خیر مالی هانتر بایدن جزئیات کنگره را در مورد وام های 6.5 میلیون دلاری به پسر رئیس جمهور ارائه می دهد.

هانتر بایدن بر اساس نامه‌ای که این هفته به یکی از کمیته‌های کنگره درگیر در تحقیقات استیضاح جمهوری‌خواهان در مورد استیضاح، بیش از 6.5 میلیون دلار در پنج وام جداگانه در یک دوره دو ساله از کوین موریس وکیل سرگرمی دریافت کرد. رئیس جمهور جو بایدن.

نسخه ای از نامه موریس که توسط NBC News به دست آمده است، جزئیات تاریخ، مبلغ و شرایط وام های صادر شده توسط او به پسر رئیس جمهور از سال 2021 را نشان می دهد. اخیراً در ماه گذشته برای 1.2 میلیون دلار که باید تا سال 2028 به طور کامل پرداخت شود و هر گونه سود قبلاً تعلق گرفته و پرداخت نشده سال بعد پرداخت شود.

در این نامه آمده است که نرخ بهره برای هر پنج وام 5 درصد تعیین شد و توسط وکلای جداگانه مذاکره شد.

سخنگوی هیئت نظارت بلافاصله به درخواست اظهار نظر جمعه شب پاسخ نداد، و همچنین وکیل هانتر بایدن نیز پاسخی نداد.

این نامه یک هفته پس از آن منتشر می شود که موریس، وکیل ساکن هالیوود که در سال 2019 با هانتر بایدن ملاقات کرد، برای مصاحبه رونویسی شده با کمیته تحت رهبری جمهوری خواهان شرکت کرد و در مورد وام میلیون ها دلاری به پسر رئیس جمهور برای پرداخت صورت حساب های مالیاتی خود بحث کرد. کارکنان کمیته کپی هایی از اسناد وام را درخواست کرده بودند – که هنوز توسط پانل دریافت نشده است.

موریس در طول نزدیک به شش ساعت شهادت پشت درهای بسته به کارکنان و اعضای کمیته‌های نظارت مجلس، قوه قضائیه و راه‌ها و ابزارها در هفته گذشته جزئیاتی را درباره نحوه ملاقات با هانتر بایدن در یک گردهمایی کمک مالی برای کمپین ریاست جمهوری پدرش در سال 2019 ارائه کرد. موریس گفت. او انگیزه مبارزه هانتر بایدن بود، نه نامزدی پدرش، و درباره وام هایی که او در پرداخت مستقیم به اشخاص ثالث برای پوشش اجاره، حمایت از فرزندان، هزینه های قانونی به سایر وکلا و بدهی های مالیاتی معوقه برای سال های 2016 تا 2019 اعطا کرد، بحث کرد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در تحقیقات استیضاح بایدن را هدف قرار داده اند. جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، هانتر بایدن و سایر اعضای خانواده رئیس جمهور را به درگیر شدن در “روش های تجاری مشکوک” متهم کرده است، اما شواهد ملموسی مبنی بر تخلف یا نفوذ توسط رئیس جمهور ارائه نکرده است.

راب واکر آخرین دستیار شناخته شده پسر رئیس جمهور است که صبح روز جمعه برای مصاحبه رونویسی شده پشت درهای بسته با هیئت های نظارت مجلس و هیئت های قضایی شرکت کرده است.

واکر به کمیته‌ها گفت که فعالیت‌های تجاری او با هانتر بایدن «در محدوده فعالیت‌های تجاری مشروع» است و بر اساس نسخه‌ای از بیانیه افتتاحیه‌اش که توسط NBC News به دست آمده، رئیس‌جمهور هرگز در دوران ریاست‌جمهوری یا به‌عنوان یک شهروند خصوصی درگیر نبوده است.

واکر گفت: “برای روشن بودن، پرزیدنت بایدن – در زمان ریاست جمهوری یا به عنوان یک شهروند خصوصی – هرگز در هیچ یک از فعالیت های تجاری که ما دنبال می کردیم دخالت نداشت. هر اظهاراتی که برعکس باشد به سادگی نادرست است.” “هانتر مطمئن بود که همیشه مرز مشخصی بین هر تجارت و پدرش وجود دارد. همیشه. و به عنوان شریک او، من همیشه این مرز را درک می کردم و به آن احترام می گذاشتم.”

انتظار می‌رود که هانتر بایدن پس از سرپیچی از احضاریه کنگره که خواستار استیضاح پشت درهای بسته شده بود، در 28 فوریه در هیئت‌های نظارت مجلس نمایندگان و هیئت‌های قضایی حضور یابد.

او همچنین در دو پرونده جداگانه با اتهامات فدرال مواجه است. بایدن ماه گذشته در کالیفرنیا به دلیل 9 اتهام مرتبط با مالیات، از جمله سه مورد جنایت، متهم شد و بعداً خود را بی گناه دانست. او همچنین نسبت به یک کیفرخواست جداگانه در مورد اتهامات اسلحه فدرال بی گناه است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع