندازی ها

دادستان ها گفتند که در سال 2000، تیسیوس و تریسی بولینگتون برای کمک به فرار دوست پسر بولینگتون، روی ونس، به زندان شهرستان راندولف رفتند. تیسیوس زندانبانان را به ضرب گلوله کشت. طرح شکست خورد زیرا متجاوزان نتوانستند کلیدهای سلول را پیدا کنند.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، استفان آر. باو، روز چهارشنبه حکم توقف داد و دستور داد که استماع شواهدی را پس از استدلال وکلای تیسیوس مبنی بر اینکه یک هیئت منصفه در محاکمه مجدد وی در سال 2010 بی سواد است، که طبق قانون ایالتی مجاز نیست، صادر کرد.

مایکل تیسیوس، 42 ساله، پس از محکوم شدن به قتل زندانبانان شهرستان راندولف، جیسون اکتون و لئون اگلی در طی یک تلاش نافرجام فرار، به اعدام محکوم شد.

وکلای مدافع استدلال کرده اند که تیسیوس قصد داشت زندانبانان را به یک سلول نگهداری کند و ونس و سایر زندانیان را آزاد کند.

بولینگتون و ونس در حال گذراندن حبس ابد هستند.



منبع

ST. لوئیس (AP) – یک دادگاه تجدید نظر فدرال تعلیق اعدام یک زندانی میسوری را که قرار است روز سه شنبه به دلیل نقشش در مرگ دو زندانبان اعدام شود، لغو کرد.

روز جمعه، دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه هشتم گفت که دادگاه بدوی صلاحیت صدور حکم توقف را ندارد.