دادستان سابق می گوید اگر دونالد ترامپ را تحت تعقیب قرار دهد، یک چیز او را در شب بیدار نگه می دارد


در آخرین قسمت از پادکست “Pod Saves America” ​​از اندرو وایسمن، دادستان فدرال سابق، پرسیده شد که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تحت تعقیب قرار دهد، چه چیزی باعث بی خوابی او می شود.

او پاسخ داد: «ابطال هیئت منصفه».

ویزمن، که اکنون تحلیلگر حقوقی MSNBC است، به یکی از مجریان برنامه، دن فایفر گفت: «آنچه من تجربه کرده‌ام، مشکل یک پرونده پرمخاطب از اعضای هیئت منصفه است که می‌خواهند وارد هیئت منصفه شوند و کمتر رک هستند، که روش خوبی برای گفتن «دروغ» است.

ویزمن در جریان بحث درباره اتهام احتمالی قریب الوقوع ترامپ در تحقیقات بازرس ویژه جک اسمیت در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده، خاطرنشان کرد: «معمولاً اکثر هیئت منصفه نمی خواهند در هیئت منصفه حضور داشته باشند.

او گفت: «اما در موضوعات پرمخاطب، شما این مشکل را دارید که کسی واقعاً سعی می‌کند به سوگند خود به عنوان هیئت منصفه پایبند باشد.»

او ادامه داد: «فقط یک هیئت منصفه لازم است تا یک هیئت منصفه معلق داشته باشد. ترامپ همچنان می‌تواند ادعا کند که «حتی اگر 11-1 برای محکومیت باشد» این «یک پیروزی بزرگ» است.

او افزود: “بنابراین، این چیزی است که من را بیشتر نگران می کند.” شواهد فوق العاده قوی به نظر می رسد. این بزرگترین چیزی است که من نگران آن هستم.»

ترامپ روز سه‌شنبه مدعی شد که «نامه‌ای هدفمند» از دادستان ویژه دریافت کرده است. رئیس‌جمهور سابق گفت که به او «چهار روز کوتاه فرصت داد تا به هیئت منصفه گزارش دهد، که تقریباً همیشه به معنای دستگیری و کیفرخواست است».

ترامپ در سال جاری به اتهام سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده متهم شده است، در پرونده پرداخت پول دراز مدت در استورمی دانیلز در سال 2024 محاکمه می شود و به دلیل تلاش هایش برای لغو نتیجه انتخابات 2020 در گرجستان تحت تحقیق است.

قسمت کامل پادکست را اینجا ببینید:

مربوط…



منبع