دادستان های منهتن بدون احضار آخرین شاهد به پرونده سازمان ترامپ رسیدگی می کنند

برای اینکه شرکت‌ها از نظر کیفری مسئول شناخته شوند، دادستان‌ها باید ثابت کنند که وایسلبرگ در مقام رسمی خود مرتکب تقلب مالیاتی شده است و این شرکت از آن سود برده است. ویسلبرگ هفته گذشته اذعان کرد که هر دو درست بودند.

کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق ترامپ، برای این پرداخت سه سال در بازداشت فدرال سپری کرد که به گفته او به دستور نامزد انجام شد. وایسلبرگ برای شهادت علیه کوهن در آن پرونده مصونیت فدرال دریافت کرد.

بیشتر پرونده DA علیه تجارت املاک و مستغلات خانوادگی رئیس جمهور سابق، که هشت روز به طول انجامید و در سه هفته به طول انجامید، بر دو تن از مدیران ارشد آن متمرکز بود. آنها جف مک‌کانی، کنترل‌کننده شرکت و رئیس سابق محکوم‌شده‌اش، مدیر ارشد مالی، آلن وایسلبرگ بودند.

در میان شاهدان، دادستان همچنین یک ناظر حساب‌های پرداختنی را که چک‌های برج ترامپ را قطع کرد، یک حسابدار پزشکی قانونی از دفتر DA و یک حسابرس مالیاتی ایالتی را فراخواندند. آنها از تماس تلفنی با دونالد بندر از شرکت حسابداری سابق سازمان ترامپ، مازارز، که ترامپ به دنبال تقلب متهم است، خودداری کردند.

مرد مورد اعتماد شرکتی که ترامپ و پدر فقیدش، فرد، به مدت پنج دهه مسئولیت امور مالی خود را بر عهده گرفتند، هیچ یک از اعضای خانواده را به تخلفات جنایی متهم نکرد. ویسلبرگ در ازای کاهش مجازات زندان برای دادستانی شهادت داد و انتظار می‌رود که به زودی به پنج ماه حبس بر اساس شرایط توافقنامه محکوم شود.

1.7 میلیون دلار از مزایای به اصطلاح حاشیه ای شامل اجاره آپارتمان در سمت بالا غربی با چشم انداز رودخانه هادسون، اجاره پسرش بری وایسلبرگ، بیش از 100000 دلار هزینه پارکینگ، مبلمان شیک و سایر هزینه های گران قیمت غیر مرتبط با شغل او به عنوان مدیر مالی بود. ویسلبرگ گفت که ترامپ شخصاً هزینه تحصیل نوه هایش را در مدرسه گرامر و مقدماتی کلمبیا نیز پرداخت کرده است.

وایسلبرگ 75 ساله – دروازه بان مالی کهنه کار شرکت که در ماه آگوست به این طرح در قلب پرونده اعتراف کرد – به هیئت منصفه گفت که با مک کانی برای طفره رفتن از مالیات بر مزایای هنگفتی که ترامپ در 15 سال در جیب ویسلبرگ گذاشته بود، کار کرده است.

وکلای سازمان ترامپ استدلال کرده اند که مدیر مالی، سیب بدی بوده که جنایات را مخفیانه انجام داده است. این هلدینگ و شرکت تابعه آن Trump Payroll Corporation در یک سری اتهامات مربوط به کلاهبرداری مالیاتی مجرمانه اعتراف کرده اند.

دادستان‌های منهتن روز دوشنبه بدون احضار آخرین شاهد خود به پرونده خود علیه سازمان ترامپ پایان دادند و این سؤال را تجدید کردند که آیا دادستان منطقه همچنان به دونالد ترامپ توجه دارد یا خیر.

مدافعان، بندر را به عنوان شاهد فراخواندند. او به طور خلاصه در مورد تهیه اظهارنامه های مالیاتی سازمان ترامپ برای بیش از 35 سال شهادت داد و انتظار می رفت روز سه شنبه در غرفه ادامه دهد.

در ماه فوریه، او تلاش کرد تا پرونده DA علیه خود را کنار بگذارد، زیرا بازرسان زمان زیادی را صرف صحبت با کوهن کرده بودند، که مدیر مالی معتقد بود که به دلیل همکاری‌اش، علیه او “وندوتا” انجام داده است.

این پرونده از تحقیقات سه ساله ترامپ ناشی می شود. بازرسانی که در ابتدا آن را هدایت می‌کردند، مارک پومرانتز و کری دان، پس از آن که آلوین براگ این پرونده را از سلف خود، سایروس ونس جونیور، تحویل گرفت، ناگهان استعفا دادند.

ویسلبرگ که وکلای او توسط سازمان ترامپ حقوق می گیرند، پس از دستگیری به سمت مشاور ارشد تنزل یافت. حقوق و پاداش سنگین او تغییری نکرد.

دیلی نیوز نمی تواند تأیید کند که آیا DA در حال بررسی اتهامات جدید علیه ویسلبرگ است یا خیر. وکیل او نیک گراوانته از اظهار نظر درباره احتمال تشکیل پرونده جدید خودداری کرد.

تایمز روز دوشنبه گزارش داد که DA اکنون روی تمرکز اولیه تحقیقات متمرکز شده است: پرداخت 130000 دلاری به استورمی دانیلز ستاره فیلم های پورن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2016 برای ساکت کردن او در مورد برخورد جنسی با ترامپ، رابطی که او آن را انکار می کند. بر اساس این گزارش، براگ در حال بررسی پرونده جدیدی علیه وایسلبرگ است که مربوط به اتهامات کلاهبرداری بیمه ای نامربوط است تا او را تحت فشار قرار دهد تا جزئیات پرداخت پولی را به اشتراک بگذارد.

نامه استعفای پومرانتز که با نیویورک تایمز به اشتراک گذاشته شد، عدم تمایل “اشتباه” براگ به اتهام زدن ترامپ را دلیل او برای استعفا توصیف کرد. براگ و تیم ارتباطی او بارها از این روایت عقب نشینی کرده اند.

وکیل دنیلز، کلارک بروستر، گفت که او از زمانی که دفتر به او گفته بود که بیش از یک سال پیش درخواست مصاحبه را داشته باشد، از منهتن DA چیزی نشنیده است. کوهن گفت که با براگ یا کسی از دفترش صحبت نکرده است. دانیل فیلسون، سخنگوی DA از اظهار نظر خودداری کرد.



منبع

مک‌کانی اعتراف کرد که به وایسلبرگ و مدیر عامل شرکت، متیو کالاماری، پدر، کمک کرده است تا سال‌ها در مالیات‌های خود تقلب کنند، در حالی که از ترامپ در برج همنام خود در خیابان پنجم کار می‌کردند. کنترل‌کننده برای شهادت در مقابل هیئت منصفه مصونیت دریافت کرد.